Dzisiaj jest 18 sty 2025, 20:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 maja 2016, 13:19 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Witam,
Dzisiaj postanowiłem, że sprawdzę jak wygląda olej w przekładni po remoncie. Na nowych łożyskach zrobiłem jakieś 300km. A więc zlałem go do pudełeczka i okazało się że olej jest szary i zawiera pełno opiłków metalu gdyż magnes neodymowy go przyciąga. Jest to normalne, że po remoncie takie opiłki się pojawią czy mam to jak najszybciej rozebrać i sprawdzić co się dzieje?

Tak wygląda olej:
Obrazek

Czy uszczelniacz jest dobrze włożony czy powinien być głębiej ponieważ sączy się przez niego olej w niewielkich ilościach ?
Obrazek

-- 07 maja 2016, 14:19 --

A jeszcze jedno. Tak wygląda wałek od matrixa ? http://allegro.pl/walek-sprzegla-keeway ... 44888.html bo kurde rozbierałem dwie przekładnie i teraz w głowie mi się po przewracało jaki był w hurricane a jaki w matrixie :p


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 maja 2016, 13:26 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Uszczelniacz powinien byc dobity do końca,czyli aż poczujesz opór przy nabijaniu.Olej wymień ,bo nawet w serwisówkach jest podane że po wymianie łożysk lub zębatek w przekładni trzeba wymienic olej ,pierwszy raz po 300km, a później bodajże po 1000km i itd...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 13:57 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Ok czyli dobije ten uszczelniacz. Olej zalałem nowy malossi 80w90. Zrobię kolejne 500km i sprawdze jak wygląda sprawa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Chyba raczej nie powinieneś się martwić, bo ja też po wymianie łożysk i zalaniu od nowa oleju po 500km miałem szary metaliczny olej, a wlewałem żółty. Łożyska chyba się docierają/wpasowują




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:17 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
No to się ciesze. Już myślałem, że coś źle złożyłem i czeka mnie kolejny remont przekładni. Ufff




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Teraz po wymianie powinneś mieć w miarę normalny olej, ja tak samo po wymianie nowych łożysk miałem szare metaliczne mleko




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 20:22 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Przy jakimś tam kolejnym remoncie przyjrzyj się samym zębatkom bo one mimo wszystko też się zużywają.Zbyt duży luz pomiędzy zębami jak i odpryski i wżery na zębach eliminują takie przełożenie z eksploatacji .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 21:07 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Raczej tego silnika już nie będę remontować. Chwilowo przerobie go na LC a pote zakupie kartery z areoxa żeby to wszystko lepiej chodziło i było mniej awaryjne chociaż nie mogę narzekać jak na razie na niego. Raz tylko mnie zawiódł z mojej winy na samym początku ponieważ nie wiedziałem jakie są objawy kiedy pasek jest już do wymiany i pękł mi parę km od domu. jeszcze 90km i będzie już 4k nabite na tym cylindrze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy