Dzisiaj jest 05 maja 2024, 9:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 maja 2023, 9:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Witam wszystkich.

Otóż może ktoś już przerabiał taki problem jak ja i ma na to złoty środek.
Skuter to Kingway Yarox 2T z silnikiem minerelli horizontal.

W skuterze został zamontowany chiński cylinder 70cc z wilmatu.
Skuter docierałem 1000km - w tym czasie nie działo się nic niepokojącego.

Jeździłem na najtańszym oleju - co mi pod rękę podeszło albo mixol albo czerwony z orlenu 2T.

Problem się pojawił po zmianie tłumika na Tecnigas Next-R - wiadomo zwiększyły się obroty maksymalne moc i prędkość.

1. Pierwszy raz mi tłok spuchł po 2-3 kilometrach jazdy z maksymalną prędkością (85-90km/h)
2. Ściągnąłem cylinder honownica w ruch wyczyściłem gładź cylindra nowy tłok - przejechałem 20-30km i znowu ta sama sytuacja przy maksymalnej prędkości spuchł tłok.
3. Kolejna rozbiórka honowanie cylindra i kolejny tłok.

W obecnej chwili jeżdżę 40-45km/h nie szybciej aby znowu go nie zatrzeć - tak zrobiłem w ciągu dwóch dni 150km - nic narazie się nie dzieje jeździ ok.


Czy jest na to sposób aby tłoki nie puchły ?
Stara metoda gotowaniu tłoka w oleju coś daje ?
Czy może to wina taniego oleju silnikowego (mixol, orlen) ?

PS: Za chwilę wrzucę parę zdjęć

ObrazekObrazekObrazekObrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 maja 2023, 21:50 
*

Rejestracja: 07 lis 2021, 15:37
Posty: 41
Lokalizacja: Brodnica
Pojazd: Piaggio NRG 1995
Kup olej ipone scoot run pełen syntetyk na dotarcie, tłok meteor i daj do szlifu, bo honowicą nie zbierzesz co do 0.01mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 maja 2023, 21:28 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Jakość tłoka, po tych tanich nie oczekuj, że będą służyć wieczność, tak jak kolega wyżej wspomniał, Meteor, albo jakiś Vertex, Barikit. Kolejna rzecz to olej, jakiś dobrej jakości, polecam Motula 710. Co do docierania, to go nie oszczędzaj tak, daj mu czasem w palnik, bo się dobrze nie dotrze, sztuka docierania nie polega na stałej prędkości cały okres docierania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 maja 2023, 9:24 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8332
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Marcinekkk pisze:
Jakość tłoka, po tych tanich nie oczekuj, że będą służyć wieczność


kiedyś kupiłem skuter nowy ze sklepu. Po 9 tys. km żeby ruszyć z pod świateł musiałem się odepchnąć nogami bo nie chciał ruszyć :D Potem zmieniałem cyl na Airsal to ten seryjny tłok miał pierścienie niczym z gumy :lol: Jednym palcem szło je nagiąć :roll:




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 maja 2023, 8:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
A to fakt wszystkie chińskie pierścienie idzie rozciągnąć.

Zrobiłem na nowym tłoku 500km.

Prędkość 50-55km/h - nic się nie dzieje.

Zrobię kolejne 500km zaleje lepszy olej i zobaczymy.

Czerwony castrol 2T może być ? Bo taki mam w sklepie za 34zl


Jaką ostatecznie lać mieszankę ? Na pierwszy bak lałem 1:25 teraz już leje 1:33

1:40 wystarczy ? Czy zostać przy 1:33 ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2023, 17:01 
**

Rejestracja: 03 wrz 2020, 17:16
Posty: 222
Pojazd: Aerox Malossi 70
Motul 710 i masz spokój że jeździsz na czymś porządnym co skuterek przepali i nie zostawi żadnego nagaru. 1:40, potem do końca życia cylindra 1:45, 1:45 ze względu dla samego bezpieczeństwa, ja tak pomykam i cylinder robi już u mnie 3 rok, nie licząc czasu u poprzedniego właściciela.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 cze 2023, 10:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2017, 9:33
Posty: 73
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
W moim Keeway miałem VM cylinder i niestety też się zatarł. Co prawda trochę w tym mojej winy, jezdził 80-90km/h, gaznik Dellorto, wydech rolki zmienione. Ale zaufałem pompce i nie robiłem mieszanki.
Włąsnie wczoraj rozebrałem po 2 latach stania bo mnie młody zmotywował.
Musze cos kupic... jest cos co polecacie nie za miliony?




_________________

RY8 - 2007r
WM 70ccm
Wydech Next-R
Wariator Malossi 7g
Centralna biała
Dellorto 17.5 - dysza 75
Filtr powietrza - ori + wkłądka Pollini + custom króciec




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2023, 8:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Witam ponownie wszystkich ;)

Przejechałem na cylindrze łącznie około 2200km

Prędkość maksymalna to gdzieś 85-90 licznikowych.

Cylinder chodzi nie zaciera się - wreszcie się dotarł. - potrzebował na to aż 2000 tys km.

W dłuższe trasy (40-50km) jeżdżę z prędkością 70-75
A maksymalnych prędkości używam tylko na krótkich odcinkach.

Mieszanka 1:40 lana obecnie cały czas.

W garażu mam już oryginalny silnik z keewaya złożony z wałem 10mm cylindrem powerforce 70cc z tłokiem jednopierścieniowym.

Po wypłacie kupię wariator Malossi multivar i będzie czekać na chłodniejsze dni.
Powinien mieć lepsze osiągi od obecnego - zobaczymy
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lip 2023, 17:09 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8332
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie no ładnie gładź wygląda :<




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lip 2023, 12:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Witam ponownie.

Na liczniku niecałe 3000km od zmiany cylindra.

Dziś przy jeździe z maksymalną szybkością silnik „wybuchł”.

Tłok się zatrzymał w cylindrze tak że nie można ruszyć kopką.

Mieszanka 1:40 olej castrol 2T czerwony.

Jutro zdam relacje co się wydarzyło jak rozbiorę silnik.

Żywotność 3000km ? Trochę mało jak na chiński cylinder - liczyłem 8 - 10 tys km.

Także nie polecam cylindra WM z Wilmatu ;)

-- 23 lip 2023, o 12:31 --

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I co o tym sądzicie ?
Jakość odlewu ? Czy być może inna przyczyna ? Zbyt wysokie obroty wykańczają tłok ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2023, 10:14 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8332
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Ajj a liczyłem że już będzie ciągłość sukcesów po ostatnim poście :mrgreen:
Myślę osobiście że taka tego jakość. 3000 km to bardzo ,bardzo mało nawet jak na chińczyka




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy