Dzisiaj jest 23 maja 2025, 2:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 1:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Tzn całkiem na początkowym przyspiszeniu może byc tak że sportowe sprzegło będzie lepiej "trzymało " i skuter przez to lepiej wystartuje przy 5-10kmh.
A jesli chodzi o sam start to jest podobnie ...
Ważne są okładziny bo to one "trzymają" i w jakimś sensie napędzają skuter.
W dobrych sportowych masz dodatkowe regulacje którymi precyzyjnie ustawisz startowe obroty. A jak wiadomo 2t ma wąski zakres, a takie sprzegło pozwoli na optymalne zestrojenie.

Zobacz sobie wariator sport. Też niby podobny do seryjnego. Ale ważne są kąty, odległości itd.
Więc diabeł tkwi w szczegółach. No ale nie ma co liczyć na jakieś super moce na sportowym sprzęgle.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 23:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Adiii pisze:
Musi być lepsze tarcie, aby móc przenieść większy moment obrotowy na koło bez nadmiernego ślizgania się sprzęgła.

Tarcie musi być, ale nie za mocne, bo silnik zasprzęgli się zbyt wcześnie i będzie trzeba, jak to powiedziałeś: "odpychać się nogami".
Aby skuter wkręcił się wyżej i ruszył z optymalnych obrotów, trzeba twardszych sprężynek. A efekt jest podobny do lekko ślizgającego się, starego sprzęgła seryjnego.

Co do wagi - to nie gra dużej roli. Teoretycznie sprzęgło z cięższymi ramionami będzie zasprzęglać mocniej i wcześniej, a z lżejszymi - na odwrót. W praktyce wyrównuje się to sprężynkami i jest bez znaczenia.

Duży wpływ na pracę sprzęgła ma ustawienie napędu!



Osobiście nigdy nie radzę inwestować w sprzęgło. Wymieniam jak już "dojeżdża do metalu" :wink:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 23:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
A więc co daje sprzęgło "sportowe" w stosunku do serii???

No więc tak mam tu przykład mojej 50ccm na seryjnym sprzęgle łandie wszystko chodzi kupiłem malossi FLY i nagle niespodzianka czy przejade 10km czy 100 to łapie zawsze tak samo. A w seri porozgrzaniu sprzeglo łapało coraz słabiej.

Co do wagi!! Jest to istotne. Bo po co w sprzęgłach s6 sa wkręcane ciężarki?? jest to pewnien element regulacji. NIe wiem dokładnie co on wnosi ale jeśli coś takiego wymyślili znaczy to że było potrzebne.
Wiem tylko tyle że cięższe sprzęgła powinny być stosowane przy mocniejszych jednostkach ")




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2011, 0:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
chips pisze:
Wiem tylko tyle że cięższe sprzęgła powinny być stosowane przy mocniejszych jednostkach ")

Moim zdaniem powinno być odwrotnie. Zawsze zestaw chętniej złapie wysokie obroty, gdy całość będzie lżejsza. Pozostaje jeszcze tylko kwestia, żeby dało to się wyregulować.
Pisałeś o tym rozgrzewaniu. Pewnie tuningowe wykonane jest z dużo lepszych materiałów i tutaj kolejna jego zaleta.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2011, 10:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Booyaka, niekiedy lekkie sprzęgło może wytwarzać za mało siły odśrodkowej aby rozciągnąć maksymalnie super twarde sprężynki :) Waga właśnie ma spore znaczenie, waga zestawu napędu wpływa tak samo na osiągi jak ciężar magneta :) lżejsze-silnik szybciej się wkręca. ciężar sprzęgła ma też wpływ na to przy jakich obrotach sprężynki pozwolą szczękom na rozwarcie. Ciężkie sprzęgła szybciej się rozwierają, a lżejsze później.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2011, 11:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Założyłem do swojego kymco sprzęgło RMS Racing PRO - jedno z lżejszych i niestety ani przy serii ani przy racingu nie może się zasprzęglić, ciągle się ślizga. Różnica w wadze pomiędzy RMS a seryjnym jest duża. Nawet zakładając najmiększe sprężynki jakie mam, sprzęgło RMS nie mogło złapać tak jak trzeba.

Chciałem jeszcze poruszyć temat ciepłoty sprzęgła i dzwonu. Mamy tu do czynienia ze sprzęgłem suchym czyli działa lepiej jak się nagrzeje więc po co firmy tuningowe prześcigają się w robieniu sprzęgieł które będą same się chłodziły? Po co ludzie tną pokrywy żeby zapewnić wentylacje skoro teoretycznie jest nieodpowiednie?

Niektórzy mówią że jak przekładnia się nagrzeje to start jest zły itp, ja jednak zauważyłem że to nie wina nagrzanej przekładni a silnika (cylindra).




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2011, 11:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Marcin194, Napisałem przecież, że pozostaje jeszcze kwestia możliwości regulacji.
Ficu, Kwestia nagrzać a przegrzać.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2011, 14:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Dokładnie, mimo tego że sprzęgło suche lubi duże temperatury, ma jakiś punkt graniczny :) Poprawę chlodzenia robi się głównie dlatego, że sprężyny, rolki i pasek nadmiernej ciepłoty nie lubią ;)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy