Dzisiaj jest 12 gru 2019, 3:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 sie 2019, 14:24 
*

Rejestracja: 02 lip 2019, 9:44
Posty: 14
Pojazd:
Otóż mam taki problem iź, zrobiłem remont skutera i juz go dotarłem wyregulowalem gaźnik i przy prędkości 55 km/h przerywa jedzie przytrzyma go i puszcza ale nie chce wiecej jechac myślalem ze za malo paliwa dostaje ale dalej jest tak samo bo kupilem większą dysze, remont zrobiłem ponieważ przy podobnej prędkości cos mi trzeszczalo okazało sie ze pierścienie siadły, a przed remontem i jeszcze jakis miesiąc do tyłu spokojnie jechal 75 a teraz 55 i stoi


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 sie 2019, 19:34 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Przede wszystkim sprawdziłbym czy do gaźnika cały czas dostarczana jest odpowiednia ilość paliwa czyli:
-Sprawdź szczelność podciśnienia jeśli masz kranik podciśnieniowy.
-Sprawdź drożność odpowietrznika baku, ewentualnie powiększ go lekko np wiertłem o rozmiarze 1 lub 2.
- Sprawdź i oczyść filtr paliwa w baku przy kraniku oraz drugiego na wężyku jeśli taki masz.
-Sprawdź drożność kranika oraz jego funkcjonowanie.
- Sprawdź drożność przewodów paliwowych.
- Sprawdź czy pływak przesuwa się w górę i w dół absolutnie bez żadnych oporów.
- Sprawdź drożność i funkcjonowanie zaworu pływaka.
- Sprawdź i ewentualnie wyreguluj wysokość paliwa w komorze pływakowej.

Ewentualnie to może też być wina nieszczelności i łapania lewego powietrza lub słabej iskry.

Może być tak że na niższych obrotach układ zapłonowy funkcjonuje dobrze czyli daje dobrą silną niebieską iskrę natomiast przy wyższych obrotach już nie daje rady. Możesz wymienić też świecę jeśli dawno nie wymieniałeś (15zł).

Łatwiej byłoby Ci pomóc jakbyś napisał, co dokładnie oznacza wyremontowanie silnika w tym przypadku oraz jak regulowałeś gaźnik. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sie 2019, 21:06 
*

Rejestracja: 02 lip 2019, 9:44
Posty: 14
Pojazd:
Wymieniłem pierścienie, tłok, cylindra nie ruszalem ponieważ wydawał sie byc okej żadnych mniejszych ani grubszych rys, świece, zawór membramowy bo pluł mi do filtra paliwem, króciec cylinder-gaźnik, cały nowy filtr powietrza, mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem świeca byla koloru ciemno brązowego części kupowalem nie najtańsze tylko takie ze średniej półki za rok mam prawko wiec tylko zeby bez problemowo rok przejździć. Skuter Cpi Popcorn 50 2003 r. 10 950km przebiegu za wszystkie wskazówki dzięki jutro sprawdze wszystko :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sie 2019, 21:12 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3886
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
W żeliwie sam tłok i pierścienie? Pozdro.




_________________

Iron 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Naprawa/Tuning skuterów - L-wo, Pułtusk, Nasielsk, Wyszków [530-108-269]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2019, 13:22 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Kolega scoot ma trochę racji mimo braku kultury osobistej i sarkastycznego tonu wypowiedzi. Winą może być brak kompresji w silniku.

Sprawdź jaką silnik ma kompresję. Kup miernik za kilkadziesiąt zł lub pojedź do mechanika. Pomiary wykonaj na silniku zimnym i na w pełni rozgrzanym oraz na sucho i z wlaną odrobiną oleju do cylindra. (5ml powinno wystarczyć). Czyli w sumie 4 pomiary kompresji. Podziel się wynikami.

Jeśli kompresja znacznie się będzie różnić przed i po wlaniu oleju to oznacza że źle spasowane są pierścienie z cylindrem (co jest bardzo prawdopodobne w przypadku wymiany samego tłoka bez szlifu cylindra).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2019, 14:14 
*

Rejestracja: 02 lip 2019, 9:44
Posty: 14
Pojazd:
Mieliscie racje, aż wstyd mi sie przyznać bo małe ma te ciśnienie bardzo, czy silnik zimny czy mocno rozgrzany nie bylo różnicy ale jak dolalem tego oleju różnica byla o 0.6 bar, mam dylemat co teraz zrobic czy kupic nowy cylinder czy zrobic szlif. Ciśnienie zimny-gorący 5.17 bar a po dodaniu oleju 5 ml bylo 5.86 bar
Że ja od początku nie wiedzialem ze tam jest żeliwny nie musiał bym pewnie wydawać drugi raz kasy :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2019, 18:54 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
To jest dosyć mała zmiana jeśli chodzi o sprawdzenie z olejem oraz bez. Wg mnie wina nie leży w płaszczyźnie tłok-cylinder. Winą może być złe złożenie silnika. Tutaj masz całkiem fajny poradnik jak sprawdzić czy odpowiednio jest złożony. Do tego upewnij się, że wszystkie szpilki trzymają dobrze cylinder i głowicę, sprawdź uszczelki pod głowicą i cylindrem oraz czy jest w dobrym stanie gwint świecy. Do tego jeszcze warto upewnić się co do szczelności zaworu membranowego.

Mimo wszystko możliwe, że będziesz musiał zmieniać/szlifować cylinder bo skoro pękły ci w poprzednim tłoku pierścienie to mogły w cylindrze narobić niezłego bajzlu. Jak już będziesz go rozkręcał to sprawdź, a najlepiej porób zdjęcia cylindra czy są pionowe rysy. Jeśli są to sprawdź czy czuć je pod palcem (mniej więcej głębokość tych rys. zwróć uwagę też na czystsze niż reszta miejsca w cylindrze (trący tłok wyczyści cylinder lub nawet wypoleruje). Sprawdź też czy przy oknach wydechowym, ssącym i płuczących nie ma uszczerbień powstałych na skuter pracy silnika z pękniętymi pierścieniami.

Jeśli okaże się, że cylinder zużyty ale nie totalnie, a skuter chcesz naprawić dobrze i w miare tanio to polecam szlif + nadwymiarowy tłok.

Jeśli cylinder poszczerbiony lub są naprawdę głebokie rysy (wyraźnie wyczuwalne pod palcem) to wtedy kupno nowego cylindra pozostaje.

Daj znać jak już sprawdzisz cylinder, uszczelki i złożenie wszystkiego :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2019, 23:43 
*

Rejestracja: 02 lip 2019, 9:44
Posty: 14
Pojazd:
Zawór membramowy odpada ponieważ kupiłem nowy bo cofało mi paliwo do filtra i byl cały w paliwie jak go wyciagnąlem to były tam szczeliny na 1mm i go muliło na starcie ale jak kupiłem nowy to odrazu odzyskał start. Jutro sprawdze resztę o czym pisałeś, bo mam nadzieje ze z twoja pomocą odzyska dawne osiagni z przed remontu :D

-- 14 sie 2019, 23:41 --

I zapomnialem dodać ze głowica była wymieniana przez poprzedniego właściciela ponieważ różni sie ona stanem od cylindra, sprawa jest jeszcze jedna bo ostatnio zaglądałem do wariatora i wydaje mi sie ze jest on chyba sportowy bo przebija sie przez kurz niebieski kolor reszta jest okej trochę odbieglem od tematu ale pytam, oryginał powinien być chyba srebrny?

-- 14 sie 2019, 23:43 --

Ciśnienie tez jest chyba małe, jak uważasz? :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2019, 13:44 
*

Rejestracja: 11 cze 2019, 9:43
Posty: 21
Pojazd: Yamaha EW50 Slider

Ostrzeżenia: 1
Kompresję mam nadzieję, że mierzyłeś na otwartej przepustnicy? Wszędzie dostaniesz informacje, że to za mała kompresja oraz że powinna być około 9-12 bar. Jednak u mnie przed remontem kompresja była pomiędzy 4 a 5 bar a silnik pracował w miarę ok natomiast rozpędzał się do 80 km/h. Seryjna 50 minarelli vertical.

Czyli innymi słowy moim zdaniem kompresja jest słaba jednak nie koniecznie jest to przyczyną muła przy 55km/h. Spróbuj zastosować się do poradnika do którego Ci wysłałem link wcześniej.

W między czasie napisz co rozumiesz poprzez to że wyregulowałeś gaźnik. Pytam bo napisałeś wcześniej ze dałeś mu większą dyszę bo myślałeś że brakuje mu paliwa. Przez to mogłeś osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego i na maks otwartej przepustnicy może go zalewać. Sprawdzić to możesz poprzez przejażdżkę na maks otwartej przepustnicy przez około 2-3 km i następnie sprawdzenie koloru świecy (zadbaj by po jeździe na maks przepustnicy jak najmniej silnik pracował na niskich obrotach).

Co do napędu to wydaje mi się, że na sportowym powinien pracować nawet lepiej ale niestety w tym temacie jestem jeszcze zielony więc nie będę się odnosił. Jeśli przed remontem było ok to nie zwalał bym winy na napęd.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2019, 14:56 
*

Rejestracja: 02 lip 2019, 9:44
Posty: 14
Pojazd:
Ja nie zwalam winy na napęd bo tam wszystko wygląda jak nowe tylko pytam z ciekawosci, dzisiaj robić nic nie będę bo święto jutro dokładnie posprawdzam wszystko co mi napisales i ten poradnik :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy