Dzisiaj jest 24 lis 2024, 18:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 lip 2019, 10:11 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Witam!
Mój problem polega na tym iż zakupiłem gaźnik, w którym dysze są nie opisane. Chińską podróbkę dellorto phbg 21mm. Mając możliwość pożyczyłem dyszę główną 85 i jest ona za duża. Motocykl dostaje za dużo paliwa w górnych partiach obrotów (nie wkręca się na maks, na niższych przerywa i nie jestem pewien czy to ten dźwięk ale chyba strzela w tłumik). W każdym razie dyszę główną będę zmniejszał by było ok. Kupię zestaw poniżej 85 i będę testował. Natomiast nie jestem w stanie ustalić jaką dyszę lub przedział powinienem dać dla wolnych obrotów. Na chwilę obecną na jałowym biegu skuter najwyższe obroty ma na maksymalnie wkręconej śrubie mieszanki (wychodzi chyba na to, że u mnie im bardziej wkręcona tym uboższa mieszanka). Jak wykręcam śrubę mieszanki skuter zaczyna przerywać na wolnych obrotach (moja diagnoza: zbyt duża dysza wolnych obrotów).

I tutaj do was pytanie: czy jest ktoś w stanie określić na podstawie podanych danych jaką mniej więcej powinienem kupić dyszę wolnych obrotów lub jaki przedział?

Na chwilę obecną skuter zużywa jakieś 6l/100 km co jest dla mnie bardzo niezadowalające, mam nadzieję że uda mi się regulacją (zwężka filtra pow., mniejsze dysze) zejść do 4l bez znacznej utraty mocy. Co sądzicie?

Zastanawiam się też czy nie powinienem zakupić jakieś iglicy odpowiedniej do tej regulacji by nie jeździła tam jakaś chińska no name tylko coś zrobionego porządnie. Poproszę o porady w tym temacie.

Komponenty w skuterze:
-Chiński cylinder 47mm, niby 70 ccm
-Tłok vertex
-Chiński gaźnik 21mm
-Wydech seryjny
-Filtr powietrza seria z wyciągniętą zwężką ale docelowo ma być zainstalowana zwężka
-Reszta seria


Ostatnio zmieniony 30 lip 2019, 13:15 przez Konkodrillo, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 lip 2019, 10:21 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Tu nie ma co regulować jeśli części się nie zgrywają. Kup sport wydech albo mniejszy gaźnik typu 17.5 i dopiero reguluj. 21mm do 7-konnego silnika? <fail>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2019, 19:16 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Ok. Jednak zanim to zrobię potrzebuję skutera. Rozumiem, że wg Ciebie nie ma możliwości by wyregulować ten gaźnik? Lepiej będzie tymczasowo wstawić stary gaźnik 12,5 mm czy kombinować z regulacją tego?

EDIT:
Dysze główne w drodze do mnie natomiast w następnym tygodniu będę miał dysze wolnych obrotów. Jeśli mi się uda coś wyregulować to napiszę dla potomnych jakie efekty i jakie dysze :mrgreen:

-- 14 sie 2019, 19:16 --

Witajcie :D
Udało mi się wyregulować ten gaźnik. Ostatecznie założyłem dyszę główną 78 oraz dyszę ssania 48 iglica na drugim ząbku od dołu z czterech.

Ciekawa rzecz o której nie przeczytałem w żadnym poradniku o regulacji gaźnika to to, że by regulować gaźnik za pomocą metody sprawdzania koloru świecy należy mieć założoną świecę o odpowiedniej temperaturze. Mianowicie przy odpowiedniku świecy ngk o ciepłocie 6 na dyszy 80 świeca była całkiem czarna natomiast przy 78 biała
Obrazek

Natomiast jak założyłem świecę jak podaje producent czyli cieplejszą to jest ngk o ciepłocie 8 to kolorek jest ładnie brązowy jak powinno być.
Obrazek

Tylko nie wiem dlaczego jest ona brązowa z jednej strony
Obrazek

Jestem przekonany, że na średnich i niskich obrotach mieszanka jest zbyt bogata natomiast na wysokich odpowiednia. W związku z tym iż test był przeprowadzany w takich warunkach, że dłużej silnik pracował na średnich obrotach i krótko na wysokich (docieram silnik), możliwe, że to jest przyczyną takiego częściowego zabarwienia świecy?

Regulacja zbyt bogata na niskich i średnich i odpowiednia na wysokich mi odpowiada bo skuter ładnie się zbiera i dobrze reaguje na manetkę więc nie będę tego zmieniał.

Spalanie na dyszy fabrycznej bez wybitej liczby na oko około 90 wynosiło w granicach 6-7l :shock: natomiast przy regulacji jak wyżej pali mniej niż 4. A nawet w okolicach 3l - jeszcze dokładnie nie sprawdzałem.

W tej regulacji silnik na zimnym odpala na chwilę na ssaniu po czym gaśnie chyba że zdążę wyłączyć ssanie. Jak nie zdążę to odpala bez ssania i już nie gaśnie. Jak jest ciepły to odpala z rozrusznika za dotknięciem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy