Dzisiaj jest 06 maja 2025, 13:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 wrz 2010, 16:54 
*

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:03
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Cześć mam zamiar wybrać się skuterkiem w dość długą podróż. A mianowicie założyłem nowy cylinder i zrobiłem na nim może ze 20 km. Ale motor stoi na wsi a chcę nim przyjechać do warszawy. Długość trasy to 125 km i teraz moje pytanie jak mam jechać tzn ile na godzinę co ile robić przerwy i inne. Będzie ze mną jechał również kolega cylinder jest żeliwny.

Aha skuter to yamaha neos


Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 16:55 przez Neosik, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 17:04 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Głównymi ważnymi punktami podczas docierania jest:

- Nie przegrzewaj silnika
- Nie przeciążaj, nie jeździj w dwie osoby

więc chyba już znasz odpowiedź. Możesz próbować, prawdopodobnie nic się nie stanie ale negatywnie wpłynie to na żywotność i osiągi. Jeśli już chcesz jechać to w jedną osobę i z częstymi przerwami i w miarę chłodny dzień.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 17:06 
*

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:03
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
A czemu negatywnie przecież wydaje mi się ze to jest tak jak bym docierał normalnie. No dobra to wytłumacz mi dokładnie co ile robić przerwy na tym dystansie 125 km i z jaka prędkością jechać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 17:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Negatywnie bo wywierasz większy nacisk na nie dotarty cylinder - tłok, to tak jakbyś szedł normalnie, a z plecakiem 30kg, nie męczysz się? Jedź z prędkością 45-50km/h przy zmiennych obrotach - raz 40 raz 50km/h nie jedź cały czas na jednym otwarciu przepustnicy, robi się tak żeby pierścienie osadziły się dobrze na tłoku i nie miały przedmuchów - większa kompresja w cylindrze wywiera opór na pierścieniach i je dopasowuje do tłoka.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 17:15 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Przerwy robił bym co 20-30 min




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
A ja co 10 min




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2010, 9:52
Posty: 291
Pojazd:
Jeszcze trochę i powiecie, że na docieraniu nie można jeździć więcej niż 5 minut.

Taka trasa odpada. Co innego, gdybyś miał 500 km, a co innego, jak masz 20. Chyba, że chcesz spróbować "Kontrowersyjnej metody docierania" Ja jednak wolałbym tradycyjną, a taka trasa, jak już powiedziałem odpada przy tak małym przebiegu.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:40 
*

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:03
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Hmmm to ile mam zrobić km zeby móc przyjechać. Przesadzacie to jak bede docierał to jednorazowo ile mam robić km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 19:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2010, 21:47
Posty: 109
Lokalizacja: Lubrza
Pojazd:
ludzie bez przesady, ja raz na docieraniu zrobilem 80 km w dzien, ale bylo tak ze odpoczywalem co chwile tzn skuter stygl...

Ja bym na twoim miejscu jechal 30 max 40 (zalezy jakie bedziesz mial obroty) i przerwy robic co 30-40 min po 15 min, to i tak jest duza przerwa i to powinno wystarczyc...

Kamek46 pisze:
Negatywnie bo wywierasz większy nacisk na nie dotarty cylinder - tłok, to tak jakbyś szedł normalnie, a z plecakiem 30kg, nie męczysz się?


Hmm a co powiesz na np Kupujemy 2 nowe skutery lub po wymianie cylindra, docieraja je dwie osoby, jedna wazy 70 kg a druga 100 kg. I Wedlug tego co napisales to ta druga osoba bedzie miala skuter zle dotarty ? Watpie, lad skutera (ale kierowcy i pasazera bez wagi skutera np.mojego) to ok 170 kg tak mam napisane w dowodzie. Podczas dotarcia powiedzmy ze 2/3 tej lad mozna uznac za dopuszczalna


Wiec nie jest to prawda. Pierscienie docieraja sie normalnie jak podczas jazdy, tra i dopasowywuja sie a tlok sie nie dopasowywuje, to pierscienie trzymaja kompresje, to one dopasowywuja sie do cylindra nie na odwrot...

Wg mnie jedz smialo, ja ostatnio mialem remont silnika raz zrobilem 80 km na dotarciu i nic sie nie stalo


P.S
Kolega jedzie z toba czy na wlasnym skuterze ?




_________________

zbyszek8885 pisze:
czy da się skutera na popych odpalić ?


Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 20:03 przez weinerek, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:00 
***

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:58
Posty: 711
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd:
masz czujnik temp ? jeżeli będziesz widział ze temp wzrasta ponad normę to się zatrzymujesz , na początku czyli przy nowy cylindrze temp wychodzi ponad normę po paru km , wiec musisz robić odpoczynek żeby ostygną , z biegiem km temperatura zacznie się stabilizować wtedy możesz jeździć dłużej , a jak docierać jest parę tematów na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2010, 15:03
Posty: 362
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
No żeby dotrzeć to musisz te 500km zrobić mooim zdaniem. Niektórzy już po 300 jeżdżą a niektórzy nawet 800km robią. Moim zdaniem 125 km to za długa podróż. Owszem możesz jechać ale sam i najlepiej w jakiś chłodny dzień (teraz takich pełno) najlepiej 10stopni. Starać się robić przerwy no hmmm co jakieś 15km -20km.

Ktoś radził Ci robić przerwy co 10 min... czyli 5km i juz przerwa? spoko...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:04 
***

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:58
Posty: 711
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd:
tak jak pisałem przerwe w jezdzie trzeba robic na wyczucie , jak silnik jest za goracy to trzeba dac mu ostygnac




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:08 
*

Rejestracja: 21 sie 2010, 9:40
Posty: 16
Pojazd:
chłodny dzien he
to moze ma czekac do zimy:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Nie no do zimy to nie, najlepsza temp. dla silnika to 15-20st.




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:15 
*

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:03
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Już sam nie wiem.... Moge jechać czy nie???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:17 
*

Rejestracja: 21 sie 2010, 9:40
Posty: 16
Pojazd:
jedz smiało tak jak pisał wejnerek , zeliwo da rade , gozej bybylo z alu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:21 
*

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:03
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
weinerek, Na własnym bo ma chinolka w którym ma cylek aluminiowy. Jedzie ze mną bo w wawie ma wuja który mu przezimuje ten skuter ale przebieg tez ma ze 30 km na tym aluminium :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:24 
*

Rejestracja: 21 sie 2010, 9:40
Posty: 16
Pojazd:
to lepiej niech uwaza bo alu nie mozna tak przegrzewac




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 20:26 
*

Rejestracja: 18 wrz 2010, 19:03
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
To co mam mu powiedzieć jak z nim jechać bo przypałętał się do mnie i chce ze mną jechać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 wrz 2010, 21:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Głupoty gadacie. To skuter chłodzenia nie ma?
Po prostu jednocylindrowe dwusuwy bywają zawodne i zawsze może się coś stać.
bacenty pisze:
to lepiej niech uwaza bo alu nie mozna tak przegrzewac

Jeden sensowny powód tego co napisałeś poproszę. Nicasil jest bardziej wytrzymały od żeliwa. Tyle, że mocniejszy cylek łatwiej przegrzać. Przegrzanie dotartej serii graniczy z cudem. Simsonem robiłem po 50km bez przerw na dotarciu (przy temperaturze powietrza dochodzącej do 30 stopni) i wszystko było w porządku.
Na Twoim miejscu zrobił bym 3, góra 4 przerwy i nie dawał mocno w palnik.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 21:19 przez Booyaka, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy