Dzisiaj jest 18 sty 2025, 13:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 maja 2016, 18:57 
*

Rejestracja: 07 maja 2016, 18:36
Posty: 3
Pojazd: Quantum/Barton/Sowa 2/Arrow
Witam.
Kupiłem niedawno kilka chińskich skuterków. Przyznam się, że są to pierwsze moje jednoślady w życiu. Tak czy owak sobie zostawiłem najładniejszy, czyli ZIPPa Quantum R z 2010 roku. Jest z nim jeden problem - nie jedzie.
Kupiłem go od gościa, który cały czas go serwisował i nigdy nie zdjął nawet jednej blokady. W tej konfiguracji Quantum jechał na prostej 42 km/h, a pod górkę zwalniał do 25 km/h, co jest troszeczkę kłopotliwe i żenujące. Postanowiłem więc (z Waszą pomocą) pozdejmować blokady. Oto co po dziś dzień zrobiłem:
Wstawiłem odblokowany CDI - początkowo dodało to około 4km/h
Zmieniłem wariator i rolki na lżejsze - nic się nie poprawiło
Zmieniłem więc cały układ wydechowy na odblokowany, tj bez recyrkulacji i bez katalizatora - efekt absolutnie żaden
Sprawdziłem blokady w filtrze powietrza - nie było zwężki
Sprawdziłem sprężanie - 14 barów
Sprawdziłem blokady w gaźniku - nie było żadnej "złotej śrubki" i nie było tam zwężki. Gaźnik mam japoński Mikuni z elektrozaworem. Iglica była w nim wysunięta tylko do połowy, więc zostało to poprawione. Dysza jaka siedziała fabrycznie to 68, obecnie wstawiłem 75. Na 85 go mocno zalewało i nie odpalał. Tak czy inaczej efekt jest taki, że po regulacji skuter aktualnie jedzie do 40 km/h na długiej prostej i około 25 km/h pod górkę.
Impulsatora na dzwonie brak.
Świeca i cewka podmienione już na nowe.
Podmieniałem też już gaźnik, sprzęgło, wariator - efekt absolutnie żaden.

Z tego co zauważyłem, to niezależnie od modułu wykręcał tylko 6k RPM na seryjnym wariatorze, a na zmienionych, lżejszych rolkach obroty wzrosły do 8k RPM. Zachowuje się jakby go coś dławiło/trzymało elektronicznie. Moduły w sumie podstawiałem już 3 i nic się nie zmieniło.

Mam za to wrażenie, że pluje paliwem do filtra powietrza, ale z kolei świeca jest suchutka, więc nie rozumiem co tu jest grane.

Powiedzcie mi koledzy gdzie szukać przyczyny? Czy jest jeszcze jakaś blokada, może elektroniczna, którą pominąłem?




_________________

Zipp Quantum R (2T)
Kingway Arrow (2T)
Barton RS stage 6 (2T)
Motobi Sowa 2 (4T)

i kilka innych przeznaczonych na sprzedaż


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 maja 2016, 19:11 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Przyjrzałbym się paskowi czy już nie stracił wymiaru,jak i sprzęgłu.Chinarelli w tym wydaniu jeśli chodzi o sprzęgło a w szczególności sprężynki sprzęgła to porażka.Mi po 1500km jedna sprężynka z sprzęgła spadła sama.Skuter był nówka salonowy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 21:11 
*

Rejestracja: 07 maja 2016, 18:36
Posty: 3
Pojazd: Quantum/Barton/Sowa 2/Arrow
Układ przeniesienia napędu raczej już wykluczyłem. Sprawdziłem sprzęgło i korektor momentu obrotowego i są ok. Mając już je na wierzchu przesmarowałem korektor i posprawdzałem wszystko manualnie. A skoro skuterków mam kilka, to na próbę wstawiłem cały komplet z Bartona RS, do którego ktoś wstawił wszystkie bebechy stage 6. Na tym pasku i sprzęgle też nic się zasadniczo nie zmieniło, poza tym, że startował ze znacznie większych obrotów (twardsze sprężyny).

Tu problem stanowią obroty. Nawet jak mam skuter postawiony na stopkach centralnych i kręcę manetkę na maksa, to dochodzi do 6-7k RPM i koniec. Zachowuje się podobnie do auta, któremu przy maksymalnych obrotach komputer odcina zapłon.
Mam kupiony do tego skuterka kit 80ccm, ale nie będę go wstawiał skoro on ma sprężanie jak koń, a nie wchodzi w obroty.




_________________

Zipp Quantum R (2T)
Kingway Arrow (2T)
Barton RS stage 6 (2T)
Motobi Sowa 2 (4T)

i kilka innych przeznaczonych na sprzedaż




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 21:16 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Wróć może do oryginalnego modułu i żeby zdjąć blokadę musisz chyba przeciąć różowy/fioletowy przewód idący od niego.


Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 21:17 przez 4MaticPL, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 21:16 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
eekz pisze:
Wstawiłem odblokowany CDI
To najlepiej zrobic w serwisie.Moduły z Allegro to loteria.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2016, 21:35 
*

Rejestracja: 07 maja 2016, 18:36
Posty: 3
Pojazd: Quantum/Barton/Sowa 2/Arrow
Przewodu brak, bo nie ma w tym modelu impulsatora. Nawet nie dochodzi pin do CDI. Moduły mam ze 4 i w innych skuterkach działają bez problemu. Wszystkie części jakie podmieniałem to wstawiałem/sprawdzałem z innymi skuterami. Praktycznie wszystko już podmieniałem a skuter zachowuje się jakby miał jakieś dodatkowe odcięcie obrotów.

edit:
dodam tylko, że jeden z modułów mam właśnie z serwisu Zipp'a




_________________

Zipp Quantum R (2T)
Kingway Arrow (2T)
Barton RS stage 6 (2T)
Motobi Sowa 2 (4T)

i kilka innych przeznaczonych na sprzedaż




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy