Dzisiaj jest 20 lis 2024, 19:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 mar 2015, 14:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Cylinder streetrace70, dolot airbox motoforce, gaźnik 19mm, dysza 75, iglica opuszczona na maxa.
.
Dziś pojechałem dotankować. A że na stacje blisko to pojechałem delikatnie dość zimnym (1-2 min grzania) wiec nie dziwiło mnie że lekko prychał.
Ale zalałem, pochodził dłużej i co ja odkręce manetkę to przerywanie na maxa.
No to tak na szybkiego - lekkie podciąganie palcem ssania w czasie jazdy - , obroty natychmiast spadają, gaśnie prawie od razu. Ok, zalewam go.
No to śrubokręt w łape - pomogło wkręcenie śrubki od mieszanki ze 3 pełne obroty. Nawet obroty wzrosły.
I jazda testowa. Moge płynnie przyśpieszyć ale musze odkręcać manetkę płynnie. Gwałtowne odkręcenie to przerywanie.
Dochodzi do tych 80km/h, ~9300 obr i zostaje ze 20% gazu - i odkręcenie to kichanie. Odpuszczam minimalnie, poł sekundy i załapuje i jedzie.

Wsadzałem mu wczesniej dysze 80 i 82 to na takich bywało tak że musiałem sie odepchnąć stopami bo wcale nie chciał ruszyć. Wiec to + to błyskawiczne zalewanie na ssaniu sugeruje że nie ma co tam pakować większej dyszy bo bedzie tylko bardziej zalewać.

W którą strone iść z regulacją?




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 mar 2015, 17:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Iglice ustaw na środku i wtedy reguluj dopiero mieszankę.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 18:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
ale jeżeli jest juz na maxa w doł a już sie zalewa to mam ja jeszcze podnieśc?




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 21:29 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
filtr czysty? bo wygląda jakby za mało powietrza dostawał




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 22:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Iglica nie zmieni Ci, czy zalewa, czy nie, tylko zmieni czas otwarcia dyszy do pełna. Skoro zalewa daj mniejsza dyszę i testuj.
Mi wygląda na brak paliwa, bo dając manetkę na full otwierasz przepustnice na maksa i dostaje za dużo powietrza, albo bierze gdzieś lewe. Tak samo przerywanie na wysokich jest objawem braku paliwa.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 22:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Cytuj:
filtr czysty? bo wygląda jakby za mało powietrza dostawał

no bez żartów. takie rzeczy to ja posprawdzałem zanim napisałem wątek. Z filtrem i bez nie ma róznicy. Powietrza jest dość.
Do tego skoro go byle co zalewa to chyba nie ma mowy o nadmiarze powietrza?
Cytuj:
Iglica nie zmieni Ci, czy zalewa, czy nie, tylko zmieni czas otwarcia dyszy do pełna

Wiec skoro ja otworzy wcześniej to i benzyny dostanie więcej szybciej. Jak najbardziej zalewanie - tyle że w zakresie gdzie main jet zaczyna odgrywać wiekszę role - od mniej więcej połowy otwarcia do maxa.
Czemu sie upieracie przy braku paliwa jak lekkie dotknięcie ssania bez względu na obroty go zalewa (pisałem) - to przecież powinno poprawić tylko.
Z tym otwarciem przepustnicy na maxa to jest inna sprawa. trzymają go za morde rolki (w tej chwili 4.5g) i sie nie wkręci powyżej 9300 (około). Zestaw sie powinien swobodnie wkręcać na 11000 obr.
Wiec być może GDYBY sie wkręcił wyżej to i dawka paliwa była by odpowiednia bo więcej cykli pracy by jej zużywało więcej.
Tutaj jest ograniczenie obrotów na 9300 i to jest 80% przepustnicy. Otwierasz ją dalej - powietrza jest ciut więcej, paliwa też tylko zapotrzebowanie silnika nie wzrasta bo nie rosną obroty.

Przerywanie na wysokich jest objawem zarówno braku powietrza jak i braku paliwa - generalnie zły skład mieszanki. Nie wspominając o np świecy.
Niedobór paliwa to raczej jest buczenie i brak mocy a nie kichanie




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 22:23 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Przy 4,5g rolkach to mi seria kręci 11000 obr/min - więc coś masz nie tak z gaźnikiem




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 22:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Weź po uwagę, że jak otwierasz kanał ssania, to masz także większy przelot powietrza, bo ssanie otwiera dodatkowy kanał powietrzy o średnicy około 5mm, którym zasysane jest paliwo.

Moim zdaniem nie ma co gdybać, skoro uważasz, że zalewa wsadź mniejszą dyszę o obserwuj co się dzieje.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 0:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Cytuj:
Przy 4,5g rolkach to mi seria kręci 11000 obr/min - więc coś masz nie tak z gaźnikiem

Po pierwsze nie mam serii. Tutaj kompletnie nie ma co porównywać. Jednemu sie kręci tak a drugiemu inaczej. Nie zdziwi mnie jak po wymianie dzwona sprzęgła na lekkiego windcoolera znów będzie inaczej na obroty wchodził.
Po drugie dlaczego mam mieć coś z gaźnikiem w temacie rolek skoro wymieniłem rolki na lżejsze i kręci się wyżej. Wszystko zachowuję sie poprawnie oprócz dziwnej sytuacji po zmianie tylko cylindra że sie kręcił i jechał na 6g rolkach a jak go odebrałem to na tych rolkach jechał maksymalnie 67km/h i kręcił sie do 8000.
To dane z hamowni a nie z widzimisia
Cytuj:
Moim zdaniem nie ma co gdybać, skoro uważasz, że zalewa wsadź mniejszą dyszę o obserwuj co się dzieje.

Jak wsadzałem większą 80 i 85 to czasem odkręcenie manetki powodowało wręcz przygasanie na starcie, trzeba sie było nogą odepchnąć a czasem ruszał ale do 15km/h to była mordęga. potem jako tako oo ile sie nie przesadzało. To jeszcze na 6g rolkach.
też jestem mocno zdziwiony ale wychodzi mi że kierunek słuszny z dyszą to jest w dół nie w górę.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 0:28 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
świeca prawdę powie - pojeździj na full, niech przerywa, wykręć, daj zdj. będzie wiadome




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 3:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
świeca ciemnobrązowa, cześciowo mokra
Obrazek
kompresja ponad 10

ale nie uzurpuje sobie prawa do wszechwiedzy
kupie jutro dysze 90 i 100 i sprawdzę - choc przyznam że "nie czuje" tego żeby to była za mała dysza.
Iglice z samej góry przestawić na środek ?
W każdym razie nawet na tej 75 samo podniesienie iglicy powinno poprawić sytuacje - więcej wachy wcześniej.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 7:25 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jeśli cylka zmieniałeś i regulowałeś po zmianie gaźnik to raczej doszukiwałbym się teraz wadliwego montażu cylindra, a bardziej podejrzewam, że chodzi o tłok - czy został poprawnie zamontowany (osławiona strzałka w stronę wydechu). Ktoś tu ostatnio nawet pisał, ze miał podobne objawy a też zmieniał cylinder i mechanik źle zamontował tłok. Po zmianie wszystko wróciło do normy.

A co do obrotów to w porównaniu do serii to twój powinien się bardziej jak szalony kręcić - seria do streeta to przepaść ;)

A pro po cylindra to MKII? Sprawdzałeś luz montażowy? Może się przyciera jak dajesz na ful?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 9:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Niestety nie ja zmieniałem tylko "tunerzy-mechanicy" a ci swoją robotę wykonali bardzo niechlujnie.
Oni składali go pierwotnie, regulowali, ich koledzy go zajeździli a oni potem zmieniali cylinder - nie bez przygód zresztą - bo to przecież wielka sztuka kupić cylinder na właściwy sworzeń mając ten sworzeń w ręku.
Bardzo chce wierzyć że montaż jest poprawny - bo spieprzyć tak oczywistą sprawę jak kierunek montażu tłoka to by było przegięcie kiedy podobno jest się "mechanikiem i fachowcem".
Cylinder to streetrace 70, żeliwo.
Nikt w nim do tego czasu nie regulował gaźnika.
Dopiero ja się za to zabrałem bo po tej zmianie nie jechał powyżej 67km/h. Ściana.
Wiec zdjąłem pokrywę napędu, zważyłem rolki. Okazały sie 6gr. Wsadzałem po kolei coraz lżejsze z zestawu testowego i kręcił sie coraz wyżej aż doszedłem do 4.5g. W każdym razie na 4,5g i spręzynie S6 medium kręcił te 11000 ale za to jechał 45-50km/h.
nie rozumiem dlaczego na zacierającym sie jechał na tym setupie zdrowo (tylko dzwonił pierścionkiem) a na zdrowym musiałem zmienić sprezyne i rolki żeby szedł tak samo. Zakładam że niekoniecznie dowiem sie prawdy o tym co było zrobione (bo podobno tylko cylinder i nic więcej) wiec przyjmuje stan jaki jest bez wnikania.
Wsadziłem spręzyne soft i teraz na 4.5g jedzie jak na filmie ale do tych 80% gazu, potem prycha.
Cylinder nie był dotarty wiec ja też się niekoniecznie w wyższe rejony udawałem - zresztą i tak by sie nie zakręcił wyżej bo rolki nie pozwalały.
A teraz sie dotarł (te ustawowe 1000km zrobiłem) i chciałem poużywać życia ale sie okazuje że full maneta kończy sie prychaniem i przygasaniem, włączenie ssania identycznie


edit:
kurde może to i faktycznie nadmiar powietrza.. oglądam te setupy i ludziki z podobnymi do mojego mają dysze 90-100. czyżbym był az tak bardzo w du..e z tym co sobie wymyśliłem ?...




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 9:56 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Regulacja gaźnika to podstawa, jeśli jej do tej pory prawidłowej nie było to sprawdził bym stan cylindra zdejmując głowicę. Bo się nakombinujesz a i tak może nic nie wyjść z tego. Trzeba wiedzieć jakie się ma podstawy. Tak jak napisałem, zdejmij głowicę i zobacz jak jest zamontowany tłok to po pierwsze, a po drugie zweryfikuj gładź cylindra, czy nie ma wzdłużnych rys. Jak już okaże się, że tutaj wszystko będzie ok to weź się za regulację gaźnika w pierwszej kolejności, a dopiero później za napęd.
Dodam tylko, że na moim gaźniku 19mm TK (taki w serii mam włożony fabrycznie) miałem dyszę 68 a po zmianie wydechu i wariatora mam wsadzoną dyszę 80 - a i tak łapie mi temperaturę 130stC (montaż czujnika pomiędzy żeberkami głowicy na wkładkę z miedzi na wcisk i chyba termometr zawyża 6 stC)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 10:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
Nie musisz mi tłumaczyć co mam robić z cylindrem :) i gaźnikiem - jestem mechanik samochodowy z wykształcenia i zamiłowania. I pare samochodowych projektów mam za sobą (ale wtedy mieszkałem w domu z garażem).
Natomiast teraz na własnych śmieciach mieszkam tak że kompletnie nie mam gdzie zrobić czegoś takiego jak "zdejmij głowice".. itd. Tzn moge to zrobić na chodniku pod blokiem :) w ruchliwym miejscu. Wiec jak już mam zmieniać dysze albo rolki to mnie trafia szlag bo mi ludzie po głowie chodzą a nawet do kibla nie mogę wyskoczyć bo nie zostawię rozbabranych gratów i narzędzi na ulicy.
Dlatego prace zlecałem jak sie wydawało ludziom kumatym. Sie tylko wydawało - głównie kasę.
Więc zakładam że montaż jest poprawny - przeciez wszystkiego nie mogli spieprzyć. W sumie jedzie, nie dzwoni, kiedy go hamowałem to przy tych 8000 obr i niedokręconym dzwonie sprzęgła (pozdrowienia dla fachowców) pokazywał 6,8KM na kole, ciśnienia sprężania ponad 10.
Czujniczek też juz sobie wymyśliłem :) zresztą razem z woltomierzem ale to akurat do przednich lamp LED H4 które rzeźbie
Obrazek

130 stopni jak na dwusuwa AC na głowicy to nie jest groźna temperatura. Powyżej 150-160 bym sie martwił. Silniki w motolotniach mają po 250 na głowicy i ciut mniej na cylindrze.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2015, 11:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Możesz w prosty sposób sprawdzić co z powietrzem. Oklej stożek w połowie i więcej taśmą klejącą i się przejedź, Jeśli się coś poprawi, lub pogorszy, to wiadomo w którą stronę iść. Ja przy swoim secie mam dyszę 92. Poniżej nie mogę go dobrze wyregulować jeśli mam stożek. Iglica ustawiona na 2 ząbku od góry z 4 możliwych ustawień.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 mar 2015, 16:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2014, 0:37
Posty: 90
Lokalizacja: WuWu-A
Pojazd: Junak 607 2T
suma sumarum wyszło że wstawiłem go do serwisu.
- wymienili uszczelki pod zaworem membranowym
- wymienili adapter filtra powietrza
- wymienili sprzęgło na nówkę i dzwon na wingcoolera
- zaczęli to regulować ale uznali że moduł "tjuningowy" jakiś noname to niekoniecznie jest to wiec wsadzili taki sygnowany Motoforce racing.
Za to wróciły rolki 6g ale została spręzyna Soft.
Dysza została 75 bo większej kompletnie nie trzeba za to podergulowali napęd pod wydech i bez jakiegoś szału obrotów - bo kręci się teraz przy 2/3 manetki w zakresie 7500-8500 - i jedzie wtedy 80km/h. Wiec jak na ten setup to jest jeszcze z czego brać.
Szybciej nie jechałem bo nie miałem gdzie ale ma jeszcze zapas na manecie i ochotę.




_________________

Junak 607 2T
S6 Streetrace 70 90km/h+
SYM GTS 125+
Wyprzedaż części z Junaka: wyprzedaz-garazowa-swietne-graty-za-50-sklepowej-t421322.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy