Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 18:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 sie 2016, 20:34 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nową głowicę też trzeba rozebrać i dotrzeć zawory!




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 sie 2016, 8:34 
*

Rejestracja: 19 cze 2013, 8:02
Posty: 39
Pojazd:
Killer85 pisze:
Było kupić zwykła głowicę

bardzo pomocna odpowiedź - dzięks ! :roll:

Jestem przekonany, że problem nie leży w nowej głowicy...tylko gdzieś popełniłem błąd :roll:

na starej głowicy źle, na nowej - również jest źle
robdk pisze:
Nową głowicę też trzeba rozebrać i dotrzeć zawory!

wiem wiem
rozpiąłem zawory i były bardzo ładnie dotarte !

to taka głowica na marginesie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6213627044




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2016, 9:49 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Pisałeś o uszczelkach więc co chcesz usłyszeć jeszcze?

Skoro wszystko jest wg.Ciebie "niby dobrze to coś nie tak jest z cylem lub regulacją




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2016, 12:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
Uszczelki pasuje dać nowe po każdym zdjęciu głowicy, może masz przedmuchy teraz przez uszczelki, koszt nie duży, a ma się święty spokój. Lepsze to niż rozbierać 2 raz bo cieknie olej czy wydmucha uszczelkę pod głowicą ;)

Skoro głowica jest 100% szczelna, cylinder nie jest przytarty, a kompresja jest nadal słaba to zostają pierścienie i te nieszczęsne uszczelki, jedno i drugie kosztuje grosze wiec wymień obie rzeczy. Po co później rozbierać kolejny raz ? ;)

I zarzuć seryjną głowicę 39mm z dotartymi zaworami, bo na tej 50mm sukcesu ci nie wróżę ;) tłok 44mm nie jest dużo cięższy od seri i nie wywali kompresji na 15bar, żebyś musiał odprężać silnik z uwagi na łożyska.




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2016, 21:35 
*

Rejestracja: 19 cze 2013, 8:02
Posty: 39
Pojazd:
HiT92 pisze:
I zarzuć seryjną głowicę 39mm z dotartymi zaworami, bo na tej 50mm sukcesu ci nie wróżę ;) tłok 44mm nie jest dużo cięższy od seri i nie wywali kompresji na 15bar, żebyś musiał odprężać silnik z uwagi na łożyska.

czemu ta głowica 50mm sukcesu nie wróży ? :roll:
serio pytam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2016, 20:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
Bo ta głowica jest przeznaczona do wypukłego tłoka 51mm, specjalnie pogłębiona, żeby tłok nie walił w zawory, co znaczy kompresja będzie niska na twoim setupie, niska kompresja = mało mocy.




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 gru 2016, 13:29 
*

Rejestracja: 19 cze 2013, 8:02
Posty: 39
Pojazd:
dobra po kilku miesiącach przypomniałem sobie o skuterku :lol:
i o tym temacie :wink:


Zawlokłem dziada do serwisu.
Fachowiec rozebrał, popatrzył, pomierzył i stwierdził, że wszystko (góra) wygląda raczej w porządku. Złożone prawidłowo. Jedynie wałek rozrządu ma spory luz - pasowało by wymienić. A tak to nie ma się do czego przyczepić.
A dól silnika - łożyska na wale też mają wyczuwalne luzy.

Zmierzył kompresje - też mu wyszło ~6bar.
Nie ma na razie pomysłu dlaczego taka kompresja.

Wysnuł jedynie teorię, że mało mocy bo być może łożyska na wale trzymają ("robią opór") :roll:

Bredzi coś czy ma to sens ?

Tylko, że jak to się ma do niskiej kompresji ? :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2016, 14:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
1. Skoro jest "w serwisie" i stwierdzili że wałek ma luz i trzeba by go wymienić - to dlaczego go nie wymienili? To ma być serwis?!

2.
Rysiekkk pisze:
dól silnika - łożyska na wale też mają wyczuwalne luzy

Skoro wyczuli luz to znaczy że rozebrali silnik na pół? Chyba że łożyska są tak wyrąbane, że wał lata góra dół, ale wtedy kłóci się to z tym że:
Rysiekkk pisze:
Wysnuł jedynie teorię, że mało mocy bo być może łożyska na wale trzymają ("robią opór")

Skoro mają luz bo latają, to nie stawiają oporu, więc skąd "robią opór"? A jeśli nie mają luzu i "robią opór" to skąd stwierdzenie że łożyska mają wyczuwalny luz?
To się logiki nie trzyma.

Coś mi się zdaje, że "serwis" szuka jelenia do obdarcia go z kasy i wciskają Ci kit. Poza tym, co to za serwis co nie potrafi znaleźć przyczyny niskiej kompresji? Żeby wykluczyć wszystkie możliwości, to trzeba nawet zdjąć pierścienie z tłoka i zmierzyć szczelinę pierścieni w cylindrze. Potem czy nie jest uszkodzony cylinder, tłok, założyć nowe obie uszczelki, sprawdzić szczelność ew. dotrzeć zawory, ustawić rozrząd, luz na zaworach, sprawdzić stan gwintu świecy, świecę i wszystko skręcić kluczem dynamometrycznym (a nie na oko). Jak wszystko będzie ok, to musi dać te 10,5 bara.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2016, 14:53 
*

Rejestracja: 19 cze 2013, 8:02
Posty: 39
Pojazd:
to jest ten serwis
https://www.olx.pl/oferta/naprawa-i-ser ... 9szwD.html

Po kolei.
Na razie oddałem grata na DIAGNOSTYKĘ.
Koleś rozebrał chyba tylko górę, dołu na 100% nie.

Jest dokładny. Dla mnie za dokładny. Co tylko posiada delikatne oznaki zużycia - wymiana.
Pompa oleju - wymiana. Sprzęgło - wymiana. Wałek rozrządu, wał z łożyskami - wymiana. Nowy cylinder z tłokiem....itd.

Skuter warty z pińcet PLN a robocizna + części skalkulował wstępnie na ~1100zł :angry: :lol:



Zakładając, że głowica nowa, zawory szczelne, pierścienie nowe, cylinder bez rys i wygląda OK, uszczelka pod głowicą też nowa - którędy może uciekać kompresja ?

Może jednak zużyty cylinder (owal czy coś) ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 gru 2016, 13:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Delikatne oznaki zużycia mają także opony, ale chyba nie są do wymiany? Wszystko ma oznaki używania ale nie wymienia się tego skoro nie trzeba. Wymieniasz to, co jest zużyte/uszkodzone.

Przelicz sobie czy warto go robić w takiej kwocie jaką Ci podali. Może lepiej wyjdziesz sprzedając go za kilka stów i kupując inny-sprawny?

Może i cylinder? Jeśli był skręcony "do oporu" a nie z odpowiednia siłą, to możliwe że Ci się wewnątrz zdeformował; wtedy już kicha. Trzeba to wszystko dokładnie sprawdzić.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lut 2017, 10:24 
*

Rejestracja: 19 cze 2013, 8:02
Posty: 39
Pojazd:
he co kilka miesięcy przypominam sobie o istnieniu tego paździerza :roll:

Czas coś z nim zrobić.


Fakty:
mam fizycznie w domu - taką nową głowicę:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6213627044

oraz nową seryjną głowicę 50ccm.

Którą założyć ?


Myślałem zakupić taki cylinder Airsala 80ccm:
http://allegro.pl/airsal-cylinder-kit-t ... 03090.html

+ nową pompę oleju (taka zwykła styknie ?)
http://allegro.pl/pompa-oleju-skutery-4 ... 22291.html

+ łańcuszek rozrządu
http://allegro.pl/gy6-quest-skuter-4t-l ... 63101.html

+ wałek rozrządu (jest sens taki "tjuningowy" ?)
http://allegro.pl/tuningowy-walek-rozrz ... 53405.html

czy zwykły seryjny ?
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-skuter ... 97647.html

i ew. gaźnik
http://allegro.pl/80cc-gaznik-4t-tuning ... 85401.html

+ kpl. uszczelek.

i chyba tyle.

Co sądzicie ?
Opinie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lut 2017, 22:04 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Rysiekkk pisze:
Myślałem zakupić taki cylinder Airsala 80ccm:


Testowałem - polecam


Rysiekkk pisze:
+ nową pompę oleju (taka zwykła styknie ?)


Tak

Rysiekkk pisze:
+ łańcuszek rozrządu


Ok

Rysiekkk pisze:
+ wałek rozrządu (jest sens taki "tjuningowy" ?)


"Tuningowy" za te pieniądze będzie zapewne tylko w nazwie. Żeby zmienił charakterystykę pracy silnika musi mieć inne krzywki.

Rysiekkk pisze:
i ew. gaźnik


+ kilka rozmiarów dyszy i regulacja, gdyż cięzko wcelować jaka ma byc. Z tego co pamiętam miałem coś w granicy #85.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy