Dzisiaj jest 10 maja 2025, 20:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 cze 2014, 18:34 
*

Rejestracja: 15 sie 2012, 20:02
Posty: 134
Pojazd:
Tak jak w temacie, kupiłem gaźnik, lecz nie posiada żadnych "bolców" do podłączenia. Skąd owe mogę kupić/zrobić ? Ze starego nie pasują. Czekam na szybką odpowiedź.

-- 11 cze 2014, o 18:32 --

Dodam, że owe dziury są zaślepione. Na zdjęciu widać, o które mi chodzi. http://scr.hu/22qs/xb7jl
Dodam jeszcze, że w starym gaźniku mam podłączone oleju i dwie do obiegu chłodzenia. W tym gaźniku nie mam czegoś takiego. Więc co z tym zrobić ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 cze 2014, 18:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Zlamany jest krociec od oleju, poza tym wszystko wyglada prawidlowo. Wymien krociec i tyle.




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 18:53 
*

Rejestracja: 15 sie 2012, 20:02
Posty: 134
Pojazd:
A co mam jeszcze zrobić z chłodzeniem gaźnika? Mam na myśli przewód od zbiornika z płynem chłodzącym i od pompy wody?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 19:02 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Niema czegoś takiego jak chłodzenie gaźnika , jak już to podgrzewanie przydatne przy jazdach w niskich temperaturach, weź to zaślep i w ogóle tego nie podpinaj




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 19:13 
*

Rejestracja: 15 sie 2012, 20:02
Posty: 134
Pojazd:
A co do tego króćca, to może mnie ktoś pokierować gdzie go dostanę ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 19:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
n0ooRt pisze:
jak już to podgrzewanie przydatne przy jazdach w niskich temperaturach

Nom, ogrzewanie gaznika jest tez przydatne do obnizania mocy silnika :cool:




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 20:04 
*

Rejestracja: 15 sie 2012, 20:02
Posty: 134
Pojazd:
Mogli byście jeszcze mnie pod kierować skąd dostał by taki sam króciec oleju ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 20:25 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
moskil2 pisze:
Nom, ogrzewanie gaznika jest tez przydatne do obnizania mocy silnika :cool:
Myślałem że na tym forum już nic mnie nie zaskoczy ,a jednak :shock: Mnich345nie wiem czy taką końcówkę przerobisz bo oryginalnie fabrycznie w gaźniku te końcówki są wprasowywane,musiałbyś zmierzyć ten otwór pod olej suwmiarką i szukać takiej końcówki z gwintem do wkręcenia w to miejsce , wiąże się to jeszcze z wierceniem, gwintowaniem tego otworu gwintownikami pod ten gwint tej końcówki i wkręceniu na jakimś kleju lub silikonie wysokotemperaturowym aby to połączenie gwintowe uszczelnić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 21:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
n0ooRt pisze:
Myślałem że na tym forum już nic mnie nie zaskoczy ,a jednak


No widzisz, zamiast czytac setny raz o rolkach, masz okazje sie dzisaj czegos nauczyc :lol:, a niech strace masz gratis od firmy - relacja miedzy mocą silnika, a temperaturą gaznika bazuje na tych samych mechanizmach fizyki co relacja miedzy mocą silnika, a podanym podtlenkiem azotu. Chociaz NOS ma dokladnie odwrotny wplyw na ilosc tlenu w cylindze niz podgrzewanie gaznika... :cool:




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 21:49 
*

Rejestracja: 15 sie 2012, 20:02
Posty: 134
Pojazd:
Czyli pozostaje mi nic innego jak kombinowanie. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 23:34 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
moskil2 w naszej strefie klimatycznej jest to zbedny gadzet,chyba ze popyla zima z pizza :lol:Mnich345 musisz kombinowac ze zmiana gaznika lub przejdz na mieszanke




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 cze 2014, 12:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Bez wątpienia grzanie gaznika moze byc przydatne, ale nie zawsze jest pożądane przed uzytkownika, ktory chce wykrzesac maksymalna moc ze swojego silnika.

Trzeba pamietac o tym ze gaznik moze zamarzac nawet w dodatniej temperaturze. A wtedy wilgoc z zasysanego powietrza zaczyna zamarzac na sciankach gaznika, blokowac go, zatykac dysze itd.
W wyniku zasysania powietrza przez cylinder w gazniku powstaje podcisnienie, czyli obszar, w ktorym cisnienie jest mniejsze niz cisnienie otoczenia. Kiedy powietrze z filtra jest zasysane przez gaznik, to jego cisnienie spada, zgodnie z prawami termodynamiki, jesli cisnienie gazu spada to proporcjonalnie spada jego temperatura. W uproszczeniu układ cylinder/gaznik/filtr działa identycznie jak pompa ciepła lub zwyczajna lodówka. Moze dojsc do sytuacji ze do filtra wlatuje powietrze o temp 10'C, a w gazniku powietrze schładza sie do np 0'C.

Niestety grzanie gaznika ma tez minusy. Jesli grzejemy gaznik to grzejemy tez powietrze, ktore wlatuje do cylindra. Jak kazdy chyba wie :p, jesli podgrzewamy powietrze do jego objętosc wzrasta. Np jesli do balonu wdmuchniemy 1litr powietrza i rozgrzejemy go to balon sie powiekszy. I tutaj pojawia sie problem bo cylinder jest w stanie przy kazdym ruchu zassac okresloną ilosc powietrza. Jesli cylek zasysa np 1litr powietrza na cykl, to w tym litrze powietrza jest okreslona ilosc tlenu. Jesli to powietrze podgrzejemy to jego objetość wzrosnie, powietrze bedzie zadsze, rozszerzone powiedzmy do objetosci 1,1 litra, ale cylek w dalszym ciagu zassie tylko 1litr powietrza. Wiec w tym samym litrze powietrza bedzie mniej tlenu.
Do spalenia 1litra benzyny potrzeba około 2.5kg tlenu. Silnik spali w kazdym cyklu tyle benzyny na ile wystarczy mu tlenu. Jesli podgrzewamy gazior, to tlenu w powietrzu bedzie mniej = mniej spalonej benzyny = mniej mocy.

Ale to taki offtop :p, jak ktos chce dowiedziec sie bardziej fachowej wiedzy o grzaniu gaznika niz ja tutaj wypisuje to jest ona np tu http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/70650-ogrzewanie-gaznika-w-2t/




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy