- Sprężynki czyli te w sprzęgle decydują o tym, przy jakich obrotach silnika sprzęgło zaczyna "łapać", czyli przy jakich obrotach zaczynasz jechać. Miękkie - ruszasz przy niższych obrotach, twardsze - przy większych. Ruszanie z niskich obrotów skutkuje problemem z rozpędzaniem się ze startu (ruszasz ale silnik nie ma jeszcze mocy). Im wyższe obroty, tym lepszy start, ale przesadzać też nie można bo jadąc w korkach silnik będzie wył i pracował na wysokich obrotach bo na niższych po prostu Ci rozłączy napęd i stoisz. Zauważyłem u siebie, że sprzęgło ma pewną histerezę tzn. że rusza np. na 4500, ale gdy zwalniasz, to sprzęgło nadal trzyma przy np. 4000 i dopiero poniżej puszcza (łapie wyżej, puszcza niżej). Więc jak już ruszysz, to spokojna jazda w korku nie powoduje rozłączania sprzęgła mimo że zejdziesz poniżej 4500.
- Kolory są różne różnych firm, więc nie patrz na kolory tylko na wartości czyli +1000, +1500, +2000 itd. To są wartości o jakie podniesie Ci obroty w stosunku do sprężyn standardowych. Czyli jak ruszałeś np. z 3500 obr/min, to po wymianie sprężynek na +1500 będziesz ruszać z 5000 obr/min.
- Sprężyna (centralna) ściska pas napędowy w korektorze. W efekcie wpływa na przełożenie oraz pas nie ślizga się w czasie ruszania i jazdy. Im twardsza tym mocniejszy ścisk pasa, ale za mocna spowoduje że silnik nie będzie mieć siły żeby rozchylić tarcze i będzie wyć nie rozpędzając się (problem z przełożeniem).
Nie ma złotej zasady że jak zmienisz to, to będzie taki a taki efekt. Cały czas trzeba próbować i testować aż uzyskasz zamierzony efekt.
_________________ 
|