Dzisiaj jest 23 lut 2025, 23:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 sie 2015, 18:27 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
Witam otòż zakupiłem do swojego skutera wydech tecnigas next-r i mam taki problem , że od początku idzie ładnie znacznie lepiej niż na serii potem od 25 do 45 ma muła po prostu słabo reaguje na gaz natomiast od 45 jak się wkręci to do samego końca idzie jak burza . Skuter to całkowicie odblokowana seria tylko wydech zmieniony . Nie wiem w czym problem może to sprężyna centralna albo rolki lub sprężynki sprzęgła. Skuter nie był regulowany po zmianie wydechu . Skuter to Junak102 (longija)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 sie 2015, 20:56 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Musisz na pewno zacząć od regulacji napędu. To podstawa przy tego typu modyfikacjach. Jest to wydech dedykowany do niższych klas także na początku nie ma co przesadzać. Kup podstawowe gramatury rolek i sprężynę centralną pośredniej twardości.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 7:36 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
ok, sprężyna zamòwiona malossi żòłta , teraz zamòwie jeszcze rolki testowe i będę działał

-- 26 sie 2015, 21:45 --

Żòłta centralka zniwelowała muł między 30km/h do 45km/h co prawda nie po całości , ale pomogła w tym problem , że gdy jadę np. 65km/h i wyhamuję do 35km/h i znowu chce przyspieszyć to znowu ogromy muł ogólnie braku reakcji na manetkę gazu dopiero po przekroczeniu 45km/h znowu zaczyna się ładnie wkręcać , próbowałem na rolkach 5,5 g , 5,8g, 6,5g i na 6,5 g (seryjne rolki 5,8g) muł nie był tak duży , ale znacznie słabiej przyspieszał , może warto dodać , że skuter do 10km/h przy ruszaniu ma duże obroty , już nie wiem co robić , co kupić , może wy coś poradzicie ? bo ja już nie mam pomysłów.

-- 29 sie 2015, 8:36 --

Pomoże ktoś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2015, 20:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zacząłeś od regulacji napędu to będziesz miał troszkę zabawy z tym. W zasadzie powinieneś zacząć regulować gaźnik (również dyszą główną) i "tuningować" obudowę filtra powietrza. Jak to nie wystarcza to wtedy bawisz się w napęd. Nie wziąłeś pod uwagę jednej ważnej rzeczy, a mianowicie rolki masz dobrane wagowo do Twojego seryjnego wariatora, zmieniając ich wagę będziesz przesuwał "dziurę" w przyspieszeniu. To samo się tyczy sprężyny dociskowej. Sprężynki sprzęgła odpowiadają z jakich obrotów będziesz ruszał, fabrycznie jest od około 4500rpm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 10:37 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
Dysze główną mam 68, a co to dokładniej znaczy" tuningować "obudowę filtra powietrza?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 10:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Rozwiercić zwężkę lub nawiercić kilka otworów w obudowie (nie od strony gaźnika!). Zanim cokolwiek zaczniesz grzebać to poczytaj na forum, by nie sknocić sobie czegoś. Odwiedź dział "zrób to sam".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 11:13 
*

Rejestracja: 27 mar 2015, 21:06
Posty: 47
Pojazd: Junak 102
Ok, zaraz po wymianie wydechu wymieniłem wkład filtra powietrza Stage 6

-- 30 sie 2015, 12:13 --

Chyba, że może założyć jakiś dobry stożek? np.: airbox polini




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 11:28 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jak masz seryjny cylinder to zwiększysz tylko poziom głośności, na dodatek nie wyregulujesz gaźnika. Stożek przepuszcza dużo więcej powietrza, więc po to rozwiercasz gumową zwężkę w seryjnym filtrze, by było go odrobinę więcej, a nie za dużo. Poczytaj o tym i sam dojdziesz do meritum sprawy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy