Dzisiaj jest 18 sty 2025, 11:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 lip 2016, 9:13 
*

Rejestracja: 03 cze 2013, 8:50
Posty: 2
Pojazd:
Witam posiadam skuter Zipp Quantum RS2 2T, od pewnego czasu akumulator się rozładowuje nie można odpalić z rozrusznika nawet przy zapalonym silniku nie działają kierunkowskazy. Jakieś pół roku temu oddałem do mechanika na przeróbke z 50 na 70 jako że się nie znam wogole na tym i nigdy nie grzebalem to teraz chce się nauczyć i robić sam (lepiej na tym wyjdę) . Do tamtej pory wydaje mi się że było wszystko w porządku więc pytanie do was gdzie może być problem, od czego najlepiej zacząć sprawdzać żeby nie wymieniać od razu regulatora, alternatora czy iskrownika gdzie słyszałem że to mogło nawalic. Na początek chciałbym posprawdzac czy wszystkie kable są podłączone i napięcia czy jest ładowanie itp. Tylko nie za bardzo wiem co i jak, gdzie zacząć, do czego ppodpiąć. Bardzo bym prosił o wytłumaczenie krok po kroku. Z góry dziękuję i Pozdrawiam :)

Ps. Jeszcze jest taka dziwna akcja bo gdy dodaje gazu to światła się zapalają a gdy obejmuje to świecą słabo, czy to nornormalne?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 lip 2016, 11:35 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Co do świateł to normalne.
Na początek sprawdź napięcie na akumulatorze na pracującym silniku i na wolnych jak i wyższych obrotach.
Koszt regulatora to max 20 zł więc nie zawadzi go mieć zawczasu.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 13:24 
*

Rejestracja: 03 cze 2013, 8:50
Posty: 2
Pojazd:
Jakie powinny być wartości napieciowe?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 18:10 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Przy obciążonym silniku napięcie ładowania akumulatora nie powinno przekraczać 14.4V. Na wolnych obrotach powinno oscylować w okolicach 13V. Jak na moje oko masz padnięty akumulator, bo kierunkowskazy, klakson i światło stop idzie z niego, a światła (długie, krótkie postojowe) bezpośrednio z prądnicy i przez to świecą z daną jasnością, w zależności od obrotów silnika. Z resztą kolega robdk wyjaśnił. Stawiam również na padnięty regulator napięcia, który ubił lub dokonuje tego na akumulatorze. Multimetr nastaw na prąd stały o wartości 20V, przyłóż sondy do klem akumulatora i zmierz napięcie na wolnych i wyższych obrotach. Jeżeli wartość ładowania będzie w zakresie 10-11V lub powyżej 14.4-14.5V to zatłuczesz bateryjkę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy