Dzisiaj jest 26 lut 2025, 10:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 gru 2012, 1:01 
*

Rejestracja: 12 sty 2012, 21:54
Posty: 1
Pojazd:
Witam wszystkich forumowiczów.

Od jakiegoś czasu, zaczęły się problemy z napędem.

1. Skuter (model w tytule) stracił moc - z regularnych 25 mil na godzinę (śmiech) maksymalna prędkość spadła do 23 m/h.
Kolejną sprawą jest, że przy przyspieszaniu i zwalnianiu, słychać dziwny dźwięk dobiegający z komory paska napędowego. Domyślam się, że w momencie wchodzenia na obroty lub schodzenia z nich pasek za mocno obija o obudowę.
Tutaj film z działania układu napędowego.

http://www.youtube.com/watch?v=XuAzlbXVmNA

Pasek posiada takie oznaczenie:

https://picasaweb.google.com/1155130639 ... 8823973986

2. Jedną z kolejnych niepokojących mnie rzeczy jest to wyżłobienie w pasku napędowym, po stronie zębów.

https://picasaweb.google.com/1155130639 ... 3759275970

Jakiś czas temu zdjąłem z wariatora (talerze przy wale korbowym) pierścień dystansowy, który nie pozwalał na zejście się tarcz (tak mi się wydaje że są one przy wale korbowym :) ). Domyślam się że to wyżłobienie powstało właśnie w wyniku ocierania się o ten pierścień dystansowy, chociaż mogę się mylić.

3. Czy ten pasek, jaki jest obecnie zamontowany (pierwsze zdjęcie od góry) jest paskiem oryginalnym? Z tego co znalazłem w internecie, dowiedziałem się że był on montowany w skuterach, jaki sam posiadam.
A pytam o rozmiar paska, bo jak widać na filmie, w momencie osiągnięcia najwyższych obrotów, pasek przy wale i przy sprzęgle schodzi do połowy średnicy talerzy. Czy nie powinien on bardziej się rozchodzić przy wale i schodzić niżej przy sprzęgle?
Czy zjawisko to, które widać na filmie jest efektem naciągnięcia się paska?
Czy da się zamontować pasek o mniejszym obwodzie, aby obejmował on przy najwyższych obrotach silnika najniższą część przy talerzach przy sprzęgle?

4. Czy można jakoś zmienić przełożenie tylnej przekładni, celem osiągania większych prędkości (według instrukcji obsługi, redukcja na tylnej przekładni wynosi 14.960 (51/15 x 65/15)). Z tego co sprawdziłem, na piętnaście obrotów kołem (?) tylnego napędu, tylne koło skutera okręca się o 360 stopni.

5. Czy da się jeszcze w jakiś inny magiczny sposób zwiększyć osiągi tego skutera? :)

6. Ten pył widoczny na zdjęciach, czy jest to normalny objaw czy też jest to kwestia wycierania się/zużywania paska, czy może powstał on też w czasie obcierania się o ten pierścień dystansowy?

7. Stukot silnika (dokładnie taki, jak słychać na filmie, słyszalny na obrotach jałowych, jest identyczny w rzeczywistości) jest normalny, czy jest oznaką jakiegoś problemu z silnikiem?
Rozmawiałem z kilkoma osobami, w tym z mechanikami od skuterów, to na początku się dziwili, a później mówili że ten model tak chyba po prostu ma (Suzuki ma stuki :P).
Od momentu kupienia, zrobiłem nim jakieś 10 000 km i na szczęście jeździ tak samo jak na początku. Dodam że od momentu kupienia, nic w nim nie wymieniałem (rok i 3 miesiące). Czy to źle?

Dodam że nie mam zamiaru wkładać zbyt wiele pieniędzy w ten skuter. Jestem w trakcie nauki na pełne prawko na motocykl (w Anglii wygląda to troszkę inaczej niż w Polsce). Kolejną sprawą jest, że za miesiąc muszę oddać skuter do MOT (angielski odpowiednik przeglądu technicznego w Polsce) i chciałbym żeby przy okazji wymiany opon, mechanik wymienił pasek napędowy i ogólnie dokonał konserwacji i regulacji skutera. Później zamierzam go sprzedać. Szkoda będzie go sprzedawać, bo poza problemami z tym nieszczęsnym paskiem i żółwich prędkości, reszta jest bez zarzutu. To chyba tyle.

Dzięki za odpowiedź.




_________________

Greg


Ostatnio zmieniony 14 gru 2012, 1:13 przez greg1981, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2012, 11:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
greg1981 pisze:
7. Stukot silnika (dokładnie taki, jak słychać na filmie, słyszalny na obrotach jałowych, jest identyczny w rzeczywistości) jest normalny, czy jest oznaką jakiegoś problemu z silnikiem?



To dźwięk trybu od startera który przy jałowych obrotach wysuwa się obracające się elementy wału ;)

Musisz ściągnąć wariator, zdemontować cały osprzęt od startera. Przeczyścić nasmarować i poprawie złożyć... Dźwięk powinien się uspokoić...

Na reszte pytań nie mam czasu ;P Sorki ;P


edit. Pasek do wymiany... Jak wymienisz pasek powinien lepiej chodzić...




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder


Ostatnio zmieniony 14 gru 2012, 11:57 przez m930x, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy