Dzisiaj jest 29 mar 2024, 7:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 mar 2017, 10:18 
*

Rejestracja: 02 lut 2017, 9:54
Posty: 26
Pojazd:
witam mam pytanko bo jestem w tym zielony moze mi ktos opisac kolory sprezyn i sprezynek co do czego i co daja


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 mar 2017, 13:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
- Sprężynki czyli te w sprzęgle decydują o tym, przy jakich obrotach silnika sprzęgło zaczyna "łapać", czyli przy jakich obrotach zaczynasz jechać. Miękkie - ruszasz przy niższych obrotach, twardsze - przy większych. Ruszanie z niskich obrotów skutkuje problemem z rozpędzaniem się ze startu (ruszasz ale silnik nie ma jeszcze mocy). Im wyższe obroty, tym lepszy start, ale przesadzać też nie można bo jadąc w korkach silnik będzie wył i pracował na wysokich obrotach bo na niższych po prostu Ci rozłączy napęd i stoisz.
Zauważyłem u siebie, że sprzęgło ma pewną histerezę tzn. że rusza np. na 4500, ale gdy zwalniasz, to sprzęgło nadal trzyma przy np. 4000 i dopiero poniżej puszcza (łapie wyżej, puszcza niżej). Więc jak już ruszysz, to spokojna jazda w korku nie powoduje rozłączania sprzęgła mimo że zejdziesz poniżej 4500.

- Kolory są różne różnych firm, więc nie patrz na kolory tylko na wartości czyli +1000, +1500, +2000 itd. To są wartości o jakie podniesie Ci obroty w stosunku do sprężyn standardowych. Czyli jak ruszałeś np. z 3500 obr/min, to po wymianie sprężynek na +1500 będziesz ruszać z 5000 obr/min.

- Sprężyna (centralna) ściska pas napędowy w korektorze. W efekcie wpływa na przełożenie oraz pas nie ślizga się w czasie ruszania i jazdy. Im twardsza tym mocniejszy ścisk pasa, ale za mocna spowoduje że silnik nie będzie mieć siły żeby rozchylić tarcze i będzie wyć nie rozpędzając się (problem z przełożeniem).

Nie ma złotej zasady że jak zmienisz to, to będzie taki a taki efekt. Cały czas trzeba próbować i testować aż uzyskasz zamierzony efekt.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 mar 2017, 13:46 
*

Rejestracja: 02 lut 2017, 9:54
Posty: 26
Pojazd:
ok dzieki za odpowiedz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy