Dzisiaj jest 25 kwie 2025, 16:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Szlif cylindra
Post: 27 wrz 2012, 10:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Siema
Ostatnio pękł mi tłok i będę musiał zrobić szlif cylindra, będzie to pierwszy mój szlif.
Cylinder to : Malossi Sport 70
Mam parę pytań :
1. Wiecie gdzie w okolicy oświęcimia wykonują szlify cylindrów ?
2. Tłok po szlifie kupić z malossi czy innej firmy i jakie polecacie ?
3. Ile trzeba docierać taki cylinder po szlifie i jak ?
4. Mam cylinder po portingu jeśli zrobię szlifa to porting będzie dalej ?
5. Docierać go na gaźniku 17,5 czy 21 ?
6. Wytrzymałość cylindra spadnie po szlifie czy nic się nie zmieni ?
7. Moc cylindra po szlifie wzrośnie ?
8. Jakie koszty są takiego szlifu ?
9. Na jakim oleju docierać ? Malossiego docierałem na Castrol Power Racing 2T.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Jeśli nie ten dział proszę o przeniesienie.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 wrz 2012, 10:32 przez DawidZSL, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 10:47 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
2. Możesz z Malossi, ale Vertexa polecam, możesz być pewien że jak dobrze go będziesz użytkował to ci nie pęknie.
3. Tyle co nowy cylinder, ok 500 km
4.tak
5. 21, lepsze chłodzenie
6. Nie zmieni się.
7. Może, ale nie musi.
9. Najlepszy pół - syntetyk, ale są różne opinie. Jeżeli będziesz docierał na full to nic się nie stanie.




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 13:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Ok. Wypowie się ktoś jeszcze .?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 15:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Docieraj na full-syntetyku.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 15:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
A jest jakaś różnica docierania na full-syntetyku a na pół-syntetyku ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 15:51 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
6. Zależy od zastosowania tłoka i jakości wykonanej usługi (szlifu).
7. W zależności od zużycia tłoka i gładzi cylindra, sam szlif nie powoduuje wzrostu osiągów ale regeneruje cylinder co sprawia że ma ciśnienie bliskie oryginalnemu z salonu, a to ma wpływ na osiągi.
8. Koszt szlifu od 30 do 100zł w zależności od warsztatu. Napisz do Motor Tech Katowice (można wysłać cylinder), koszt - 60zł, jakość usługi - idealna, jeden z najlepszych szlifów motocyklowych w Polsce.

Reszta j/w.

DawidZSL pisze:
A jest jakaś różnica docierania na full-syntetyku a na pół-syntetyku ?


Nie. Zalej dobry syntetyk i tyle.

Pozdro.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 16:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Kamek46, Właśnie czytałem na necie o tym zakładzie Motor Tech i się nad nim zastanawiam.
Na jakiej zasadzie to polega ? Ja do niego wysyłam cylinder i on robi szlif i tłok dobiera czy jak to jest ?
Ile trwa taki szlif ??




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 19:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
DawidZSL, kupujesz tłok 1 lub 2 nadwymiary (najlepiej dwa) i wysyłasz mu nowy tłok z cylindrem, on szlifuje i odsyła (można też wysyłać chyba bez tłoka, nie pamiętam, ja mam Motor Tech blisko ale chyba bez tłoka mi szlif robił p. Woryna).

Nie mam pojęcia ile trwa cała operacja ale nie długo( spokojnie w jeden dzień sie można wyrobić, tzn w ileś godzin) , gorzej z czasem ale telefonicznie sie dogadacie wiec zadzwoń i będziesz wszystko wiedział.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 27 wrz 2012, 19:54 przez Kamek46, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2012, 20:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Kamek46, Chodzi ci o tłok pierwszego lub drugiego nad wymiaru np. 47,40 lub 47,80 ?
Ile można wykonać szlifów cylindra ?
Jeśli dam drugiego nad wymiaru to straci na wytrzymałości i zyska na mocy czy jak to jest ?
A tłok mam kupić z Vertexa któryś z tych np.
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... ex+47%2C40
Czy mam kupić tłok z malossi np. ten
http://www.shop.mieloch.pl/tlok-komplet ... 6667.bhtml
O co chodzi z tym tłok vertex malossi albo polini ??
Tłok musi być na sworzeń 12 tak jak wcześniej.
Poprzednie łożysko igiełkowe będzie pasować ?




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, 20:31 przez DawidZSL, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2012, 20:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Mogę do szlifu oddać cylinder bez tłoka czy muszę najpierw zakupić nowy tłok i dopiero oddać do szlifu ??




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 8:25 
**

Rejestracja: 23 lip 2012, 9:27
Posty: 350
Lokalizacja: zwoleń
Pojazd: aerox
nie musisz do szlifu z tłokiem oddać bez tłoka nie da rady u mnie robią szlify za 45 zł w mieście




_________________

projekt mojego roxa aerox-projekt-2013-2014-by-penek-full-sport-porting-t375184.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 10:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Czyli mogę bez tłoka jechać do gościa co robi szlif cylindra i wtedy on mi powie jaki tłok kupić tak ?
Ile można wykonać szlifów cylindra ?
A tłok mam kupić z Vertexa któryś z tych np.
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... ex+47%2C40
Czy mam kupić tłok z malossi np. ten
http://www.shop.mieloch.pl/tlok-komplet ... 6667.bhtml
O co chodzi z tym tłok vertex malossi albo polini ??




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 10:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
w teorii vertex jest lepszy, ale sam niewiem; wybór należy do ciebie




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 11:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Na jaki rozmiar mam kupić tego Vertexa ?
Przemek051195, Dlaczego Vertex jest lepszy ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 19:51 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
DawidZSL, Takie opinie chodzą, że vertexy to jedne z najwyższych jakości tłoków, masz prawie 100% pewności że nie spuchną i się nie rozlecą.

http://allegro.pl/vertex-polini-minarel ... 03329.html
coś takiego tylo (chyba, upewnij się) że na sworzeń 12mm




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 19:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Przemek051195, Ok. Ale ten co pokazałeś jest na sworzeń 10.
Powiedz mi jeszcze o co chodzi z tym Tłok vertex polini albo malossi ??
Mam wziąć tłok z jednym otworem od góry czy może być taki co pokazałeś z dwoma jakby otworami, ma to na coś wpływ ??
Taki ma dwa te otwory ( co ty pokazałeś )
http://allegro.pl/vertex-polini-minarel ... 03329.html
A jest jeszcze taki co ma jeden ten otwór
http://moto.allegro.pl/tlok-vertex-47-4 ... 22142.html
Ten otwór ma na coś wpływ ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 20:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
To zbytnio nie ma znaczenia czy na malossi czy polini. To że ma otworów 1, 2, 1200, to też nie gra dużej roli. I jak co to lepiej kupuj z dwoma pierścieniami, na 1 może troche kompresja uciekać




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2012, 20:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Przemek051195, Z dwoma pierścieniami na pewno kupię bo taki był ale chodzi mi o te otwory bo boku tłoka co jest albo jeden albo dwa takie rozdzielone.
Bo gubię się już przy tym trochę.
A na jakieś szczegółowe rozmiary mam nie patrzeć tylko na ten jeden rozmiar ( 47,40 ) ?
Mam kupić tłok :
na 2 pierścienie
1 lub 2 otwory po boku to nie ma znaczenia
na sworzeń 12
rozmiar 47,40 starczy ?
i tyle ? :mrgreen:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 paź 2012, 21:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2012, 22:20
Posty: 314
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Yarox
Siema
Czy ta uszczelka (pod głowice) może być do Cylindra Malossi Sport 70 i uszczelni to tak jak powinno być ?
http://www.shop.mieloch.pl/uszczelki-cy ... 0990.bhtml
Czy lepiej dać tą :
http://www.shop.mieloch.pl/uszczelki-cy ... 8242.bhtml
Chodzi o tą uszczelkę pod głowicę bo nie wiem czy ten oring to uszczelni tak jak powinien .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 paź 2012, 0:11 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
pod głowice to koniecznie ta metalowa, okrągła a miedzy cylek i kartery ta druga,
Ale jak co to tylko nowe zakładaj, bo to są "jednorazówki"




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html


Ostatnio zmieniony 06 paź 2012, 0:12 przez Przemek051195, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy