Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 13:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Krzywe magneto?
Post: 21 mar 2017, 18:10 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Cześć. Podpowie mi ktoś jak sprawdzić czy magneto nadaje się do zakładania? Czy magneto z biciem szybciej zużyje nowe łożyska? Jak to sprawdzić?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 mar 2017, 18:21 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli jesteś pewien, że wał korbowy jest prosty i łożyska są w dobrym stanie to poznasz po przytarciach. Najprościej to pomaluj markerem rdzenie cewek i wewnętrzną część magneta, zrób na tym jakiś przebieg rzędu kilku kilometrów i potem organoleptycznie sprawdzisz po jego odkręceniu. Ale to tylko jedna płaszczyzna. Warto również sprawdzić na pracującym silniku metodą "na kredę" (taką jakiej się używało w szkole), przykładając powoli do kręcącego się magneta wzdłużnie, czy nie jest jajowate i prostopadle względem pojazdu, czy nie ma krzywizn osiowych. Najważniejsze, by tego nie robić z "wolnej ręki", znajdź jakieś stabilne podparcie i przesuwaj kredę, czy tam jakiś flamaster milimetr po milimetrze. Lepszego, szybszego i tańszego sposobu nie znam. Opcja druga to oddaj magneto na jakiś dobry warsztat, który zajmuje się centrowaniem, wyważaniem, itp. Oczywiście za opłatą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 mar 2017, 19:35 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Właśnie żadnych przytarć na cewkach i na magnecie nie ma. Czyli wszystko w porządku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2017, 5:42 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli nie będziesz miał problemów z zapłonem to raczej w porządku. Nie przetestujesz to się nie dowiesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2017, 17:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
A skąd wzięły się twoje podejrzenia? Coś konkretnego się dzieje czy tylko tak kontrolnie chcesz to sprawdzić?




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 mar 2017, 21:01 
**

Rejestracja: 05 wrz 2014, 18:26
Posty: 228
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: TZR Blue White
Właśnie wymieniałem łożyska i to od strony magneta jest już bardziej zużyte po znikomym przebiegu. Więc jeżeli to nie wina magneta to mam bicie na wale.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2017, 17:36 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli wał korbowy ma w swojej historii przygody typu pęknięte pierścienie, rozsypane łożysko igiełkowe, wypadnięcia zabezpieczeń sworznia tłoka, czy inne puchnięcie tłoka to całkiem możliwe. Wyobraź sobie jakie siły tam panują, jeżeli coś zablokuje tłok na ułamek sekundy, przy obrotach rzędu 6000-10 000rpm...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy