Dzisiaj jest 15 maja 2025, 7:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 mar 2010, 17:59 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Witam!

Mam skutera Yamaha Neos 50ccm rocznik 99, przebieg 5,7 tys km, oryginalny tłumik miał sklepane kolanko od wybojów no i ostatnio pojawiły się dziury w kolanku i głośno pierdział. Na fabrycznym tłumiku z miejsca neosek bardzo ladnie się zbieral lecz prędkość max wynosiła 55 km/h.

Na Allegro wylicytowałem za 52 zł 2 letni wydech firmy leovince sito plus w stanie perfekcyjnym, jak nowy

http://allegro.pl/item937357843_tlumnik ... os_sr.html


Dziś go zamontowałem, pracuje bardzo fajnie taki pomruk nawet jest ale się bardzo rozczarowałem osiągami. W ogóle z miejsca Neos rusza jakby ciągnął za sobą jakąś przyczepę. Od 0 do 20 km/h idzie dobrze natomiast od 20 do 40 km/h mooocno muli, silnik nie da rady wejść na wysokie obroty i trzeba go bujać, bujać, bujać ale gdy przekroczy 50 km/h po prostu skuter dostaje kopa czuć nawet takie szarpnięcie, bardzo fajnie przyspiesza i szybko osiaga 65 km/h i co najważniejsze bardzo dobrze czuć ciąg skuterka (pasek mam do wymiany).

Na starym wydechu od 0 do 50 km/h objeżdżałem Yamahą BWS, Simsona S51 po zmianie tłumika od 20 do 50 km/h objeżdżają mnie wszyscy, każdy Kingway dosłownie skuter na rozpędzenie się własnie od 20 do 50 km/h potrzebuję ponad 1 minutę, natomiast od 50 do 65 przyspiesza w mniej niż 10 sek, wskazówka licznika bardzo szybko pnie sie w górę i czuć jakby skutera jakaś niewidzialna siła pchała do przodu.

Co robić? w czym tkwi problem? A może zrobić tak, wyciąć pogięte kolanko od starego wydechu i zastąpić je kolankiem z nowego wydechu, całość zespawać i włozyć z powrotem stary wydech z nowym kolankiem?

Po prostu skuter od 20 do 50 nie jedzie, podjazd z miejsca pod małą górkę bez odpychania się jest niemożliwy silnik jakby wkręcał się tylko na 1/4 swoich obrotów i nie daje rady, po 50km/h budzi się w nim szatan :evil:


Dodam, że jest to tłumik F16 nie wiem czy to ma jakieś znaczenie?


Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 18:05 przez gnusmas, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 19:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 11:04
Posty: 244
Lokalizacja: mazowsze
Pojazd:
Po zmianie tłumika należy wyregulować gaźnik oraz cały napęd czyli roli sprężynki itd... Myślę że po takiej operacji będzie dobrze jak co wyregulować masz w dziale zrób to sam :twisted:




_________________

Skutery są jak ludzie traktuj je dobrze a odpłacą ci się tym samym :wink:
Zarejestruj się na tej stronce to nie boli a mi pomorze http://www.123konkurs.pl/pl/partnersprogram/9243.html
Czekają na ciebie fajne nagrody za zbieranie punktów xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 19:13 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
sorki ale w skuterach jestem zielony jak liść latem :/

Znaczy w dziale zrób to sam bedzie wszystko opisane krok po kroku dla tajkej lamy jak ja ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 19:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 17:27
Posty: 854
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
napęd masz wdobrym stanie? kompresja dobra? 100% odblokowany?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 19:45 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Czy napęd w dobrym stanie? Nie wiem, nie znam się wiem, że dzwon sprzęgla jest chyba do kitu bo aż fioletowy no i pasek do wymiany bo gdy skutra kupiłem miał 2300 km i ruszał z miejsca prawie odrazu bez gazowania, teraz przebieg wynosi 5700km i żeby ruszyć trzeba go gazować mocno. Dodam, że jak go kupilem leciał 70 ostatnio ta prędkosć spada i na starym tłumiku max to 55. Jeśli chyba leciał70 to odblokowany? W starym wydechu ktoś wyciął zawirowywacz spalin i dziure po nim zaślepił ale w cylindrze w okienku wydechowym mam jakby jakąs tuleje wprasowaną jakby zwężka. okienko wydechowe powino być okrągłe u mnie jest owalne i widać tą tuleje.

Generalnie na nowym tłumiku osiągnąłem dziś 70 km/h na starym max to 55 km/h ale zaraz po kupnie i na starym tłumiku leciał 70...

No i na starym tłumiku skuter jest zrywny ale wolny natomiast na nowym muł totalny ale od 50 km/h dostaje strzała mocy która naprawdę jak na skuter cuć bardzo mocno - dla porównania gdy jechałęm 50 km/h równo z simsonem i równocześnie daliśmy gazu do końca to simsona daleko odstawiłem, ale od 0 do 50 to mnie rowerzyści objeżdżają nawet. Brak mocy czuć szczególnie miedzy 20 a 50 km/h po prostu skuter nei jedzie jakby na gaz nie reaguje ale na starym tłumiku pięknie ciągnie do tych 55 i nagle stop i ani grama więcej :(

wina więc leży po stronie wydechu raczej ??

Co do kompresji to silnik odpala dosłownie w ulamku sekundy bez dodawania gazu, wystarczy tyko musnąć starter rozrusznika i juz pracuje - pali perfekcyjnie, tak samo z kopniaka pali nawet na pół kopnięcie w kopkę bez dodawania gazu


Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 19:47 przez gnusmas, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 20:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 11:04
Posty: 244
Lokalizacja: mazowsze
Pojazd:
Proszę regulacja gaźnika http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... +ga%BCnika A tu regulacja napędu http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0 Moim zdaniem to wina złej regulacji do tego wydechu. W razie problemów napisz w tym temacie spróbuję pomóc Skoro leciałeś nim 70 to pewnie odblokowany aha to jest 2t czy 4t :?:




_________________

Skutery są jak ludzie traktuj je dobrze a odpłacą ci się tym samym :wink:
Zarejestruj się na tej stronce to nie boli a mi pomorze http://www.123konkurs.pl/pl/partnersprogram/9243.html
Czekają na ciebie fajne nagrody za zbieranie punktów xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 22:01 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
jest to dwusuw. Niepokoi mnie ta zwężka w oknie cylindra....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 22:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
Zakładalem ten temat juz o tej zwezce w kanale wylotowym na cylindrze. Odpowiedzi uzyskalem : w seryjnych minarelli jest tak zrobione i nie jest to blokada. Rozwiercenie tego moze tylko pogorszyc prace silnika :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 mar 2010, 15:41 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Panowie, w jaki sposób regulujecie tłumik? Czytałem ty kilka postów i często psizecie, że tłumik trzeba wyregulować... ale jak? jak to się robi? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 mar 2010, 15:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Rolki, sprezyny, sprezynki itd zmieniasz + regulacja gaznika
Napisz do mnie na GG to cos sie wymysli :P




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2010, 17:46 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Dziś zrobiłem test - włożyłem dopasowaną tulejkę z takim samym otworkiem jak otworek w wydechu starego tłumika do końcówki nowgo tłumika i efekt taki, że do 50 muli jeszcze bardziej ale po przekroczeniu 50 bez względu na zwężkę neos dostaje takiego samego kopa jak bez zwęzki :twisted:

Dziś na zimnym silniku gdy chciałem jechać yamaha dławiła, dusiła się nie ruszyła z mijsca, dopiero jak popracowała około 2 minut jakos ruszyła i tradycyjnie po przekroczeniu 50 dostaje skrzydeł aż czuć ten ciąg.

Jutro planuję przy gaźniku pogrzebać i dać na maxa do góry iglicę bo nadal nei wierzę, że zmiana tłumika na inny może tak diametralnie zmienić charakterystykę silnika :shock:


Ostatnio zmieniony 23 mar 2010, 17:47 przez gnusmas, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2010, 19:17 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2010, 13:57
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie/Golcowa
Pojazd:
może ten tłumik jest zapchany?




_________________

Yamaha Bws
SPRZEDAM ( http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=51636 )
1600zł DO UZGODNIENIA
GG.8308088




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2010, 19:55 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Zapchany raczej nie bo jak dmuchałem w kolanko to praktycznie powietrze nie ma żadnych oporów. Chyba będzie tak, że założę stary pogięty tłumik a ten wstawię na Allegro bo jedyna frajda z jazdy na tym tłumiku to jest od 50 do 70 km/h poniżej nie da się sensownie jechać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 mar 2010, 20:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
gnusmas pisze:
Zapchany raczej nie bo jak dmuchałem w kolanko to praktycznie powietrze nie ma żadnych oporów. Chyba będzie tak, że założę stary pogięty tłumik a ten wstawię na Allegro bo jedyna frajda z jazdy na tym tłumiku to jest od 50 do 70 km/h poniżej nie da się sensownie jechać

no niezła metoda na sprawdzednie zapchania tłumika.... sprawdź regulację...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2010, 18:58 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Dobra Panowie, mam chyba przyczynę :D Zdjąłem dekla, pasek napędowy luźny, można go zgiąć w taki sposób, że zginając dotyka się górna część do dolnej części paska tuż za wariatorem - tak się działo gdy skuterem nie jeździłęm dłużej, gdy go odpaliłem pasek się napręzył ale i tak wydaje się być luźny

Obrazek

Obrazek

Tylko zastanawia mnie dlaczego ostatnio skuter dławi się dopóki się nei nagrzeje - po prostu parcuje TYLKO na niskich obrotach a gdy zechcę na zimnym jechać to go zdławię tak, że albo zgaśnie albo nie ruszy z miejsca, w zeszłym sezonie nie było żadnego problemu a w tym masakra jakaś :/ Zastanawia mnie jeszcze jedno, dlaczego skutr dostaje strzała mocy powyżej 50 skoro pasek jest luźny i na niskich obrotach wlecze się ja k śłimak ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2010, 14:29 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2010, 13:57
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie/Golcowa
Pojazd:
gaźnik czyściłeś ostatnio?




_________________

Yamaha Bws
SPRZEDAM ( http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=51636 )
1600zł DO UZGODNIENIA
GG.8308088




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2010, 21:20 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Gaźnik czyszczony na wakcynacjach zeszłego roku/

Powiedzcie mi czy luźny pasek moze miec az tak diametralny wpływ na osiagi slutera???
jeśłi tak to dlaczego skuter od 50 km/h dostaje nagłego przypływu mocy i naprawdę ajk na 50ccm czuć cholernie mocno ciąg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2010, 21:27 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2010, 13:57
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie/Golcowa
Pojazd:
przydałoby się go teraz przeczyścic bo może coś wleciało i może tak jechac dlatego :)




_________________

Yamaha Bws
SPRZEDAM ( http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=51636 )
1600zł DO UZGODNIENIA
GG.8308088




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2010, 18:40 
*

Rejestracja: 21 mar 2010, 17:47
Posty: 15
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Panowie, gaźnik umyłem wczoraj, jak i filtr powietrza, pęknięty był węzyk od podcisnienia miedzy kranikiem a gaźnikiem - gdy się przełamał na dobre skuter w ogóle nei odpalił.

Po umyciu gaźnika, i filtra przestawiłęm iglice na max spalanie czyli na maxa do góry, rozgrzałęm silnik, gaźnik wyregulowałem i jest lepiej tzn od samego dołu idzie bardzo ładnie, czuć moc i praktycznie ciagnie cały czas równo i mocno aż do 70 km/h no i nie ma już tego mocnego strzała mocy od 50 do 70.

Problem polega na tym, gdy się silnik nagrzeje, i wtedy zaczyna znowu łapać muła tzn do 30 idzie dobrze od 30 do 45 - krowa - później idzie bardzo ladnie....

Nie mam pojęcia co jest skopane. Wczoraj jeździłem 40 minut ze srubokrętem i co półobrotu dyszy robiłem próbę i wydaje mi się, że gaźnik jest w maire ok wyregulowany.

Dodam, że kiedyś na rozgrzanym silniku podczas jazdy z prędkością około 60 km/h wyciągnięcie ssania dławiło skutra, teraz prawie nei ma różnicy czy ssanie włączę czy nie, no może troszkę na gorącym silniku na ssaniu jakby słabiej się rozpędzał...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2010, 16:11 
*

Rejestracja: 20 wrz 2009, 11:45
Posty: 18
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Jak wziąłeś iglice na maksa w góre to skuter dostaje najmniej paliwa!!!!! Jak chcesz żeby więcej dostawał to dajesz na maxa w dół!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy