Dzisiaj jest 07 maja 2024, 1:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 lip 2016, 9:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Witam, z racji tego, że mam nabite na nowym cylindrze 230km postanowiłem dać mu przez krótki czas w palnik. Od 150km zaczęłem jeździć ze zmiennymi obrotami, często przyśpieszałem, prędkość podczas docierania 40-50km/h, czasami przeciągniecie do 70-75km/h. Wczoraj miałem 230km na rozgrzanym silniku dałem w palnik z górki przez około 300m, prędkość doszła do ok 95km/h aż nagle z nikąd wziuuuu mocne zhamowanie silnika i zgasł. Pierw mnie zamurowało jak się zatrzymałem. Z racji tego, że do domu 0,5km postanowiłem go przepchać. Streetrac'a w takiej sytuacji odpaliłem i był to jego koniec. Kompresja nie zmalała ani troche, jest cały czas taka sama. W domu rozebrałem napęd wszystko na swoim miejscu. Nadszedł czas na zdjęcie głowicy. Głowica w idealnym stanie,czysta. Na gładzi cylindra pojawiło się jedno malutkie przetarcie wyczuwalne tylko delikatnie pod paznokciem.
Zdj:

https://zapodaj.net/97e65a0f93c78.jpg.html (po lewej stronie widać)

Nie wiem czy ściągać cylinder, mógł pęknąć pierścień? Wypaść zabezpieczenie tłoka? Nie wiem czy cylinder ściągać całkowicie. Help. Pozdrawiam




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 lip 2016, 9:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Pamiętaj, że chiński tłok to zabawka. Ściągnij lepiej cylinder a nie żyj w niepewności że zaraz się zatrze. Głowice masz na wierzchu to tylko odkręcić tłumik i gotowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2016, 11:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Tak będzie trzeba zrobić. Objawy, które opisałem wskazują na spuchnięcie? Mógł tak nagle? Żadnej siły nie tracił (bo jakby tak było to odrazu bym silnik gasił) tylko nagle wziuuu (gwizdneło) i zgasł.

-- 21 lip 2016, 11:01 --

Zaraz pójdę to zrobić i powiem Wam co i jak.

-- 21 lip 2016, 11:32 --

Zdemontowałem cylinder, czy tłok może chodzić od lewej do prawej tak totalnie po całej osi? Wracając do tematu cylinder przetarty jakby papierem ściernym raz przeleciał :roll: , a tłok porysowany... Czy cylinder honowanie uratuje?

-- 21 lip 2016, 12:25 --

Ja to mam po prostu KURNA szczęście




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2016, 17:15 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Ja to mam po prostu KURNA szczęście

Nie tylko Ty, bo dopiero co skończyłem docierać nowy zestaw i chyba pójdzie do kolegów w szufladzie. ChinaPower dobrze prawi, skoro na liczniku miałeś taką prędkość to sobie pomyśl jakie musiałeś mieć obroty w tym momencie. Pamiętaj, że przy tak małym przebiegu na nowym zestawie gładź cylindra działa jak pilnik, a za tym tarcie jest okrutne. Mogłeś poczekać z tym pałowaniem do 500km przebiegu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2016, 17:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Jeszcze może dodam co działo się już na stole jak montowałem cylinder. Chciałem sobie porównać luz tłoka na nowym i zatartym cylku. Stary chinol latał na prawo i lewo aż pierścienie można było oglądać a nowy jest tak spasowany że blokuje się w cylindrze :shock: U was też się blokowały ? Wracając do tematu honowanie raczej nie pomoże ale szlif jak najbardziej. Tylko po co skoro można mieć nowy zestaw :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2016, 17:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
ChinaPower pisze:
Jeszcze może dodam co działo się już na stole jak montowałem cylinder. Chciałem sobie porównać luz tłoka na nowym i zatartym cylku. Stary chinol latał na prawo i lewo aż pierścienie można było oglądać a nowy jest tak spasowany że blokuje się w cylindrze :shock: U was też się blokowały ? Wracając do tematu honowanie raczej nie pomoże ale szlif jak najbardziej. Tylko po co skoro można mieć nowy zestaw :D


Po to, że jak kupie nowy zestaw to ten zestaw będzie cały czas chiną :D A tak mogę kupić np. do chiny meteora

-- 21 lip 2016, 18:53 --

PYTANIE:

Dużo osób mi mówi, że przez to spuchł tłok. Tłok był założony STRZAŁKĄ DO GAŹNIKA. Tak to mój wujek zmontował, zawsze zakładał strzałką w stronę okna wydechowego. Mówił, że ten tłok ma dziwnie rozmieszczone rowki na pierścienie i montując go w stronę wydechu jeden ruch tłoka i pierścienie by się wyłamały. Aktualnie był zamontowany strzałką w gaźnik, przez to mógł spuchnąć?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2016, 19:03 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie wiem czy mógł przez odwrotne założenie spuchnąć ale przez pałowanie na dotarciu na bank. Co do teori Twojego wujka to może być jakieś ziarno prawdy. W tamtym roku miałem przypadek, że podczas normalnej jazdy pierścień jakimś cudem zahaczył o jedno z okien dolotowych. Przebieg miałem jakieś 3000km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2016, 20:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Ten tłok miał źle namalowaną strzałkę. Wracając do tematu wszedłem do sklepu po tłok Proszę 47mm sworzeń 12mm, okej płace 70zł. W domu przy próbie założenia okazało się, że dał mi 10mm i tłok lata jak głupi.. ehh 10zł na bilet do miasta zmarnowałem. Ciekaw jestem czy mi teraz wymieni, paragon mam, nic nie było zakładane. Jedynie wyjęte z opakowania sworzeń i zabezpieczenia...




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 5:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Powinien wymienić, jak będzie ściskał dupę to zmień sklep.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 12:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Kupiłem tłoka za 70zł, pojechałem do sklepu zwróciłem oddał mi 65zł bo zużyte zabezpieczenia były, ale ogólnie jestem zadowolony :) Gummma, przez okres docierania nie można ani razu przeciągnąć? Koledzy docierają chine to od 150km przebiegu co 3 min jazdy palnik do 80

-- 22 lip 2016, 13:11 --

A tak pozatym znacie jakieś dobre tłoki, które nie puchną. No ale wiecie mam 100zł :) Co myślicie np. od tłokach RMS?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 13:26 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Ja bym na twoim miejscu do chiny kupił przynajmniej porządny tłok czyli vertex lub meteor. Jak kupisz znowu tłok z niewiadomo jakiego materiału to prędzej czy później ci spuchnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 16:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
A jak mam cylinder chine 70 47mm to podejdzie do niej tłok od np. naraku sport 70?

-- 22 lip 2016, 17:00 --

Bo mogę kupić tłok naraku 47mm w cenie 70zł i czy podejdzie on do chiny bez żadnych problemów i czy można będzie na nim jeźdzć?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 16:19 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 15:04
Posty: 2270
Lokalizacja: Sochocin
Pojazd: Aprilia Rally70LC
Wymiary muszą się zgadzać , jeżeli obecny ma 47mm to Naraku też będzie pasować.




_________________

Apka Rally :)
Stage6 Streetrace 70cc LC
Dellorto Black Editon 19MM/Filtr oryginał
Wariator Stage6 Sport Pro/Przeciwtalerz Stage6
Pasek Dayco
Sprzęgło Polini 3G/Dzwon Polini Speed Bell
Wał Top Racing Evo NG
Wydech Giannelli Shot V2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 16:34 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Grubek pisze:
Gummma, przez okres docierania nie można ani razu przeciągnąć?

Oczywiście, że można i nawet trzeba na samym początku, by pierścionki ładnie się ułożyły ale nie kilkaset metrów. Pamiętaj, że chińskie zestawy mają problem ze złym dopasowaniem i przez cały okres użytkowania mogą dziać się cuda.
Cytuj:
Wymiary muszą się zgadzać , jeżeli obecny ma 47mm to Naraku też będzie pasować.

Podpisuję się pod tym obiema ręcami i nogami ale... W chińskich zestawach typu 70cc mało kiedy jest 70cc i to najlepiej pokazuje suwmiarka. Najlepiej zmierz średnicę gładzi cylindra i będziesz wiedział co dobrać i czy w ogóle dobierzesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 19:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
W streetrace miałem napisane 46,95 :mrgreen: A jeżeli nie będzie dokładnie 47,00mm tylko np. 46,98mm to tłok nie będzie pasować? Jeżeli znajde suwmiarke zaraz pojde zmierzyć

-- 22 lip 2016, 19:44 --

Suwmiarką wyszło równe 47,00mm czyli 4,7cm średnicy cylindra. Czyli mogę na spokojnie zamawiać tłok od naraku?

-- 22 lip 2016, 20:00 --

https://zapodaj.net/b1cc00d75f3f6.jpg.html <--- zdjęcie tłoka

Do czego służy ten drucik pod pierścieniami? Zauważyłem go tylko w wersji na sworzeń 12mm. Słyszałem, że wkłada się go pod któryś pierścień, po co? Co on daje? Na moje oko wygląda podejrzanie bo jakby takie coś się rozsypało no to wiecie co :<




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 19:31 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie ma być idealnie tyle samo co rozmiar gładzi cylindra, bo na samym starcie masz efekt "puchnącego tłoka". Bierz pod uwagę to, że tłok jest aluminiowy, a ten metal pod wpływem temperatury ma większa rozszerzalność termiczną, niż np. żeliwo. Dodatkowo im cylinder skonstruowany do wyższych obrotów tym ten luz powinien być adekwatnie większy. Poniekąd problemy puchnięcia rozwiązuje kuty tłok ale cena zaporowa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 20:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Podłączam się do pytania o drucik pod pierścienie. Też mi dorzucili do cylka 70cc ale sworzeń 10mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2016, 20:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
to jeżeli cylinder ma 47mm to przecież tłok musi mieć delikatny luz montażowy. No bo jak wsadzisz zestaw cylindra 47mm i tłoka 47mm. Musi tam jakiś luz mieć. A od czego taka gwiazdka pod pierścieniami?




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lip 2016, 15:52 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
ChinaPower pisze:
Podłączam się do pytania o drucik pod pierścienie. Też mi dorzucili do cylka 70cc ale sworzeń 10mm.

Zakłada się to ustrojstwo pod drugi pierścień i występuje we wszelakich chińskich kit'ach. Nigdy tego nie zakładałem i nie przypominam sobie, by to ktoś zakładał.
Grubek pisze:
to jeżeli cylinder ma 47mm to przecież tłok musi mieć delikatny luz montażowy. No bo jak wsadzisz zestaw cylindra 47mm i tłoka 47mm. Musi tam jakiś luz mieć.

No przecież napisałem wyżej o tym Do tego masz poszczególne selekcje tłoka, gdyby chinole zrobili coś mało nominalnego.
Grubek pisze:
A od czego taka gwiazdka pod pierścieniami?

Szczerze to może kiedyś założę na próbę i się dowiem, a później o tym napiszę post :D
Z relacji innych kierowców jednośladów to ten pierścionek co ma iść pod spód drugiego pierścienia gunwo daje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy