Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 15:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 lut 2017, 10:59 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Witam mam Rometa 717 i wczoraj chciałem sie przejechać wiem że mokro na drodze i w ogóle ale dobra złozyłem musiałem też kierunek na krotko zrobić a nie na wtyczke ale wszystko chodziło i odpalilem jest ok pozniej odpalam i juz prawej strony nie ma to trudno pojechałem i biore kierunek w lewo i juz tylko przod pali i jak dojechałem do domu to juz przod nawet nie ani stop tylko światła z przodu ale postojowe tez chyba nie palily. Każdy mowi ze regulator napięcia i Opornik bo mam oderwany kabelek i na krótko bezpiecznik ale wole zapytać was tu na forum.




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 lut 2017, 17:43 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Hahahaha! Długo nie trzeba było czekać na efekty. Skoro serwisant Ci podpowiedział, że jest niepotrzebny rezystor to udaj się do niego i niech Ci naprawi za darmo. Co ma regulator napięcia do świateł? Wpierw dowiedz się jak funkcjonuje instalacja elektryczna w Twoim pojeździe, a później gmeraj przy tym, bo więcej narobisz sobie szkód, niż naprawisz. Dla Twojej świadomości to w motorowerach obecnie światła idą bezpośrednio z cewek na statorze, a ich zabezpieczeniem jest rezystor mocy, który dobiera się do mocy żarówek z lekkim zapasem. Kierunkowskazy, klakson, światło stop, zasilanie licznika i wszelakich czujników idzie z akumulatora. Regulator napięcia ma na celu "zabezpieczyć" akumulator, przed przeładowaniem, podawaniem za dużego napięcia ładowania i odcięciu ładowania w przypadku, gdy akumulator jest "pełny". Elektromechanika pojazdowa to dla mnie jak fizyka kwantowa ale potrafiłem nauczyć się na sobie i pewne etapy jestem w stanie ogarnąć. Stąd wiem, że na 100% popieprzyłeś sobie w instalacji, bez upewnienia się i jakiejkolwiek wiedzy na ten temat. Kombinuj dalej to następne co padnie to akumulator, o ile już go nie wykończyłeś. A wystarczyło kupić rezystor za 12zł... Miłej zabawy i z całym szacunkiem pozdrawiam serdecznie :)
Edit:
Zapomniałem dodać, że wszelakie urządzenia z akumulatora mają być w jego obwodzie, a światła mają go omijać. Jeżeli polepiłeś wszystko do kupy to masz teraz wydatek, za który kupiłbyś fajny kit albo dobry, używany wydech.


Ostatnio zmieniony 04 lut 2017, 17:56 przez Gummma, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2017, 17:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2015, 21:02
Posty: 476
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Yamaha DT 50
Przytoczę swój tekst z wcześniejszego tematu ''Lepsza pierdółka za 12zł niż żarówki + pierdółka :mrgreen: ''




_________________

Cylinder: Malina + Barikit
Wał: Naraku Racing
Wydech: Scr Corse Racing Line
Gaźnik: Dellorto Black Edition 21mm
Zawór: Malossi mhr vl6
Filtr powietrza: Athena Racing
Zębatki: 14z/56z
Sprzęgło: Top Performance kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2017, 18:37 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Gummma, lepiej tego bym nie ujął :mrgreen:




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lut 2017, 23:14 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Ale zrobiłem dosłownie z 1km moze :D A akumulatora nie posiadam wiec no hahaha Ale dobra postaram sie kupic no mowie może nie pisalem tutaj ale w tamtym poscie i Koledzy tu wyczytali z tamtad odpowiedz i wiedza ze skuter kupilem i juz takie cos zauwazyłem wiec ja osobiscie nic nie kombinowałem :)

-- 05 lut 2017, 0:13 --

Panowie nie śmiać się tylko pomagać a że dostałem informacje że to może być regulator to trudno bo na temat tego opornika mało sie dowiedziałem i tylko tyle że jest on zbędny bo czesto nawala więc no..

-- 05 lut 2017, 0:14 --

A co do regulatora to wydaje mi sie że był 1 kabel odlaczony bo tak jak je wszystkie wciskalem to 1 pyknał jak by wskoczył i troche wszedl ale może to nic nie dało .




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2017, 20:12 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Oj chłopie :D , fabryka wie co robi jak założyła opornik to potrzebny "!!" , było pisane regulator jest w innym obwodzie instalacji elektrycznej się nie tjuninguje :mrgreen: , nie jeden już płakał jak dziecko po grzebaniu w elektryce




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2017, 23:05 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Powtarzam że kupiłem nie dawno i nie grzebałem ale całe szczęście że nic więcej sie nie stało prócz tych żarówke za łączną cenę 12 zł :)




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lut 2017, 18:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
damiano20017 Spokojnie, nie stresuj się. Może teraz po naświetleniu sytuacji opiszę to tak: To nie Ty popaprałeś elektrykę tylko poprzedni właściciel ale to Ty będziesz ponosił tego konsekwencje. Wracając do pana "serwisanta" to chyba fizykę zdał za ser i jajka. Nie ważne ile przejechałeś kilometrów tylko jakie były obroty silnika. Zrozum, że napięcie idące na żarówki bezpośrednio z cewek na statorze nie są w żaden sposób stabilizowane napięciowo, czyli komarek pyrka na wolnych obrotach to światła słabiej świecą, podkręcasz manetkę, obroty wzrastają to i światła lepiej świecą. Oczywiście jest to do pewnego momentu bo później zaczyna działać wydajność prądowa cewek. I przez to małe, żółte rączki wpadły na pomysł zabezpieczenia żarówek rezystorem. Jest to tanie i proste, nadmiar tej mocy, która oczywiście jest większa, przy większych obrotach silnika jest tracona w postaci ciepła, na tym nieszczęsnym oporniku. A i gdybyś chciał oszukać prawa fizyki to zapomnij o stosowaniu żarówek o większej mocy, bo i tak ich moc jest ograniczona mocą cewek na statorze.
Przepraszam za moje "haha" ale nie mogłem inaczej. Koledzy z forum kierują Ciebie na dobrą drogę, a Ty robisz jak pan "serwisant" radzi. Zmień serwisanta. Pozdrawiam serdecznie.
Zapomniałem o najważniejszym. Napisałeś, że akumulatora nie posiadasz i myślisz, że jak go kupisz to wszystko będzie ok? Domyślam się, że poprzedni zuluski czarnoksiężnik namotał w elektryce, by wszystko chciało działać bezbateryjnie. Ogarnij wpierw instalację, nim coś popalisz i będzie na mnie. Więc to Twoje "haha" było raczej nie na miejscu, bo ktoś odwalił tam druciarstwo, czy inny wieś tjuning. Poproś kogoś, kto się na tym zna, by Ci to ogarnął, wtedy montuj akumulator. Inaczej nie dojdziesz końca, a teraz masz na to czas.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2017, 14:55 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Dobra ale od czego mam zaczać jeśli mogłbym wiedzieć bo zamówilem już ten opornik ale był jakiś 30w, akumulator teraz i licznik bo byla tragedia ale wy mowicie ze ktos poprapral w elektryce ale przeciez jak napisalem ze jest oderwany kabel od opornika to skad twierdzisz ze ktos cos popaprał bo nie wiem od czego zacząc jeszcze mam problem z pokazywaniem stanu paliwa może licznik moze plywak licznik i tak zamowilem wiec ok ale jesli sie nie zmieni to szukac winy w plywaku?




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2017, 19:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Skąd wiem, że masz popaprane w elektryce? Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś, a później moje odpowiedzi. Podpowiedź to skąd Ci się wzieły kierunkowskazy bez akumulatora? Ktoś to po przepinał i teraz masz lipe. Oddaj to komuś, kto się na tym zna. BTW opornik dobierasz z zapasem w stosunku do mocy żarówek. Jeżeli na przodzie masz 30w to jesteś na skraju jego wytrzymałosci, a co z tyłem? Sprawdź jakiej mocy masz zarówki, zsumuj przód i tył i wtedy dobieraj rezystor. Niechcę nic mówic ale tego co masz spalisz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lut 2017, 20:52 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Nie zamówiłem jeszcze tylko zrobiłem zamówienie ale wielkie dzieki zaraz poszukam innego :)

-- 13 lut 2017, 21:46 --

Tylko że nie ma wiecej niż 30w i 5.9 OHM

-- 13 lut 2017, 21:52 --

Gumma a co do tego tam co pisałeś że ile przejechalem nie ma znaczenia tylko obroty silnika to tyle samo serwisant mówił żebym przegazował nawet na nózkach i jesli żarówka sie przepali to bedzie regulator napiecia tez sie dziwiłem ale dobra jak teraz to zrobić by było wszystko w porządku?




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2017, 17:50 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Z tym opornikiem to dałem dupy na całego, masz całkowitą rację, że 30W i 5.9Ohm. Popierdzieliło mi się raczej z elektroniką i pojechałem za bardzo teorią. MÓJ BŁĄD!
Co do regulatora napięcia to nie ma on wpływu na prace świateł, one mają iść osobnymi przewodami, a sam regulator ma chronić akumulator, przed przeładowaniem. Z samego akumulatora masz mieś osobne wiązki przewodów na kierunkowskazy, klakson, zasilanie licznika (często bez jego podświetlania, bo to idzie oddzielnym przewodem z prądnicy), wszelakie czujniki i światło stop. To ma wszystko działać bez uruchomionego silnika w motorowerze. Na logikę to jest za mały akumulator, by uciągnąć to wszystko, bo przeważnie 4Ah. Jeszcze raz przepraszam z tym opornikiem, bo popełniłem błąd i wprowadziłem w błąd.
Edit:
To co serwisant powiedział to częściowa prawda. Najprościej tłumacząc to jak silnik sobie pyrka na wolnych obrotach, powiedzmy 1500rpm to wszystko jest ok. Zauważ, że jak wsiądziesz na komara, który musi udźwignąć dupsko kierowcy, przy czym sprzęgło odśrodkowe zaczyna łapać w okolicy 4500rpm (seria), by w ogóle ruszyć z miejsca i by jechać normalnie to masz już jakieś 6000-7500rpm, a zasilanie żarówek nie jest niczym stabilizowane to je spalisz. Po prostu wraz z obrotami wzrasta napięcie, które jest na nie podawane, przez to jest w tym obwodzie rezystor mocy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2017, 18:02 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Nie no nic się nie stało bo i tak złożyłem zamowienie z owym opornikiem i cos też mi sie nie zdawało by regulator miał tu coś do gadania ale jak by nie patrzeć no trudno było sie spodziewać tego że serwisant może wprowadzić w błąd i to jeszcze taki który sie ceni ale dobra.Mianowicie pisałem o tej kontrolce paliwa bo nic nie pookazuje i nie wiem czy to wina licznika,pływaka czy czegoś innego, bo zamówiłem licznik nowy i tak bo mój w kiepskim stanie ale wolalem wstrzymac sie z pływakiem masz może pomysł jak to sprawdzić ? Czy trzeba wyciagać pływak i zobaczyc czy styka?




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2017, 19:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Wskaźniki mają napięcie z akumulatora, który u Ciebie został usunięty. W pierwszej kolejności doprowadź elektrykę do stanu fabrycznego, później zakładaj aku i wszystko wróci do życia. Wymiana dobrych podzespołów nic Ci nie da.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2017, 20:17 
**

Rejestracja: 16 lip 2016, 17:16
Posty: 272
Pojazd: Baotian BT49QT-12 Romet 717
Postaram się w ten weekend coś pogrzebać i mam nadzieje ze dojdę do przyczyny :)




_________________

Cylinder:DR Evolution 70cc
Gaźnik 21 mm
Ssanie ręczne Stage 6
:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lut 2017, 17:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Poszukaj na necie schematu instalacji do Twojego pojazdu, dużo Ci to ułatwi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy