Dzisiaj jest 28 lis 2024, 16:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 wrz 2014, 15:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Witam

Pokrótce.
Bujam sie strasznie ze swoją maszyną poprawiając po tunerach z firmy Scootertronik.
Ogarnąłem już większość rzeczy (wyjęty rozruch elektryczny i tulejka z rączki od lewarka
Obrazek
, obcięte nóżki centralne..itd - szkoda gadać - porobiłem).

Skuter z lekko przytartym od pałowania na zimno cylindrem Stage6 Streetrace70 kręcił sie miło do 10-11 tyś (wyżej nie kręciłem ale był jeszcze zapas na manetce), ruszał i przyśpieszał od 3500-4000 i jechał około 75-80kmh.
Mniej więcej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=omMLk3lXcdE#t=24
Nie było to duszenie maxem bo to cylinder z przebiegiem 80km (ale już dzwonił). No chciał jechać.
Tłok wyglądał tak
Obrazek
Reszta setupa to gaźnik stage6 (dellorto) 19mm, dysza 75, sprzęgło motoforce.
mniej więcej to wszystko co na focie +jeszcze troche
Obrazek

Kupiłem nowy cylinder- identyczny Stage SR70. Został wymieniony. Podobno tylko cylinder i nic więcej.
W efekcie skuter nie jedzie. Kręci się do 8000 i rozpędza do 67km/h i ściana.
Na hamowni na scooterweekend polska zestaw wypluł 6,8KM i poszarpany wykres.
Niby tylko wymiana cylindra z zatartego na sprawny i jest gorzej niż było.
Obrazek
Pościągałem dekle, dokręciłem latający dzwon sprzęgła (znowu rusza z 3500-4000 a nie z 5500). Dzwon jest seryjny z chinarelli ale jak jeździł akceptowalnie też był seryjny
Obrazek

W sklepie po tym wykresie usłyszałem rade- zmień roki na cięższe. Niestety nie wiedziałem jakie mam.
Rozłożyłem i ku mojemu zaskoczeniu okazało sie że nie mam w środku ani rolek Stage6 5.5g z jakimi kupiłem wariator ani żadne inne stage kupione w widocznym na zdjęciu zestawie testowym rolek- tylko jakieś szare takie nijakie takie.
Dowiedziałem sie od gościa który to wymieniał że to rolki motoforce i że on by tam wsadził 4.5g-4,7g choc to wlasnie od niego skuter wrócił z 6g i nie chce sie kręcić.
Zważyłem rolki i jak już pisałem mają 6g.
kupiłem nowy zestaw testowy 5.5g-6g-6.5g-7g i wsadziłem 7g. Bez zmian- czyli już za ciężkie.
No to w drugą strone- 5.5g i LEKKO odżył.
Wiec do sklepu i kupiłem 4.5g precyzyjne Stage6 i na wszelki wypadek 4.7g motoforce.

Na rolkach 4.5 i 4.7g silnik sie kręci na 11-12 tyś (wał jest motoforce racing do 15tyś wyważany) ale jedzie wtedy 50km/h. Wolałbym żeby sie kręcił do 11 tyś i jechał wtedy 80km/h - tak jak było.

Z tyłu w sprzęgle mam czarną sprężynę centralną. Na chłopski rozum powinna to być czarna spręzyna medium stage6 z zestawu od wariatora. Ale czarna była też ta z zestawu regulacyjnego motoforce i czarna była chińska oem i byc może to jest jakaś czarna sprężyna która trafiła tam równie przypadkowo co rolki motoforce.
nie potrafie tego że jechał na przytartym garze a nie jedzie na sprawnym, sensownie docieranym już 300km wyjasnić inaczej niż tym że ktoś wyjął elementy zestrojonego napędu i zastąpił je innymi, dość przypadkowymi na których napęd sie tak zachowuje jak sie zachowuje. Nie złapałem za reke, nie wiem co było wcześniej w środku jak pojechał na wymiane cylindra ale wrócił i jest źle.
pali 5,8L na 100, jedzie 67km/h.
Zmieniłem dysze na chwile na 70 i na lżejszych rolkach 5.5 wkręcony na 9000 zgasł po 400m. Na dyszy 80-85 zalewał sie na dolei musiałem sie odpychać nogą żeby ruszyć a potem szedł.
Iglica na sam doł (złapana za najwyższe wycięcie).
Na dyszy 75 w chłodniejsze poranki zapala na ssaniu ale po 20 sekundach zdjęcie ssania powoduje wzrost obrotów o 500 wiec też jest prawie zalewany.

no i pytanie: w którą stronę teraz z tym iść, gdzie szukać błędów? Teoretycznie potencjał jest, powinno to jechać.
Ja nie bardzo mam czas i miejsce. Jak coś robie to z doskoku na chodniku przed blokiem i tylko dlatego że musze. Wole sprawdzić najlepszą rade stąd niż błądzić poomacku bo na to nie mam zaplecza.
Albo kto to w warszawie jest skłonny ogarnąć?? Stratny nie będzie.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 wrz 2014, 18:55 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Cóż wykres jak od 50cc...mówisz tak kupiłeś drugi nowy cyl streetrace 70cc i nadal 60coś leci, jeździj na tej dyszy 75 skoro dobrze jest (skoro raz ci zgasł to nie wróży za dobrze-przytarcia), ja tu bym widział STOŻEK + regulacja gaźnika większą dyszą, iglica na środek oczywiście, do tego jeśli nadal będzie kręcił do 8k rpm to dajesz lżejsze rolki o ok.1g, sprężynki dajesz twardsze od obecnych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2014, 21:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
nie ma stożka, jest motoforce airbox. film był nagrywany własnie na nim.
Na dyszach większych jak 75 go zalewa. Być może go zalewa bo sie nie może wkręcać.
Lżejsze rolki dawałem (4.5-4.7g) - kręci sie wtedy dobrze do 11tyś ale jedzie 50km/h... wyje.
teraz na 5.5 jest jako tako.
Sprężynki są chyba ok - startuje jak powinien. Raczej bym stawiał na centralną. MOŻE odpowiednia centralna poszła sobie gdzieś razem z odpowiednimi rolkami na którym to jechało.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2014, 22:21 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
sprawdź kompresję-sporo powie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2014, 11:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
mam wynik z hamowni. 6.8KM na kole (wiec na silniku więcej) przy lekko niedokręconym dzwonie sprzęgła wiec raczej problemem nie jest brak mocy,kompresją etc... Nawet jeżeli na tej 70tce dyszy sie przytarł (zgasł gwałtownie, lekko wcisnąłem hamulec tylny i natychmiast go bez oporu odpaliłem rozrusznikiem i jechał dalej... wszystko sie odbyło w 2 sekundy zwalniając z 60 do 40km/h) tylko raczej jest to kwestia regulacji napędu lub po prostu regulacji całości.
Przed wymianą gara mocniej przytarty (też mi tak raz zgasł raz przy wjeździe na górkę i po 20 sekundach zapalił i zrobiłem jeszcze ze 40km) dzwoniący pierścieniami jechał lepiej.
Teraz od nowości jeździ jak jeździ.
Jak już po tym zgaśnięciu wsadziłem te rolki 4.5g to ze 2-3minuty jeździłem wyjąc na 10-11 tyś i nie prostestował. tyle że jechał 50km/h.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2014, 15:50 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
5g - 5,25g wsadź-raczej będą idealne, niedokręcony dzwon nic nie ma do mocy maxymalnej, mam wykres streetrace+next-r i widzę że ma max 9,5KM a nie 6-7. Zresztą na 70cc sport idzie ponad 10KM osiągać bez dużych kosztów (tak na kole). Tak jak mówię: najpierw sprawdź kompresję albo daj zdjęcia tłoka-cylka bo kompr. = moc= osiągi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 0:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
no tak nie do końca. Skoro się nie dokręcał powyżej 8000 to i nie osiągał maksymalnej mocy która powinna być w okolicy 9500-10000.
Natomiast dzwon z luzami i kiwający sie na boki ma co nieco do mocy na kole bo jest problem z jej przeniesieniem. Dokręcenie śrubki spowodowało że startuje bez szarpania z ~4000 a nie z 5500 piłując.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 14:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
start z 5,5k to norma, z 4k to zamulanie, moc max. ma przy ok. 8200rpm zresztą proszę oto wykres:
http://www.tuningmatters.com/wp-content/uploads/2012/05/tecnigas-next-r-test-1002x531.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 15:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
ale z tego samego artykułu masz też taki wykres dotyczący cylindrów
Obrazek

i moja wartość z hamowni odpowiada tym 8000-8300 obr dla streetrace




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 15:51 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
regulacja polega na tym żeby sqt jak najszybciej wchodził w rezo czyli jak najszybciej i najdłużej miał obroty rządu 8k, skoro znalazłeś moją ulubioną stronę to tam w innych jest napisane tyle że po angielsku. Czyli obroty poniżej 6k są bezużyteczne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 21:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
ale ja czasem potrzebuje też jechać 30km/h mając 5500-6000 a nie tylko mieć maxa na maxie.
To nie jest na wyścigi tylko na co dzień może z ciut lepszych gratów.
I tak jeździł- absolutnie wystarczająco jak na moje potrzeby. Tylko coś zostało skopane i nie mogę dojść co.
8000 tyś to był wogołe jego wyduszony max a nie coś co można było utrzymywać.
Wmawianie mi że wymieniono tylko cylinder kompletnie do mnie nie trafia.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 21:20 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
6k rpm to nie na max..zależy od regulacji. Na maxa trzymasz jak masz za ciężkie rolki i zamula. Lepiej sprawdź co ci zamontowano (oznaczenia cylka)bo też do mnie nie trafia że masz 70cc Streetrace. NA dobrze wyregulowanym jedziesz 30km/h minimalnie gazu dając.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 13:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
tego streetrace raczej jestem pewien. Aż tak głupio i grubo by chyba nikt nie poszedł.
natomiast roleczki, spreżyneczki - to co innego. Nawet to mi sie wydaje abstrakcją ale z nowym cylindrem za boga nie jedzie jak na filmiku z pierwszego posta

-- 15 wrz 2014, 14:24 --

kompresja 10 bar z kawałkiem na rozgrzanym.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 16:02 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
ładuj stożka bo jak tuning to tuning na całego, potem ogarniaj napęd alby łapał z 6k i rolke 5g ładuj




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 18:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
miałem stożek i wnerwiał mnie jego ryk.
Świadomie zamieniłem stożek Polini na Airboxa Motoforce (bo dopplera akurat nie było) i jestem 5x bardziej zadowolony. Różnica w osiągach żadna. Film jest nagrany własnie 10 minut po założeniu airboxa.
Zresztą jakbym miał zmieniać dolot to i tak nie na stożek tylko na airboxa od 125.
Nie mam 16 lat i to ma być na codzień. Wnerwiający sąsiadów i urywający łeb stożek przy i tak w sumie nędznych osiągach skutera nie ma racji bytu.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 18:48 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
sprzedałbym next-r i kupił replice/c16/PFR/Shot/reverse/yasuni r/PRO czy coś co kręci wyżej niż next-r, jest tego masa a osiągi na 99% wzrosną




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 22:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
ale osiągi na tym next-R były absolutnie wystarczające. Ja nie chce stuningować tego co mam.Ja to chce naprawić.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 23:20 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
były? wgl jakie max osiągi na tym streecie wykręciłeś kiedykolwiek? Skoro kompresja 10 bar, regulacja g..o daje, gaźnik wyregulowany to nw co, dałbym tu s6 PRO i vmax skoczyłby jak nic, wystarczy porównać wykresy. PRO ma cholernie długie rezo w porównaniu do nexta+ większa moc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 8:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
przecież pisze cały czas o tym że BYŁY. Na takim setupie, takim cylindrze, takim dolocie jeździł bardzo sprawnie: 75-80km/h bez odkręcania manetki do końca bo sie bałem gdyż to nówka była o prawie zerowym przebiegu. Tu nic z tych rzeczy nie trzeba zmieniać.
Ładnie przyśpieszał, przy 40 na odkręcenie manetki reagował natychmiast i szedł do przodu. Dokręcał sie do ho ho ho albo i więcej.
Teraz jest taki sam cylinder tylko nowy, docierany już 400km i to jest dużo palący muł (tak relatywnie w porównaniu do tego co było).
No i to jest sedno problemu. Pomiar kompresji był robiony z rozrusznika nie z kopniaka więc to wskazanie jest całkiem przyzwoite. Coś wg mnie zostało popieprzone w napędzie. Ja mam wrażenie że on sie ślizga. Ale na 6g rolkach nie ma siły sie wkręcić powyżej 8000. Z kolei na 4,7kręci sie jak głupi ale jedzie 50km/h- wiec zapewne albo centralna jest za twarda i nie puszcza paska z tyłu niżej i/albo wszystko sie tam ślizga z tyłu.
Mi wystarczy żeby jechał tak jak na filmie z pierwszego posta. Teraz nie ma na to szans.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 14:00 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Włóż 5,2g, sprężynki średnie i tyle co można na odległość poradzić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy