Dzisiaj jest 24 lut 2025, 15:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 lip 2014, 12:06 
*

Rejestracja: 13 maja 2014, 16:43
Posty: 27
Pojazd: Sachs Speedforce
Siemanko, chciałbym się zapytac dokładniej jak docierac owy cylinder, od początku do końca, jaki olej lac,i jaka mieszanke robic itp.
Jeszcze jedno, czy przy takim cylindrze jest wskazany gaźnik 17.5/19mm?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 lip 2014, 12:57 
*

Rejestracja: 08 maja 2014, 21:22
Posty: 44
Pojazd: Barton FireFox
olej syntetyczny,mieszanka na 5l paliwa 100ml oleju,lepiej dać gaźnik 19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2014, 14:32 
*

Rejestracja: 13 maja 2014, 16:43
Posty: 27
Pojazd: Sachs Speedforce
a jak docierac?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2014, 14:55 
*

Rejestracja: 08 maja 2014, 21:22
Posty: 44
Pojazd: Barton FireFox
jedź na średnich obrotach,przed jazdą rozgrzej maszynę i pamiętaj aby nie przegrzewać http://www.skuterowo.com/docieranie-sil ... stateczna/


Ostatnio zmieniony 07 lip 2014, 21:03 przez czupryna, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2014, 17:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2013, 18:23
Posty: 10
Pojazd: Benelli 49x
Ja przez pierwsze 50km nie przekraczałem około 35km/h, później przez około 200-250km jeździłem z gazem do połowy, później przez kolejne 500km manetka maksymalnie 3/4 obrotu, pod koniec raz na jakiś czas go przegazowywałem konkretnie. Oczywiście cały czas zmienne obroty i takie tam, brak hamowania silnikiem.
Osiągi jak najbardziej zadowalające. Na pełnej serii (odblokowany, tylko zmieniony cylek, wyregulowany gaźnik) spokojnie po płaskim zamykał licznik, v-max koło 85-90.

Wszystko byłoby fajnie, tylko jakiś czas temu zaczęła mi ciec dość mocno pompa oleju i poszło łożysko sworznia, tłok do wymiany cylinder do szlifu :|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2014, 18:59 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
W pierwszej kolejności zaczynasz od rozgrzewania silnika, czyli na stopkach centralnych niech sobie pyrka kilkanaście minut, jak jest chłodny dzień to do 30min (chodzi o pierwsze odpalenie). Metody docierania są różne, przez pierwsze 30km następuje tzw. "osadzanie pierścieni" i tu są dwie metody, jedna jaką podaje producent (by nie wchodzić na wyższe obroty) i druga, do dziś kontrowersyjna, by na króciutko podkręcać manetkę na wysokie. Przy pierwszej przejażdżce nie zrób za dużo km, tak z 10 i daj mu ostygnąć przynajmniej z 15min, Jak jest upał to w cieniu z 30min. Powtarzasz czynność do przekroczenia 30km przebiegu, później możesz mu zwiększyć dystans (ważne, by nie było 35*C na zewnątrz). Docierasz nie prędkością, a obrotami silnika, będziesz dawał po manecie to go zajedziesz.Zrobisz jak uważasz. Po przekroczeniu magicznych 30km jeździsz z troszkę większa prędkością (nigdy stałą, modulujesz manetką co jakiś czas na wyższych obrotach, tak do 30 sekund). Im większy przebieg, tym szybciej jeździsz ze zmianą obrotów silnika, ważne aby używać dużego zakresu obrotów, nie przesadzać z wysokimi. Im więcej masz przejechane, tym wyżej wkręcasz na obroty (chwilowo).
Kwestia oleju na okres docierania to odpuść sobie pełny syntetyk, bo to potrwa dłużej, Lej do paliwa (samodzielnie robiąc mieszankę) najwyżej półsyntetyk. Ja docierałem na Mobile 1 2T. Po tym okresie lej jakiś dobry full syntetyk. Na okres docierania lejesz trochę więcej oleju. W normalnych warunkach, po dotarciu lejesz 100ml oleju na 5l benzyny. Przy docieraniu lejesz (im gorszy olej, tym więcej) W przypadku mobil 1 dajesz jakieś 120ml i ma być ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy