Dzisiaj jest 29 mar 2024, 15:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 sty 2014, 20:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 kwie 2013, 17:57
Posty: 11
Lokalizacja: Keeway F-act
Pojazd: Gilera Runner SP50
Witam, użytkowników forum i administratorów.
Jest to mój pierwszy post więc jak popełnię jakiś błąd poprawcie mnie.
Więc do rzeczy.


Mojego keeway-a F-act od nowości posiadam już prawie 5 lat, przejechałem nim na tą chwile 24168,7 tyś km. Oczywiście wymieniałem w nim regularnie olej w przekładni i przy tym przebiegu jest to mój drugi pasek. Ale nigdy nie myślałem o wymianie łożysk przekładni aż tu nagle w czasie jazdy stuk puk i stoję
Obrazek
Obrazek

Główne łożysko wałka sprzęgła czy tzw wałka zdawczego uległo zniszczeniu i doszło do tych konsekwencji.

Piszę ten post aby pomóc- uchronic kogoś przed zbędnymi kosztami.

Po rozebraniu przekładni stwierdziłem dlaczego łożysko uległo zniszczeniu otóż końcówka walka wystająca z dzwonu sprzęgła. która wchodzi w łożysko umieszczone w pokrywie miała tzw "bicie".
Spowodowane wyeksploatowaniem łożyska w pokrywie ( jutro dorzucę zdjęcia jak prawidłowo powinna wyglądac końcówka wałka). Łożysko umieszczone w pokrywie i końcówka walka sprzęgła pełnią bardzo ważną funkcje ja te łożysko nazywam łożyskiem "podtrzymującym". bez tego wałek podtrzymuje tylko jego główne łożysko i odbiera największe obciążenia.

Kiedy któryś z tych elementów ulegnie wyeksploatowaniu wałek sprzęgła nie ma podparcia ze strony pokrywy i po "tyłku" dostaje główne łożysko tego wałka, skutki uszkodzenia tego łożyska widoczne są na zdjęciu powyżej.

U mnie przy uderzeniu uszkodzeniu uległ także klocek tarczy sprzęgła
Obrazek

Dodatkowo do tematu dorzucam kilka zdjęc budowy przekładni mojego Keeway-a F-act tą samą budowę posiada Keeway Focus, Matrix, Ry8, Ry6.
Sam często szukałem zdjęc budowy przekładni

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5ae3610ee62fd70.html]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Dlatego zachęcam aby czasami mając chwilę czasu i chęci przeprowadzic krótką obsługę swojej maszyny. Uchroni to nas od zbędnych kosztów.

Koszty które ja poniosłem
Pokrywa przekładni 70 złotych - używana
Tarcza sprzęgła wraz z okładzinami 100 złotych - nowa
Wałek sprzęgła 55 złotych - nowy
Łożyska 80 złotych
Uszczelki uszczelniacze 30 złotych

Łączny koszt 335 złoty

A sama wymiana łożysk wyszła by ok 100 złotych

Nie wliczając do tego kosztów robocizny. (Dobrze że mam do tego "smykałkę")

Dlatego warto pamiętac małe łożysko a pełni dużą funkcję

A wystarczyła krótka codzienna obsługa, ale jak to polak po szkodzie

Mam nadzieję że komuś pomogę tym postem.
Dlatego zachęcam jak masz jakąś dobrom radę dopisz się do postu.
Sam na początku szukałem porad w internecie i niekiedy było ciężko, dlatego sam zaczynałem wszystko rozbierac i uczyc się na błędach.

Mały post kilka zdjęc a prawie komuś pomożemy




_________________

Krzyskoziol


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 sty 2014, 13:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Witam, mam małe pytanko, a mianowicie jakie części wymieniłeś w trakcie tego przebiegu? Pytam z ciekawości, bo domyślam się, że masz tam kopię silnika minarelli horizontal. Jak na ten silnik to jestem mile zaskoczony Twoim przebiegiem. BTW jeden z najbardziej ogarniętych postów jakie tu przeczytałem. Pozdrawiam!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sty 2014, 21:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 kwie 2013, 17:57
Posty: 11
Lokalizacja: Keeway F-act
Pojazd: Gilera Runner SP50
Gummma Witaj

Powiem szczerze w czasie eksploatacji mojego keeway-a przy tym przebiegu dotychczas wymieniłem z części mechanicznych tylko dozownik oleju, nie wliczając do tego wymiany oleju w przekładni wymieniałem go systematycznie nie przekraczając co 2000tyś km chociaż producent zaleca wymianę co 1000km. Cylinder i tłok jest fabryczny starałem się go dobrze od nowości dotrzeć
Dodam też że od nowości stosuję olej mobil 2t.
Wszystkie blokady mam ściągnięte.

-- 11 sty 2014, o 17:59 --

Ach zapomniałem o tym że jest to mój drugi pasek i to wszystko




_________________

Krzyskoziol




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2014, 19:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2010, 18:49
Posty: 612
Lokalizacja: Radom
Pojazd: cpija sr xD
No to dobrze ze sie nie psuje :D u mnie po tuningu przełożenia rozpadły sie przy 14tyś ii już jak miałem 7tyś stanęło łożysko w pokrywie jeździłem tak 4tyś zmieniłem 2 łożyska był wytarty wałek tam gdzie wchodzi w to małe łożysko robiłem to na patencie potem zostało naspawane w końcu było idealnie i znów wałek sie wytarł... strasznie dużo przygód z tą przekładnią iii w końcu rozwaliło nawet karter... To rozwiązanie przekładni nie nadaje się jak ktoś chce tuningować...




_________________

Obrazek

cpi hussar minarelli lc s6 mk2 ported :D
cpi-lgt-malossi-sport-70cc-t75513-220.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sie 2016, 14:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 kwie 2013, 17:57
Posty: 11
Lokalizacja: Keeway F-act
Pojazd: Gilera Runner SP50
Witam, otóż długo nie było mnie na forum. Na tą chwilę Keeway ma przejechane 43 tyś Km, i nadal hula




_________________

Krzyskoziol




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy