Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 12:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 cze 2016, 22:29 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Witam,
Ostatnim razem jak składałem silnik do kupy na "nowym"( używany ) karterze zauważyłem, że jeden gwint na trzymający króciec jest przekręcony. Reszta gwintów jest dobra. Niedługo mam zamiar wyjmować silnik także postanowiłem naprawić ten gwint żeby przypadkiem lewego powietrza mi nie łapał.

Na allegro wydziałem zestawy tego typu: http://allegro.pl/tulejki-zerwany-napra ... 93932.html

Czy to się nada? I ogólnie jakie wymiary muszę wziąć ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 cze 2016, 14:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Śruba króćca ma średnicę chyba 8 mm, więc taniej będzie iść do kogoś kto Ci to za piątkę na np. 9/10 mm nagwintuje.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2016, 14:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2015, 18:31
Posty: 250
Pojazd: aprilia sr replica lc
Up śruba króćca ma średnicę 6 mm, a jak ktoś Ci nagwintuje na 8 to trzeba króciec też przewiercać.Jest jeszcze jedna sprawa w którym miejscu jest zerwany gwint bo wiercąc na 10 można przebić się do skrzyni lub na zewnątrz karteru.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2016, 15:36 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Zależy mi jednak, żeby nagwintować na większą średnicę i wkręcić redukcje na śrubę m6. Ile taki zabieg może kosztować ? Z tego co pamiętam to nie bedzie tam problemu z małą ilością miejsca do skrzyni korbowej także nawet nagwintowanie na 9 czy 10mm nie będzie problemem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2016, 18:42 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Chodzi Ci o te tulejki redukcyjne, które przypominają sprężynkę? Niby to działa i trzyma dobrze tylko trzeba tą tuleję naprawczą wkręcić na kleju do gwintów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2016, 21:58 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
To chyba spróbuje tą sprężynką to naprawić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 cze 2016, 22:22 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
W zasadzie to nie jest sprężynka, tylko tak wygląda z mojej perspektywy ale działa. Najważniejsze to dobrać o nominał większą i kupić odpowiednie wiertło (średnica). Później gwintownik i bla bla bla. Jak kupisz zestaw z tym całym badziewiem to powinno wszystko spasować tylko po przygotowaniu i nagwintowaniu oczyść wszystko dokładnie z wiórów i olejów. Nowy gwint ma być czysty i suchy. Następnie nanieś kroplę kleju anaerobowego na zewnętrzny gwint tej tulejki i ją wkręć w przygotowany wcześniej otwór. Nie nanoś za dużo, bo to tylko pogorszy sytuację. Najlepiej jakby klej nie wylazł do wewnątrz i nie zapaćkał wewnętrznego gwintu tulejki. Odczekaj z pół godziny i wkręcasz szpilkę na sucho. Ma być ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy