Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 11:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 lut 2012, 23:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Po zmianie cylindra (seria->streetrace) przy odpalaniu z kopniaka często odbija mi kopkę. Przy silnym ruchu odpala i jeździ, a przy zbyt delikatnym tłok zamiast uzyskać górny martwy punkt, cofa się spowrotem (wal obraca się w złą stronę): ja kopkę w dół, a ona mi do góry.

Czytałem, że najprawdopodobniej jest to wina zbyt wczesnego zapłonu. Wie ktoś może co mógłbym z tym zrobić? Zapłon mam seryjny i on chyba nie ma żadnej możliwości regulacji. Może dałoby coś opóźnienie sygnału do zapłonu poprzez zmianę położenia impulsatora?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 23:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2010, 10:59
Posty: 705
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
patrolek, Na moje po prostu kompresja ci odbija kopkę :)




_________________

MotoZiomki !!!
http://www.facebook.com/Motoziomki?fref=ts
Zapraszam do polubienia !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 23:51 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
dokladnie kompresja, pamietam jak cezie 350 odpalalem ale mi dala po nodze taki bol ;/




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 0:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Właśnie wróciłem z garażu:P Przy wyłączonym zapłonie nie odbija nic a nic, nawet przy wolnym ruchu (przy mocnym zresztą też).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 9:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2010, 10:59
Posty: 705
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
patrolek, Czyli to nie może być kompresja... więc ten zapłon :D




_________________

MotoZiomki !!!
http://www.facebook.com/Motoziomki?fref=ts
Zapraszam do polubienia !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 10:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
patrolek, Może zerwał się klina na wale i zapłon się przestawił?Ale to już jest ostateczność.

Normalne to jest że jak jest duża kompresja to kopka mocno odbija :wink:


Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 11:36 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 11:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
O czym w mówicie? :roll:
Silnik ładnie działa, odpala przy pierwszym obrocie to kopkę odbija. Co w tym dziwnego, że jak wyłączysz zapłon to silnik nie odpala?
Jak Ci tak odskoczy to jeździ do tyłu czy normalnie?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 11:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Booyaka

Kopkę odbija mi, ale nie za sprawą sprężyny, która ją cofa, tylko przez wybuch mieszanki w cylindrze. Jak odpali to jeździ normalnie, pewnie siła bezwładności wału sprawia, że tłok się już nie cofa, ale jak dla mnie mocą nie powala.

Da coś zmiana ustawienia czujnika położenia wału?[/b]


Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 12:02 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 12:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2011, 19:17
Posty: 871
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
patrolek, Jak byś miał źle ustawiony zapłon to by Ci przerywał i nie jechał skuter. Po prostu mocna kompresja, ale coś masz nie tam z półksiężycem.




_________________

nieregulaminowy podpis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 12:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Przyznam, że kompresja jest większa w porównaniu do serii (nie mierzyłem, ale to czuć jak się kręci wałem). Cylinder jest dopiero co założony od nowości i przy zakładaniu zauważyłem, że tłok z gładzią jest spasowany na wcisk praktycznie. Czyli co? Mam się nie przejmować? Silnik ładnie pracuje - nic nie przerywa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 13:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2011, 19:17
Posty: 871
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
patrolek, Nie przejmuj się. Wszystko jest Git. Tak jak pisał Pyle, jak by Ci odbił kopnik w Jawie 350 albo przy KTM 450 to byś dopiero zobaczył co to jest kompresja ;p




_________________

nieregulaminowy podpis


Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 13:02 przez Rafcio825, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 15:23 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Mam idetycznie przy zmianie z 50ccm na 70ccm (stage6 sport pro) idetycznie mam. I ładnie chodzi wszystko jest ok.




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 17:48 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2009, 8:23
Posty: 801
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd:
To jest przez dobrą kompresje, tak że ciesz się że Ci tak mocno odbija.. ;D




_________________

Cytuj:
ZA MAŁY DZWON SPRZĘGŁA !Zalozylem orygianalny i jest ok. Bede musial troche pokombinowac zeby ten WingCooler pasowal ;)

KLIKNIJ!! KEEWAY MATRIX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 21:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Przesunąłem impulsator najdalej jak się dało ( cały 1 mm :) ), tak żeby maksymalnie opóźnić moment zapłonu i ... problem rozwiązany. A jednak da się wyregulować zapłon w skuterze.

Plastiki przestały mi brzęczeć. Silnik odpala od najdelikatniejszego ruchu startera nożnego. Jednak teraz od nowa trzeba regulować gaźnik, bo na wolnych słychać, że coś nie teges. Podejrzewam, że i trochę mocy przybędzie po regulacji gaźnika - jak myślicie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 22:32 
***

Rejestracja: 24 kwie 2009, 8:36
Posty: 954
Lokalizacja: Bytom
Pojazd:
patrolek, Jak dokładnie przestawiłeś ten impulsator ? Sądzę że będzie całkowicie inna praca silnika przez co możliwe że teraz będzie dobrze .




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
ml?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2012, 23:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Jak trochę odkręcisz śrubki trzymające impulsator, wtedy masz trochę luzu w otworach na te śrubki i możesz nim poruszać we wszystkich kierunkach. Gdybyś chciał bardziej go przesunąć, wtedy wystarczy rozwiercić otwory na śruby, żeby było więcej luzu.

Ja odchyliłem go w prawo i w dół, tak żeby jak najpóźniej zbliżał się do niego wyzwalacz impulsu na obudowie magneta.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 12:28 
***

Rejestracja: 02 sty 2012, 23:04
Posty: 1056
Lokalizacja: jestes?
Pojazd:
Jeżeli przesunąłeś impulsator w prawo to przyspieszyłeś zapłon, jeżeli byś w lewo przesunął to byś opóźnił :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 12:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2011, 19:17
Posty: 871
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
patrolek pisze:
Plastiki przestały mi brzęczeć. Silnik odpala od najdelikatniejszego ruchu startera nożnego. Jednak teraz od nowa trzeba regulować gaźnik, bo na wolnych słychać, że coś nie teges. Podejrzewam, że i trochę mocy przybędzie po regulacji gaźnika - jak myślicie?
Coś jest nie teges, bo źle ustawiłeś ten impulsator, i to nie będzie wina gaźnika raczej, tylko złego ustawienia tego impulsatora. Jak jest źle ustawiony to właśnie przerywa i nie działa tak jak powinien.




_________________

nieregulaminowy podpis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 18:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Miałem dziś iść regulować gaźnik, to akurat zaczął padać deszcz. Rafcio825 silnik chodzi dobrze, już nie ma takich wibracji jak wcześniej, tylko trzeba ustawić wolne obroty, ale to nie problem. Dam znać co z tego wyniknie.


edit: Sorry za ppp, ale dzisiaj testowałem skuter i po przestawieniu impulsatora jest wieksza moc silnika. Gaznika jednak regulowac nie trzeba. Silnik chodzi juz bez wibracji, kopka przestała odbijac. Takze wszystko działa jak natura chciała :D


Używaj opcji "edit"
/seku145


Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 18:39 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2012, 18:27 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2009, 8:23
Posty: 801
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd:
To w którą stronę przestawiłeś??




_________________

Cytuj:
ZA MAŁY DZWON SPRZĘGŁA !Zalozylem orygianalny i jest ok. Bede musial troche pokombinowac zeby ten WingCooler pasowal ;)

KLIKNIJ!! KEEWAY MATRIX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy