Dzisiaj jest 28 lis 2024, 12:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 gru 2015, 19:31 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
Panowie, od jakiegoś czasu mam spore problemy z gaźnikiem, który oczywiście kupiłem nowy (pomijając dobór dysz o który już pytałem w innym temacie). Problem pojawił się niedawno wcześniej jakoś jeździł, mniejsza o to, generalnie skuter przestał mi wchodzić na obroty... pomyślałem wyczyszczę gaźnik. Tak też zrobiłem.
Niestety z regulacją jest problem.

Czy to normalne, żeby gaźnik miał odwrotną regulację?!
Wykręcając śrubę od mieszanki on w pewnym momencie gaśnie. To dziwne.
Śrubę wkręcam na max a tu zero zmiany wykręcam i to samo do póki nie zgaśnie.

Wiem, że są poradniki ale żaden nie opisuje takiego problemu.

Już mi się rzygać chce jak mam coś robić przy tym gaźniku nie idzie tego wyregulować bo mógłbym wykręcić ją całkiem a jałowe podkręcić i tak bd na chodzie.




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 gru 2015, 23:13 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Może lewe powietrze łapie gdzieś na łączeniu? Słabo przykręcony filtr albo króciec? Uszczelka na zaworze membranowym jest? Może membranki już padły?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2015, 0:21 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
łączenie filtr > gaźnik > króciec szczelne na bank, króciec nówka sztuka.

Uszczelka na zaworze jest (rozumiem że to ta pod króćcem).
Jak poznać że membrany do wymiany? Sprawdzę to chociaż jak był robiony ostatnio wał to mechanik mi powiedział, że są ok. A dużo nim nie jeździłem.




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2015, 9:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
A jaki to gaźnik? Bo są takie gaźniki co właśnie jest tak jak u Ciebie wzbogacanie poprzez odkręcanie.
Nie jestem pewien ale Dellorto powyżej 17,5 tak ma choć nie jestem na 100% pewien. Niech ktoś jeszcze zweryfikuje.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2015, 10:46 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
Stage6 PHBG 21mm racing black edition

Jeżeli to normalne to niech mi ktoś wytłumaczy jak się go reguluje.




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2016, 16:10 
*

Rejestracja: 03 mar 2014, 19:26
Posty: 185
Pojazd: Zipp Zico Simpli
Jaki masz kolor swiecy? Piszesz że wcześniej jakoś jeździł ale czy miałeś na pewno wyregulowany dobrze gaznik? Na móje oko jeśli wszystko jest szczelne itd. to prawdopodobnie masz za małą dyszę , spróbuj wsadzić większą i zobacz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2016, 18:41 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
Zaraz po zmianie wały kolor świecy był czarny tzn. jakby w oleju. Gaźnika nie mogłem wyregulować wiec po prostu ustawiłem na 2 obroty. Kolor świecy był pomarańczowy (może lekko rudawy).

Co do dyszy to czy mu wsadzę 105, 98 czy 92 to i tak nie mogę go wyregulować bo przy dokręconej śrubie on nie gaśnie, tylko jak ją bardzo odkręcę.

Może nie zawracał bym sobie tym głowy, ale jak ostatnio zrobiła mi się dziura na króćcu to nie mogę teraz dojść do ładu z tym gaźnikiem. Na centralnej nie chce wejsć powyżej 7-8k jak odkręcę na max manetkę. Jak mu odpuszczę i trochę powachluję to wchodzi normalnie.




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2016, 21:45 
*

Rejestracja: 03 mar 2014, 19:26
Posty: 185
Pojazd: Zipp Zico Simpli
Uuu Panie z rudą świecą się nie jeździ :/ Jak zmiana dyszy nie pomaga to ciągnie na 100% lewe powietrze, wał jak zmieniałeś to uszczelniacze (simeringi) wymieniłeś ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2016, 22:43 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
Tak, mechanik wszystko wymienił. No chyba zna się na robocie bo zajmuje się tylko motocyklami i skuterami. :roll:

Co do świecy to mogła być to wina tego że włożyłem BR7ES a powinna być BR9ES

Rozumiem że lewe powietrze sprawdzę, zatykając filtr powietrza i odkręcając manetkę?




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2016, 23:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
To że jest teraz br7es to oznacza że jest troszkę wyższa temperatura spalania (szybciej się grzeje)....im cyl kręci wyższe rpm tym powinno się zimniejszą dać (do streetrace70 chyba br10es trzeba) te 3 jednostki mogą sporo zmienić, mam nadzieję że dobra długość gwintu jest w nim (chyba producent zaleca dłuższy?). Najlepiej instrukcję jak masz to poczytaj tam. Powietrze to zatkaj wlot do gaźnika i powinien zgasnąć szybko - bez dawania gazu nawet.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2016, 15:33 
*

Rejestracja: 25 lis 2014, 11:47
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Gilera dna 50
Jako że temperatura na dworze nieco wyższa to postanowiłem wziąć się za mój problem ze skuterem (w garażu kopcić nie m9ge).

Rozwiązałem problem tego ze nie chciał wchodzić na obroty. Problemem było przebicie na fajce .

Co do gaźnika to niestety bez zmian, nie chce sie wyregulować
Wszystko szczelne nie wiem Ocb.

Sprawdziłem zawór membranowy I pod światło widać w jednym miejscu malutki prześwit. Może to być przyczyną?

sprawdziłem na zatkanym filtrze szatą i zauważyłem ze przy ok 9 tyś filtr zasysa a czasem na sekundę wywala powietrze.




_________________

Gilera DNA 50 2000r
Wał: motoforce racing
Wariator: Top racing NG
Gaźnik: Stage6 PHBG 21mm racing black edition
filtr: Polini airbox
Wydech: Leovince ZX
Cylinder: Stage6 Streetrace 70cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy