Dzisiaj jest 19 wrz 2019, 8:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 gru 2013, 22:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
Witam, dziś chciałbym przedstawić swój trick na przedłużenie żywotności chińskiego zestawu 70cc do 2t a więc konkrety...

Na początek uprzedzam że nie będzie zdjęć bo ten zabieg robiłem jakieś 3000km temu więc wszelakie fotki zaginęły w akcji...


Trick polega na wygotowaniu tłoka lub jak kto woli zahartowaniu go, metoda gotowania tłoka to stara metoda znana przez naszych dziadków, polegała ona na tym aby zahartować tłok gotując go w oleju seriami czasowymi (później wytłumaczę ocb), taki zabieg zapobiega puchnięciu tłoka który spuchnięty może prowadzić do zatarcia zestawu. Do rzeczy:


Potrzebne przedmioty

-Tłok
-świeży olej silnikowy do 4t samochodowy bądz jaki tam sobie chcecie :) tylko nie 2t
-mały garnek bądź puszka gabarytowo większa niż tłok
-źródło ciepła/ognia

Co należy robić:

Najpierw przygotowujemy nasze palenisko, zróbcie je w miejscu gdzie nie ma dużego ryzyka na zapruszenie ognia ale też w takim miejscu gdzie nie ma wiatru i przeciągów (oczywiście że na dworzu nie w kuchni). Ja swoje palenisko skonstruowałem z 3 pustaków ustawiając je w kształcie litery U a na nich położyłem kratkę żeby było na czym postawić puszkę, jako paliwo polecam drewno, najefektywniejsze w tej metodzie.

Następnie rozpalamy ogień, następną rzeczą jest nalanie odrobiny oleju do puszki tak aby olej przykrył dno, następnie wkładamy delikatnie tłok w pozycji stojącej tak aby nie dotykał ścianek puszki, potem zalewamy puszkę olejem, tłok musi się zatopić więc lejcie ile trzeba, następnie puszkę stawiamy nad ogniem.UWAGA, ważna rzecz! ogień nie może być za duży, utrzymujcie go tak aby płomień prawie smugał dno puszki

Teraz rzecz który może was przerazić, czas gotowania... Najoptymalniejszym wyborem jest gotowanie w cyklu 3x po 3h czyli 3 razy po 3 godziny i w między czasie godzina przerwy, za każdym razem gdy nadejdzie czas na przerwę wyjmujemy tłok z puszki ale bardzo ostrożnie i odkładamy w bezpieczne miejsce do ostygnięcia, następnie powtarzamy cykl

Gdy zakończymy proces gotowania, tłok wyjmujemy i odkładamy w bezpieczne miejsce na kilka godzin, tłok jest gotowy do włożenia do cylindra...


Kilka uwag...

- nie bądźcie idiotami i nie lejcie wody do puszki w razie zapłonu oleju, w takim wypadku przy dużym szczęściu macie oparzenia 2 stopnia ale to zależy...
- w razie zapłonu oleju najlepiej zdjąć na chwilę puszkę z ognia i nałożyć pokrywkę na kilkadziesiąt sekund aby olej wystygł a płomien zgasł, także ogarniamy ogień :)
- nie musicie cały czas siedzieć nad ogniem i go pilować, ważne aby mieć na oku to co się dzieje
- istnieją mity że tłok po takim zabiegu potrafi zwiększyć stoje rozmiaru, mi to się nie przytrafiło ani razu


I to by było na tyle, jedyne co pozostaje zrobić to złożyć zestaw i docierać, wiadomo że nie piłować, nawet wygotowany tłok może spuchnąć ale to tylko z winy czegoś innego, nie samego tłoka

ver 1 bez fotek, postaram się coś ogarnąć i wprowadzę poprawki

Zapraszam do dyskusji :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 gru 2013, 9:12 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
ogólnie to metoda "utwardzania" tłoka stara jak świat:P no ale często pomaga. osobiście wolał bym włożyć poprostu lepszy tłok:P




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 13:33 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
no ale wiesz, takie rzeczy robisz jak masz pusty portfel, każdy w domu ma jakąś puszkę i troche oleju, koszt 0zł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 17:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2805
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Ja podobną metodą haruje z dziadkiem siekiery xD

Rozpala się kuźnię.
Wsadza siekierę i rozgrzewa do czerwoności.
Zanurzamy w oleju.

To może nie wystarczyć bo zależy jakiej jakości jest stop.
Czasami nawet wodą nie da się zahartować xD

A jak rozpoznać czy materiał jest zahartowany ??
Pilnikiem xD
Jak materiał dalej jest miękki i pilnikiem łatwo się go obrabia tzn że dalej materiał jest miękki xD

Taką metodę można i przy tłokach stosować xD




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 17:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
ale tłok jest ameliniowy a siekiera najczęściej ze stali, a taki chiński tłok to jeszcze by eksplodował :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 17:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2805
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Barto przy dobrym oleju nie pęknie.
Dobra stal pęknie w wodzie nawet.
Ale w oleju nie :)

Niedługo mogę spróbować tłok zahartować bo będę z dziadkiem w kuźni robił xD




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 gru 2013, 23:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
mi się wydaję że taka metoda nie podziała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 1:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2657
Pojazd:
Swoją drogą jeszcze odnośnie wykonania niektórych cylindrów i tłoków..
Swego czasu remontowałem koledze tgb oriona. Do wymiany cylinder i pare innych bzdetów.
Nie chcieliśmy zbytnio ryzykować z tanimi zestawami z allegro za 50-80zł więc kumpel zakupił Motoforce w granicach 170zł jak się nie myle. - 50ccm
Początkowo gdy paczka przyszła i rozpakowywałem karton cylinder wydawał się dobrze wykonany.
Problem zaczął się przy składaniu.
Od dawna się juz tak nauczyłem że zakładam pierścionki na tłok a później tłok w cyl i ide z tym dopiero do skutera, po prostu ''wygodniej mi tak''
Ale już był problem z założeniem pierścieni na tłok.
Tak te skośnookie śmieszne stworzenia z pseudo rejsingową nazwą zrobiły za grube pierścienie....
Nic telefon do właściciela i odp : eh , spróbuj to jakoś złożyć.
Pierścienie za grube.. hmm zeszlifuje, znalazłem lustro, na nie położyłem papier ścierny i szlifuje..
Po 1 min uzyskałem taką grubość pierścienia która idealnie wchodzi w tłok - tak wiem.. nie uzyskam idealnie płaskiej i równej powierzchni.. - ale nasz kolega nasz pan , robimy ''po taniości, wkońcu cylek za prawie 200zł to pewno można pozwolić sobie na takie ''wady'' - przecież to niemiecka produkcja . :mrgreen:

Pierścienie na tłoku , ok wkładamy tłok w cylinder... smarujemy olejem.. ZONK ! ciasno , nie wchodzi.. Wtf.

Zdejmujemy pierścienie z tłoka , mierze w cylindrze, BRAK SZCZELINY ! ..
Chinczyki chyba chcieli to za idealnie spasować. Pilnik i 10s podszlifowania.. Pasują wkońcu.. szczelina na ''żyletke''

Wkońcu tłok wlazł w cylinder..
Pierwsze odpalenie.. Niezbyt łatwo to poszło..

Ale odpalił..
Pierścienie dzwonia jak dzwonnik z Notre Dame..
Po 500km uszła kompresja .
Rozbieramy , pekł kawałek tłoka przy zamku.

I niech mi ktoś powie że MOTOFORCE robi dobre zamienniki seryjnych cylindrów.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2014, 22:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
motoforce to chińskie cylindry z lepszymi kanałami dolotowymi, zonk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sty 2014, 23:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2805
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
A Stage6 gdzie robi większośc produktów jak nie u Motoforce :lol: :lol:




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sty 2014, 22:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2657
Pojazd:
A żeby kto to dokładnie wiedział gdzie robi..
Wały RMS racing też część lipa niby, a czasami zamiast produktów rms dostajemy motoforce.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy