Dzisiaj jest 14 gru 2017, 2:15



Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 wrz 2017, 0:39 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 21:20
Posty: 20
Pojazd: Honda SH 50'98
Cześć.
Honda SH 50 '98, seria(chyba) + nowy wariator + pasek
Po zmianie waria na multivara (v-max 65) postanowiłem spróbować ze sprężyną żółtą dodaną do wariatora.

Korektora/sprzęgła nie rozkręciłem z braku odpowiedniej wielkości imadła (klucz 3 bolce mam dorobiony chałupniczo ale bez imadła nie daje rady ruszyć nakrętki "39", kiedyś rozkręcałem korektor już).
Ale ..
wyszedł stary problem, o którym zapomniałem(!), bo stary seryjny wariator i stary szczupły już pasek 16.8mm wtedy był wystarczającym zestawem z tym starym korektorem - korektor nie był wtedy przeszkodą.

Teraz zmieniłem wario i dałem pasek 17.8mm dosyć krótki (z 0,5-1cm krótszy niż zalecany - dobrałem niestandardowo) i grzebiąc przy korektorze przypomniałem sobie, aby sprawdzić jego max. rozwarcie z paskiem (tak w rękach).
I wychodzi na to, że mimo kombinacji z rolkami 8.5-10g (z takimi moja honda czuje się najlepiej),.. wychodzi na to że mino wysokich obrotów przy v-max (i jeszcze próbuje wykręcić wyższe - ale v-maxa to nie zmienia) ..

[chyba] wariator walczy już nie ze sprężyna sprzęgła, ale z naprężeniem paska!

Koniec, wciskam pasek max. ile pary w rękach na korektor i [zdjęcia] nie mogę wcisnąć go głębiej (opór metalu a nie sprężyny).
Korektor pomazany flamastrem, od wewnątrz, wykazuje po jazdach testowych niestarte ślady flamastra do ok. 1cm (może 1,5cm - tak średnio starte ) od dołu.

Aha! No to dałem stary pasek - 16.5mm teraz ma (katalogowo powinien być 17.5), zapakowałem skracaną tuleję (o 2.4mm) od starego waria, rolki 8.5g i ... v-max podskoczył do 70 , a z górki nawet z 73 przy akceptowalnym przyspieszeniu (sporo dziur z mułem, nie jestem wymagający). To osiągnąłem na dosyć "poharatanej" i tymczasowej konfiguracji.
Sam korektor pracuje chyba ok, nie czuć zacięć i problemów.

Zmieniacie korektory na jakieś sportowe? Piłujecie? Czy nic nie ruszacie, bo zazwyczaj jest OK?

Zdjęcia, przepraszam za jakość, stary tel. i trudno zrobic zdjęcie trzymając naprężony korektor.

Z paskiem nowym 17.8mm
Obrazek
Obrazek

i z paskiem starym 16.5mm
Obrazek
Obrazek


[edit 19/09/'17] Mam nowe zdjęcia, rozbierałem korektor, nie jest tak źle jak mi się wydawało wcześniej. Korektor nie wygląda na zblokowany - tylko przymiarki bez wyjęcia sprężyny były trudne i wprowadzały "błąd pomiarowy". Jak się ogarnę - zamieszczę dodatkowe zdjęcia.




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 wrz 2017, 0:50 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 2198
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Jeśli pas o prawidłowych wymiarach wchodzi na max średnicę wariatora to korektor jest dobry, wystarczy przesmarować żeby lżej chodził. Sprawdzamy to na stopce centralnej a nie w czasie jazdy, bo waga rolek wtedy nie ma wpływu, no chyba że przegniemy grubo...




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała

*Oferuję naprawy sqterów 2t oraz tuning (porting, regulacje, składanie, dobór) - L-wo, Pułtusk.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2017, 0:46 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 21:20
Posty: 20
Pojazd: Honda SH 50'98
scoot,
pas nie jest w prawidłowych wymiarach, myślę że powinieneś zauważyć, że mocno odbiegam od: "panimida to co reklamuja w TV".
Ale byłbym "dźwięczny" gdybyś pomyślał nad moin nowszym postem pt. "spadek mocy ..".
I proszę nie obrażaj się, gdyż dałem Tobie +50% zaufania ;)

ps.: Korektor przejrzałem, sprężyna Malossi (żółta - dodana do wariatora) jest twardsza trochę od tej co miałem i same negatywne rzeczy uzyskałem.




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy