Pomóc musisz sobie sam. My możemy Cię jedynie nakierować. Nikt tu nie wróży z fusów i przez określenie "skuter przerywa" może kryć się wiele powiązanych usterek, począwszy od złej regulacji, po wadę jakiegoś mechanizmu.
Na twoim miejscu wpierw zadałbym sobie pytanie, przy czym grzebałeś że tak się stało? Każdy mechanik zada Ci to pytanie, żeby zaoszczędzić sobie czasu na grzebaniu i szukaniu usterki.
Jeśli chodzi o elektrykę : Upewnij się że wszystkie kable są gdzieś podłączone. Kable powinny być dobrze uziemione, czyli nie powinno być nigdzie przebicia, skąd prąd mógłby uciekać. Głównie chodzi o czarne kable uziemienia, opisane "Ground" Powinny być one przymocowane śrubą gdzieś do ramy.
Żeby sprawdzić cewkę, wyciągnij fajkę ze świecy, wsadź do niej jakiś śrubokręt przytrzymując ręką metalową część, kompnij lekko zapłon. Jak Cię kompie tzn że iskra jest, więc cewka jest ok. Jak boisz się prądu to wykręć świecę, załóż fajkę i przyłóż dolną część świecy np do ramy i kompnij. Jeśli iskra się pokazuje tzn że cewka jest ok i problem z elektryką rozwiązany o ile iskra jest.
Pisałeś że czyściłeś gaźnik, czyli przy nim grzebałeś i może nie do końca go dobrze wyregulowałeś, dlatego przerywa. Przed regulacją gaźnika przeczyść świecę i rozgrzej śilnik.
Jeśli to seria, moim zdaniem dysza 64 może być za duża, ewentualnie dostaje za dużo tanku lub powietrza. Daj iglicę w gaźniku na najwyższy ząbek i sprawdź różnice, co prawda to tylko zabieg kosmetyczny, ale pomocny przy regulacji. Może też być tak, że podczas odkręcania manetki gaźnik zasysa za dużo powietrza i skład mieszanki jest nieodpowiedni, więc przerywa.
Przy zdjętym filtrze powietrza i zakręconej do oporu śrubce mieszanki skuter powinien trzymać obroty jałowe(czyli luz, chodzi, ale nie rusza) Zakładając różne filtry powietrza zauważysz że jeden daje większe obroty, a na drugim filtrze gaśnie skuter, więc wybierz taki filtr przy którym gaśnie i odkręcaj co pół obrotu śrubkę mieszanki, aż do uzyskania odpowiednich obrotów ( 20-30 tyś obrotów) i kiedy będzie się ładnie wkręca się na obroty, po odkręceniu manetki, na stopce centralnej. Na końcu sprawdzasz świecę, czy ma odpowiedni kolor Kawa z mlekiem. Nie czarny, czy mokra świeca.
Po takim zabiegu będziesz pewny że gaźnik masz dobrze wyregulowany i jeśli dalej będzie przerywać, trzeba zajrzeć do króćca ssącego, mogły pójść membrany, ewentualnie pokrzywiły się metalowe ichwyty.
|