Dzisiaj jest 26 kwie 2025, 22:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Tak jak w temacie. Jak ją rozpoznać ze jest za duża ? Skuter moze miec problemy z paleniem ?




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 cze 2014, 21:08 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Może mieć problemy z paleniem i zalewaniem. Gaźnik o małym przekroju gardzieli, z za dużą dyszą będzie Ci rzygał paliwem do filtra powietrza (najczęstszy objaw), na wysokich obrotach silnik będzie się dławił, co w efekcie będzie przypominało "odcinkę". Najlepiej napisz jaki masz gaźnik i jaką dyszę główną.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
gaźnik to dellorto 17,5 a dysza 90




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:28 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Spróbuj na dyszy 80-85.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
a reszta to seria, mam pod ręką tylko dysze 80, założyć czy juz lepiej zostawić 90 ?




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:40 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jak reszta seria to na tej 90 go zalewa ,probuj z przedzialu 75-85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 22:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:27
Posty: 1389
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pojazd:
Sprawdź również kolor świecy, jeśli będzie zbyt ciemny to znaczy, że dostaje za dużo paliwa i się zalewa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 8:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
No już patrzyłem kilka razy to świeca czarna.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 8:23 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Szakal.!. pisze:
patrzyłem kilka razy to świeca czarna.
No to masz odpowiedź, za dużo paliwa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 17:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
założe dysze 80 bo tylko taką mam narazie.

-- 10 cze 2014, o 17:59 --

Przepraszam za PPP ,
ale załozyłem dysze 80 , iglica na srodku ale wydaje mi się ze świeca jest za jasna. Jest cos takiego :
Obrazek

I drugi problem to przy pełnej manetce skuter zmula. . Co zrobić ?




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 18:22 
*

Rejestracja: 25 kwie 2011, 17:35
Posty: 70
Pojazd:
Na seryjnym skuterze z gaźnikiem 17,5 powinno się dawać 65-70. Przynajmniej tak jest w gilerach, ale w innych powinno być podobnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 18:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
To jak wrócić do 90 czy co ? Tyle ze na 90 świeca jest czarna.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 20:30 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Przykręć mu troszkę śrubkę regulacji mieszanki (1/4 obrotu w prawo), przejedź się kilka kilometrów i sprawdź. Białawy nalot może być tez wywołany jakością paliwa i nie musi to wcale oznaczać zagrożenia dla silnika (np. wyjarana dziura w tłoku). Kwestia jeszcze czasu, który poświęciłeś na regulację gaźnika, tego nie zrobisz w pięć minut, proces męczący i długotrwały, ale najbardziej efektowny. Osobiście przy regulacji wkręcam na max śrubkę mieszanki i obserwuję wolne obroty (mam obrotomierz). Staram się utrzymać je w zakresie nie przekraczającym 1500rpm. Później odkręcam o cały obrót śrubę mieszanki i obserwuję obroty, w razie potrzeby reguluję, by zachować wartość w zakresie od 1000 do 1500rpm. Oczywiście za każdym razem sprawdzam jak skuter zachowuje się podczas jazdy, robię wpierw krótkie trasy (bo przeważnie go zalewa na mocno przykręconej mieszance), Odkręcam co pół obrotu śrubę mieszanki i dalej jazda, obserwując prędkość, obroty i na wyczucie pracę silnika. Jeżeli dojdę do momentu, gdy silnik zaczyna tracić osiągi z powodu zbyt ubogiej mieszanki to wkręcam śrubkę mieszanki o pół obrotu i pokonuję jakieś 5km. Odkręcam świecę i obczajam jej kolor, jeżeli ruda to wkręcam 1/4 obrotu śrubę mieszanki i kolejne "katowanie" 5km. Czynność powtarzam do uzyskania odpowiedniego koloru świecy i odpowiedniej dynamiki silnika. Ciekawostka, na seryjnej dyszy (gaźnik 16 i dysza 57 z jakimiś groszami) nie dało się uzyskać optymalnego koloru elektrod świecy zapłonowej. Albo była czarna, albo ruda. Więc zanim zaczniesz na szybko zmieniać dyszę główna to poświęć tą odrobinę czasu na podstawową regulację.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 20:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
No ja tez mam obrotomierz, srubke od mieszanki paliwo powietrznej mam wykręconą o 2 obroty, więc mówisz aby mu ją troszke wkręcić, wiec tak zrobie.
PS jak skręce go na srubce powietrzno paliwowej to wolne oborty chyba spadną ?




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161


Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 20:50 przez Szakal.!., łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 20:49 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Wkręć o 1/4 obrotu i się przejedź kilka kilometrów. Mam na myśli jazdę, a nie "pyrkanie" 30km/h. Na tym etapie obserwuj kolor świecy, o ile obroty i dynamika silnika są wg Ciebie ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 20:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
a wolne obroty nie spadna jak przykrece ta srubke ??




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2014, 21:25 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
No to jest regulacja. Wolne mogą wzrosnąć. Nie kieruj się wartościami podanymi przeze mnie w stosunku do wolnych obrotów. To występuje w moim skuterze (mam niskie wolne obroty, bo na rozgrzanym silniku wskakują na 2500rpm). Masz swój, "komarek" reguluj i tyle, nie ma gotowego przepisu na pracę silnika, to nie smażenie naleśników :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 14:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Ale w poradnikach pisze ze trzeba krecić ta srubką az otrzyma się najwieksze obroty .

-- 11 cze 2014, o 14:23 --

Przepraszam za kolejny PPP ale to wszytsko przez to ze chce zdać relacje :)
Otóż !
Gaźnik 17,5
dysza 80
filtr seria
założyłem uszczelniłem jest chyba ok ale skuter czasem tak jak by pyrkał po dodani gazu na full manetce juz praktycznie się tak nie dzieje, czego to wina ? Za mało powietrza czy co ?




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 19:41 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Z tym pyrkaniem, jak nie ma utraty mocy na przyspieszeniu to sprawdź śrubki na końcówce tłumiącej, może trzeba dokręcic. Co do obrotów to nie wiem, który poradnik czytałeś i czy zrozumiałeś o co chodzi. Nie napisałem Tobie jednej, ważnej rzeczy. W moim przypadku muszę mieć zduszone obroty, bo po przejechaniu dystansu większego niż 8km wolne mam w zakresie 2500-3000rpm. Co motorower to inna regulacja. Pisząc krótko, na rozgrzanym silniku nie ma prawa Tobie zgasnąć na wolnych obrotach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 cze 2014, 20:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Gummma pisze:
Pisząc krótko, na rozgrzanym silniku nie ma prawa Tobie zgasnąć na wolnych obrotach.

Właśnie wiem, to pyrkanie popjawia się na zimnym silniku wtedy tez skuter wchodzi na dosć wysokie obroty i przez chwilke z nich nie spada dopiero po dodaniu gazu i odpuszczeniu manetki skuter schodzi z obrotów i wtedy jest juz wszytsko dobrze, pyrkanie ustępuje i ładnie wchodzi w obroty i z nich spada, trzyma 1500 rpm, na zimnym zaś 2000 rpm.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy