Dzisiaj jest 25 kwie 2025, 19:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 gru 2010, 20:31 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
Siemka, co daje sprzęgło? Bo z tego co mi wiadomo to wpływa na przyrost przyśpieszenia, ale chcę się upewnić co i jak bo możliwe, że będę kupował, tylko zastanawiam się czy się opłaca :) Ten przyrost przyśpieszenia jest odczuwalny?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 20:39 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Tu raczej nie chodzi o przyśpieszenie, ale o start skutera :)
Sprzęgło przenosi moc z silnika dalej na koło, jest potrzebne do płynnego ruszania. Jak ruszasz swoim skuterem to na pewno najpierw słyszysz tylko wysokie obroty, bez przyspieszenia, a potem skuter zaczyna ciągnąć - to właśnie sprawka sprzęgła.
A w skrócie przenosi ruch/moment obrotowy z jednego elementu na drugi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 20:43 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
no jest tak, że wchodzi na jakieś 7 tys a potem rusza z takim małym opóźnieniem :)
Falcao, ostatnio dużo mi pomagasz :P dzięki bardzo :D
I chodzi poprostu o te pierwsze 5 km/h i za to się płaci 200 złotych ta? O.o




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 20:48 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
To znaczy przy większym tuningu, czyli klasy Racing/Evo zwykłe sprzęgło nie spełnia do końca swojej roli.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 21:03 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
eee to mi chyba seria wystarczy bo z tuningu to będzie tylko multivar, malossi sport 70 i tecnigas rs II :)




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 21:06 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 18:40
Posty: 283
Pojazd:
Zawsze można mieć lepszy start i kupić jakieś 'lepsiejsze'.




_________________

NRG Mc2 96r... LC !

-Hebo NG
- Seria ? :D

Jeśli czujesz sie czasem mały, smutny i bezużyteczny, to pomyśl, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim plemnikiem w grupie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 21:21 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Igi, wymieniłbym chociaż na Malossi Fly, tanie a dobre.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 21:26 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 18:40
Posty: 283
Pojazd:
Albo te Sport Pro, tak dobrze chyba mówię ze Stage6 też bardzo dobre..




_________________

NRG Mc2 96r... LC !

-Hebo NG
- Seria ? :D

Jeśli czujesz sie czasem mały, smutny i bezużyteczny, to pomyśl, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim plemnikiem w grupie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 21:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
Falcao, sie wyrabiasz kolego jeszcze troche a będziesz całkiem dobrze gadał ;)

sprzegło przenosi moc silnika na koło
czym wyższa moc tym sprzęgło jest bardziej obciążone za czym idzie ze może sie ślizgać a okladziny nie będą wytrzymywać obciażeń za czym idzie ździeranie sprzęgła, dlatego są produkowane sportowe z bardziej wytrzymałymi, grubszymi okładzinami
ale aby taka wymiana miała sęs niezbedny jest nowy dzwon, który powinien lepiej oddawać ciepło powstałe przy początkowym tarciu sprzęgła gdy pojazd sie wkreca, stosunkowo czym twardsze spręzynki a nasz pojazd i tak nie kreci super obrotów(np słaby sport) to sprzęgło bardzo traci na swojej żywotności
przy silnych jednostkach sprzęgło dziala odsrodkowo i siła jest wieksza co powoduje krutrzy czesto czas tarcia poczatkowego.
taka mała teoria ;) moze sie przyda komuś kto wpadł na pomysł pakowania sprzęgła do seryjnego napędu


aha sportowe sprzęgła są róznych wag, czym lżejsze szczęki tym mozemy zastosować miększe spreżynki bo sila odśrodkowa bardziej działa na cieższe obiekty niz na lrzejsze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 gru 2010, 22:03 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
czyli mówicie, że lepiej żebym kupił sprzęgło i dzwon? Ja miałem na oku stage6 - i dzwon (wingcooler) i sprzęgło (sport pro) ale to już jest 400 zł znowu... A i jak by co to będę miał sprężynki hebo niebieskie (po znajomości) :)




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 8:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Igi, jak ja wkładałem do F12 wariator Malossi + Malossi Fly + dzwon Malossi STD i wyregulowałem toi miazga była konkretna ale on już miał 70 po porcie, z gazu na koło, a wcześniej to się odpychał bo bez regulacji jeździł. Jak kiedyś z DR Evo pisałem to właśnie mówił że do 50cc to jest to średnio opłacalne (efekt mocniejszych sprężynek w serii), lecz do 70tki to warto na pewno.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 13:30 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Do 50cc wystarczy seryjne sprzęgło + regulacja sprężynami.
Kiedy silnik staje się mocniejszy, na sprzęgło działają większe siły, a co za tym idzie, sprzęgło i dzwon bardziej się nagrzewają, co pogarsza osiągi. Szczególnie, gdy dzwon jest gorący, odczuwalny jest kiepski start oraz większe zużycie elementów układu przeniesienia napędu. Wybierając dzwon należy kierować się tym, czy dobrze odprowadza on ciepło, czyli tym jak dobre ma chłodzenie. Sprawdzonym dzwonem jest Stage6 WingCooler i naprawdę bardzo go polecam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 14:09 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
ok, dzięki wszystkim za wypowiedzi. Narazie chyba zostanę przy serii, a jak będzie jakaś dobra okazja cenowa to kupię używane :) czy używki w tym przypadku odradzacie?




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 14:44 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
Igi, byle dobry rozmiar i grube okładziny :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 17:26 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
aha, a jak zmierzyć ten rozmiar? :P




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy