Dzisiaj jest 25 paź 2014, 10:40



Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 gru 2011, 23:00 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 22:18
Posty: 341
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Witam . Postaram się pomóc wam w przeróbce ssania elektrycznego . Otóż sprawa ma się tak , kupiłem gaźnik z ssaniem elektrycznym jednak mój moduł nie miał opcji podłączenia ssania . Większość osób wie jak odpala się motory w zime , to porażnka , tym bardziej gdy ssanie samo sie wyłącza po jakiejś minucie , dzięki mojemu rozwiązaniu będziemy mogli włączać i wyłączać je kiedy chcemy .

CO BĘDZIE POTRZEBNE :
1x Włacznik
Około 2 m kabla + 2 m w drugim kolorze
Wtyczka żeńska+męska
Koszulki termokurczliwe
Izolacja
Koszulki ochronne na kable , najlepiej czarne

1.Rzecz jaką powinniście wykonac to oględziny motoru , tzn gdzie puscić kable , gdzie zainstalować włacznik .
2.Sprawdzcie ile zajmuje kompletne zamkniecie zaworku , tak dla pewności , u mnie ze stoperem w ręku trwało to 1 minute 3 sekundy .
Obrazek
3.Następnie, wpinamy się do orginalnej wiązki żeby nie robić lipi i żeby to jakoś wyglądało przepuszczamy przez nia dwa kabelki tego samego koloru , aż do miejsca gdzie chcemy umiejscowić włącznik (jeżeli ma lampe lub coś , 3 wtyk (mase) podpinamy bezpośrednio pod rame jezeli chcemy żeby swiatełko się się świeciło ) , następnie przylutowujemy kable do nasówki która przykręcamy do akumulatora .
Obrazek
4.Teraz lutujemy kable do wtyczki , ważne aby nie zapomnieć o nasunięciu rurek termokurczliwych na kable . Rozgrzewamy kabel , na cyne dajemy troche kalafoni przykładamy i czekamy az cyna wtopi sie w kable . Czynność powtarzamy przy wtyczce od ssania .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wygląda to tak .
Obrazek

A Tutaj schemat jeżeli ktoś nie zrozumiał .
Obrazek
Sorki za mały rozmiar ale pobierzcie plik i sobie go powiększcie ;D

JUTRO DALSZA CZĘŚĆ JAK PODŁACZYĆ WŁACZNIK DO STACYJKI ŻEBY DZIAŁAŁ PO PRZEKRECENIU STACYJKI




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2010, 7:16
Posty: 486
Lokalizacja: Kielce
Pojazd: TPH 125
dobre przyda sie napewno




_________________

Obrazek

Zapraszam na moją stronkę http://www.facebook.com/RumyKPL Lajkujemy :D

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 11:08
Posty: 469
Pojazd:
Dobry poradnik, wielki + dla ciebie :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2011, 23:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2011, 21:56
Posty: 91
Lokalizacja: Malbork
Pojazd:
super poradnik, czekamy na dalszą część :)




_________________

Nie ważne jak jeździsz, ważne żebyś jeździł z głową...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 18:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2009, 0:46
Posty: 4001
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Przecież ssanie się wyłącza jak dostaje prąd a nie włącza :(




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 22:41 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 22:18
Posty: 341
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Booyaka u mnie się zamyka , jak chyba w każdym :wink: Edit : gra słów chodzi o to ze jak włączam to motor zchodzi z ssania :P

DRUGA CZĘŚĆ


Przeowdy najlepiej podłączyć do stacyjki ponieważ jeżeli zapomnimy wyłączyć ssania po nocy akku może nam paść , z resztą jest to poręczne . Więc tak , stacyjka to jakby włącznik i po przekrenceniu styki się zwierają i prąd może płynąć . Najlepiej sprawdzić które przewody za to odpowiadają , takim patentem .

Obrazek

U mnie były 4 kabelki , z czego jeden do cewki i trzy pozostałe , robimy to tak , przekręcamy kluczyk w pozycji zapłonu , i dotykamy każdym z przewodów do każdego styku , jeżeli trafimy dwa odpowiednie żarówka się zapala .


Obrazek
Obrazek

U mnie był to zielony i pomarańczowy , więc tak przecinamy te przewody , sciągamy koszulke z kabla i łączymy pomarańczowy z pomarańczowym i zielony z zielonym tak jak były wcześniej . Jak wcześniej opisane było , do przełącznika idą dwa kable + (ważne żeby był to plus bo cała instalacja na nim działa , jak poprowadzimy mase to spalimy bezpiecznik a w najgorszym wypadku kabel ) , jeden z tych kabli prowadzimy do przełącznika a drugi skręcamy do zielonego kabla , lutujemy i owijamy izolacją , a potem od pomareńczowego do przełącznika prowadzimy drugi kabel ;D u mnie wyszło to tak
Obrazek
Obrazek
Teraz po przekręceniu kluczyka , ssanie w pozycji włączonej będzie działać , ale jeżeli wyjmiemy kluczyk przestanie :wink: Tutaj jeszcze dorobiłem z kawałka blachy ocynkowanej z poczty polskiej miejscje do przykręcenia właczników .

Obrazek
Wyszło tak

Obrazek

Obrazek

Schemat
Obrazek




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo


Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 22:44 przez Stacek96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 23:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2011, 22:53
Posty: 67
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Pojazd:
I uj...nic z tego nie rozumiem, ale proszę o info ;)

Mam ssanie auto z kostką (rozwalam kostkę, mam 2 kabelki...

I dalej po kolei proszę...(moim językiem xd )

Do przełącznika wpinam końcówkę z jednego kabla (kupnego) a do drugiej odnogi przełącznika wpinam? nie rozumeim nic z tego...




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 23:19 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 22:18
Posty: 341
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
masz schemat ;D otwierasz kilkasz zapisz i powiększ sobie w picassie czy co tam masz , i powinneś zrozumieć ;]

EDIT :
Jak nie znasz się na podstawowej elektryce to nie bierz się sam . :wink: Ale jak masz już moduł z ssaniem to robisz tak , przecinasz jeden kabel , i jego dwa końce prowadzisz do włącznika i to wszystko , więcej babrania się jest u mnie bo musze prowadzić całą wiązke na nowo .




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo


Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 23:22 przez Stacek96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2011, 14:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2009, 0:46
Posty: 4001
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Po co w takim razie ten wynalazek, skoro bez tej przeróbki masz to samo tyle, że automatycznie?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2011, 15:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 7:58
Posty: 735
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
przydatny poradnik ;D na + na pewno się przyda ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2011, 15:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2010, 18:17
Posty: 93
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Pojazd:
A mogę zrobić tak że odłanczam ssanie i podpinam kabel + z przełącznikiem do aku a - do aku???




_________________

Setup:
Leo Vince TT
Top Racing Next Generation
Top Racing +22%
sprzęgło RMS Racing
dzwon Malossi
rolki 3x 3,5 i 3x 5,5
dysza 70




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2011, 18:51 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 22:18
Posty: 341
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Booyaka pisze:
Po co w takim razie ten wynalazek, skoro bez tej przeróbki masz to samo tyle, że automatycznie?


Po to ze nie mam modułu ze ssaniem (akurat taki mi się udało trafić. Dlatego zrobiłem ten poradnik , dla osób którzy kupili gaźnik z ssaniem automatycznym , a nie mają podłaczenia do modułu , druga sprawa . W ostatnią zime , na ssaniu jezdziłem po 5-6 minut żeby silnik dobrze się rozgrzał , a w normalnym ssaniu zamyka się po minucie . Mojemu koledze skuter w zime przest to przerywał i źle chodził ale jak się dogrzał było okej .
matrix032Tak możesz tak zrobić :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2011, 23:29 
*

Rejestracja: 27 gru 2011, 23:25
Posty: 6
Pojazd:
Siema. Nie za bardzo zrozumiałem poradnik ale napiszę tak :D
Nie można tak jak mam ssanie to wypiąć je z kostki wziąć 2 długie kable połączyć je z kablami od ssania i połączyć pod aqmulator i wpierniczyć pomiędzy jeden z kabli przełącznik i samemu włączać lub wyłączać w ten sposób ssanie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2011, 0:44 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 22:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Można, tylko że wtedy prąd z aku Ci idzie bo żeby ssanie się zamknęło musisz mu dać prąd, także tracisz trochę prądu.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 phpBB Group