Witajcie.
Zwracam się do Was z następującym problemem. Gilera Runner SP50, 2008r, seria. 19500km przebiegu.
Był tłumik Gianelli GO, seryjny wariator. Został założony wariator Malossi Multivar, zdjęty pierścionek (blokada) na wariatorze, wymieniony pasek na Polini, wydech zdjęty i założony LeoVince RR.
Części zostały przełożone ze skutera z tego tematu :
piaggio-nrg-l-c-c18101-1998r-wymiana-wariatora-i-tlumika-t406186.htmlOkazuje się, że nowy skuter nie ma takich osiągów jak stary. Gorzej się zbiera, trzeba mu mocno odkręcić żeby wszedł na wyższe obroty i zaczął ciągnąć. Podobnie przy np 40-50/h - trzeba znowu mocno mu dać gazu żeby przyspieszył. Vmax to ok 80-82km/h. Tu znowu gorzej, bo stary NRG szedł lekko ponad 100.
Wiem, że muszę jeszcze przełożyć sprzęgło z piaggio do gilery - czekam na klucz pneumatyczny i dziś to przełożę. Mam natomiast jeszcze inny problem:
Skuter odpala tylko na połowie-pełnym gazie. Trzeba mu mocno odkręcić, wtedy zapala. Jak puszczę - od razu gaśnie. Trzeba długo trzymać, albo dać mocno gazu do 10k, wtedy będzie długo trzymał 3.1k obortów, potem zejdzie do 1.1k a potem zgaśnie. Krótko mówiąc - nie trzyma niskich obrotów, długo na nie schodzi. Jak zejdzie do gaśnie. Odpala tylko z połową gazu albo lepiej.
Drugi problem - jak mu się powoli dodaje gazu w czasie jazdy - idzie dobrze. Jeśli przy 60 - odkręce mocno, czuć że traci obroty, jakby się dusi albo - nie dostaje dość paliwa. Wrażenie na kierownicy jest takie, jakby gaz odpuszczał a nie dodawał. Obroty spadają w sekundę od 7.5k do 6k. Potem na chwilę jest dobrze - i całośc się powtarza.
Gaźnik był czyszczony, wymieniliśmy dyszę z 70 na 53(albo 56) bez zmian, właściwie gorzej.
Gaźnika nie da się przełożyć z piaggio, bo to inna konstrukcja. Brat który się bardziej zna i który wyregulował mi piaggio nrg mówi, że z gilerą jest coś poważnie nie tak. Nie reaguje na zmianę ustawienia sprężyny niskich obrotów, gaśnie na wolnych, przy dużych prędkościach jakby nie podawał paliwa. Mówi, że albo gdzieś łapie lewe powietrze, pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, albo jest problem z podawaniem paliwa. Wieczorem postaram się dodać film z tego jak to chodzi.
Czy macie jakiś pomysł?
Olej Cast Racing 2T, Paliwo 95 Shell (lane tego samego dnia do piaggio i zero problemów)
Świeca lekko czarna, jakby dostawał za dużo oleju? Stary olej zlany i wlany nowy z butelki.
Jakiś serwis w okolicy Gdyni? Czy nie za dużo mnie skroją u dealera Piaggio ?
Pozdrawiam.
-- 08 lip 2015, 10:42 --
Tutaj dodatkowe informacje od brata, jako aktualizacja posta:Iglica na 2 zabku od gory. Skład mieszanki wykrecony na około 1 , 1,5 obrotu jak odkrece bardziej to w ogóle się nie wkreca na obroty. Świeca zmieniona i ma kolor raczej czarny okopcony.
Obroty ustawiane na ciepłym silniku po rozgrzaniu przez chwile jest okej a po wystudzeniu skuterka i ponownym odpaleniu są za niskie i gaśnie.
Zawór membranowy był wklejany na silikon i nie mamy pewności co do szczelności połączenia gaźnik-karter.
Króciec ssący raczej popękany ale na 95% nie łapie lewego powietrza.
Simmeringów na wale nie sprawdzaliśmy ( nie wiemy jak)
Jak można skutecznie sprawdzić czy łapie lewe powietrze na tych połączeniach i na simmeringach??
Kranika nie sprawdzaliśmy - bo nie wiemy jak
Jest okrągły, czarny - przykrecony pod bakiem do ramy.
Byłem dziś w domowym "serwisie" i człowiek który go oglądał, na kopa stwierdził, że ma za słabą kompresję. Zaproponował wymianę setu na 70tkę, za 700zł. Wolałbym najpierw jednak sprawdzić na 100% jaka jest ta kompresja. Czy możecie mi powiedzieć jaka powinna być? Przy takim przebiegu (19.700)? Jaka jest idealna, jaka maksymalna itd. Może po prostu te problemy wynikają już ze zużycia silnika zwyczajnie, i trzeba po prostu wymienić te rzeczy.
Dysza główna nie wkreca sie do oporu i nie jestesmy pewni czy tak powinno byc czy ktos juz cos kombinował
Pozdrawiam.