Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 17:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lip 2013, 16:05 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Temat ten zawiera (prawie) wszystko co udało mi się zebrać na temat AM6 z tego forum i innych i doświadczeń własnych/forumowiczów. Chętnie przyjmę każde poprawki odnośnie tej naszej forumowej "serwisówki".

Zapraszam do lektury!

1.Ogólnie

Silniki 2 suwowe mają to do siebie, że są bardzo mocne ale i awaryjniejsze od 4 taktów. Nawet w oryginalnych, nie tykanych silnikach częściej trzeba przeprowadzać "kapitalki silnika" niż w 4 suwowych odpowiednikach. Musisz liczyć się z tym, że każda ingerencja w silnik zwiększa jego awaryjność a tym bardziej zwiększenie pojemności.
Zasadniczo nasze projekty możemy podzielić na trzy poziomy tuningu (więcej w linku):
- Sport
- Racing
- Evo


2.Cylinder

Jest to najważniejsza część silnika, to ona odpowiada za moc, moment obrotowy, spalanie i temperaturę pracy całego silnika. Poprzez suwy przekazuję energię na wał, który z kolei napędza całą machinę. Jeżeli owy cylinder jest w nie najlepszym stanie na pewno to odczujemy spadkami mocy, problemami we wkręcaniu się na obroty czy problemami z odpalaniem naszego motorka. Jeżeli chcielibyśmy sprawdzić w jakim stanie są pierścienie i gładź cylindra bez podnoszenia głowicy możemy sprawdzić kompresję (czym więcej tym lepiej) jaką ma cylinder. Jeżeli oscyluje ona w okolicach 1: 10, 1:12, 1:13, 1:14,5 (przy cylindrach racingowych o głowicach modularnych). Jednak, gdy stosujemy bardziej "garażowe" metody, po prostu ruszmy kickstartera ręką, jeżeli będziemy mogli poruszyć wałem bez żadnego problemu to znak, że cylinder padł.

[url=...]Spis cylindrów AM6.[/url]

2.1.Nowy cylinder 50cc - nówka czy szlif?

Częsta sytuacja, z różnych przyczyn chcemy wymienić nasz cylinder 50cc, co wybrać? Wszystko zależy od budżetu jaki chcemy na ową wymianę przeznaczyć. Zazwyczaj najtańszą i najlepszą opcją jest oddanie cylindra do zakładu zajmującego się cylindrami i głowicami, w zależności od regionu ceny szlifu i fonowania cylindra pod dany wymiar tłoka waha się w cenach 38-55zł. Należy też pamiętać, że musimy zakupić tłok i tu polecam markowe tłoczki (chyba, że za jakiś czas znów chcemy rozbierać silnik). Ceny tłoków wahają się od ok. 145zł za tłok firmy Meteor, przez tłok niemieckiej firmy Asso - ok. 220zł. Drugą opcją jest kupno nowego kit'u, tutaj ceny są już wyższe. Za kit firmy TEC (bez głowicy) musimy zapłacić ok. 300zł. Głowicę można kupić używaną lub nową - ich ceny wahają się w przedziale cenowym 40-120zł. Inną opcją są bardziej wysilone cylindry, czyli ostatnio popularne "alusy". Cylindry te mniej się grzeją i lepiej znoszą wysokie obroty. Lecz każdy kij ma dwa końce, cylindry aluminiowe z racji tego, że aluminium nie jest twardym metalem ich wewnętrzne ścianki są najczęściej pokryte NiCaSil'em. Jest to bardzo twardy stop, którego niestety nie można szlifować. O ile cylindry znane z wyczynówek np. Hondy CR125 da się tulejować tak cylindry pod AM6 w większości przypadków nie dają takiej możliwości. Na obronę alusów staję fakt, że jeśli zatrzemy taki cylinder i nie uszkodzimy warstwy NiCaSilu to jest szansa go odratować. Jak? Na rynku są różne preparaty do usuwania resztek aluminium z powłoki niklu, specjalista weźmie za taką robotę na pewno mniej niż za odbudowę cylindra. Tak, ponieważ da się to zrobić, jeżeli dysponujemy odpowiednio dużymi środkami. Są w Europie firmy, które specjalizują się w odbudowach cylindrów aluminiowych. Możemy u nich odbudować pęknięte cylindry, ukruszoną powłokę niklu, możemy również portować. Specjaliści są w stanie odbudować i doprowadzić cylinder do stanu fabrycznego, jednak cena będzie o wiele większa niż nowy cylinder, tak więc po prostu się to nie opłaca.
Przejdźmy jednak do cen. Po łebkach, najtańszymi aluminiowymi cylindrami, które ludzie chwalą są Airsale. Taki cylinder można już mieć za ok. 570zł (za komplet z tłokiem jedno-pierścieniowym) i ok 590zł za komplet z tłokiem dwu-pierścieniowym. Są to cylindry klasy Sport. Oczywiście dostępne są droższe cylindry klasy Racing - czyli bardzo wysilonych. Za komplet Airsala zapłacimy ok. 650zł. Rynek myśli też o najbardziej wyrafinowanych, tak więc możemy kupić jeszcze bardziej wysilone jednostki ale to już wydatek powyżej tych 650zł.
Reasumując, tańszą alternatywą jest oczywiście żeliwo, jeżeli jednak chcemy wycisnąć z naszego AM6 ile się tylko da to polecam aluminium i nie muszę chyba uprzedzać o chorendalnie dużym spalaniu jak na 50cc.

2.2.Power force 70cc czy Pseudo 90?

Power Force jak i Pseudo 90 są budżetowymi kopiami cylindrów firmy Top Pefrormances. Różnica polega na tym, że w przypadku maliny, grubo zaoszczędzono na tłoku i uszczelkach a w przypadku PF, no cóż pewnie i też padło na tłok. PF ma ogólnie dobrą opinie, ludzie nie narzekają na jego tłok a uszczelki nie przedmuchują tak często. Inaczej sprawa się ma względem maliny. Tutaj w 80% przypadków tłok zaciera się w okolicach od 20 do 500km od założenia zestawu. Osobiście odradzam w ogóle zakładania tego tłoka, lepiej jest poczekać 2 dni, zakupić markowy tłok, złożyć i nie rozbierać później 10 razy. Co do uszczelek, o ile uszczelka wody, wydechu i o-ringi są dobre, to uszczelka komory spalania to kapa. Najlepiej zrobić swoją albo kupić w rolniczym uszczelkę o wiele lepszej jakości.
Podsumowanie? Chyba jest jasne. Kupując PF nie nalatamy się zbytnio aby osiągnąć to co chcemy ale wydamy od razu ok. 400zł. Kupując malinę za 160zł i tak musimy wydać ok. 230zł na tłok. Doliczając koszty transportu może wyjść trochę więcej niż PF, ale za to mamy i więcej mocy, bo w końcu tłok jest o 2mm szerszy.

2.3.Power Force 70cc czy Tec Sport 70cc?

Obydwa komplety produkowane są w Tajwanie, jak i obydwa są porównywalnej jakości. Różnią się tylko ceną, PF kosztuje ok. 400zł a Tec prawie 450zł. Co do mocy różnicy nie ma, tak więc ostatni głos należy do Ciebie.

2.4.Aluminium - Klasa M-Racing

potrzebna rozbudowa

2.5.Aluminium - Klasa Racing

potrzebna rozbudowa

2.6.Aluminium - Klasa Evo

potrzebna rozbudowa

2.7.Najczęściej kupowane cylindry

Żeliwo:
Pseudo 90
Obrazek
Power Force
Obrazek
Tec Sport 70cc
Obrazek
DR Evo 70cc
Obrazek
Aluminium:
Airsal Sport 70cc
Obrazek
Tech Racing 70cc
Obrazek
Tec Alu 50cc
Obrazek

2.8.Porting cylindra

Jest też coś takiego jak porting cylindra, czyli po łebkach: powiększanie kanałów płuczących i wydechowych. Najlepiej niech robi to specjalista, który ma już jakieś doświadczenie ponieważ możemy zniszczyć sobie cylek. Najczęściej porting robi się pod dany wydech by krzywa z hamowni była jak najlepsza. Daje to naprawdę dużo przy odpowiednim setupie jednak musisz pamiętać, że ta operacja zmniejszy żywotność całego cylindra.

Przykładowe cylindry po portingu:
ObrazekObrazek
Obrazek

3.Pora sprawdzić podzespoły

Dobrze masz już wymarzony cylinder następnym krokiem jest sprawdzenie stanu ogólnego wału, korbowodu, jego łożysk, łożysk skrzyni, wałków, trybów, sprzęgła i innych części o których mogłem zapomnieć, ogólnie cały silnik.
Teraz pora na łożyska skrzyni, naturalnie sprawdzamy stan naszych łożysk, jeżeli wszystkie są ok to możemy je pozostawić, dlaczego? Dlatego, że sama skrzynia nie dostaje takich batów jak wał, jednak jeśli chcecie robić "kapitalke" z prawdziwego zdarzenia to polecam wymienić i te. Pomocny tutaj będzie zbiór numerów łożysk skrzyni.

4.Wał korbowy

Wał korbowy jest druga najważniejsza część naszego silnika. To właśnie on dostaje największe baty podczas pracy silnika. Zadbajmy i o niego. W zależności od cylindra, jeżeli bierzemy alusa to polecam wymienić i wał na wzmacniany, jeżeli żeliwo to powinien wystarczyć nam oryginalny wał. Wały posiadają również dwa rodzaje skoków: [img]39mm[/img] i 45mm (big bore). Wał z oryginalnym skokiem, wzmacniany powinien wystarczyć do większości cylindrów sportowych do ok. 77cc. Ten drugi wykorzystywany jest w stricte wyczynowych modelach cylindrów a cena samych wałów, no cóż... w 500zł się nie zmieścimy.

5.Łożyska korbowodu

Następną rzeczą będą łożyska wału. Dobrze, Twoje obecne mogą być w dobrym stanie, ale lepiej dołożyć te 120-200zł za markowe łożyska np. SKF (koniecznie z luzem C3 albo C4!) i nie obawiać się, że nasz wał wyląduje na zewnątrz.

6.Główka korby

No to już mamy wszystko teraz pora na okolice tłoka. Jeśli mamy KIT'a to dokupujemy tylko łożysko igiełkowe (najczęściej 12x15x15), ich ceny oscylują w przedziale ok. 14zł za łożysko Top Racing na Motor-Landzie do prawie 55zł za łożysko Stage6. Są również inne wymiary np. 12x15x17,5 lub 12x15x16,5 ale to tyczy się wyczynowych wałów zależnie od producenta.

7.Sprzęgło

Mając już przygotowany cały silnik możemy zająć się sprzęgłem. Musisz pamiętać, że sprzęgło dostaje największe wciery zaraz po wale, tak więc wymieniając cylinder na większy, bardziej wysilony spodziewaj się tego, iż sprzęgło w końcu zacznie się ślizgać i nada się tylko i wyłącznie do wymiany. Ceny tarcz wraz z przekładkami wahają się od ok. 85zł za tarcze marki Vicma, przez ok. 140zł za Top Racing Kevlar aż po topowe produkty takie jak Stage6 Carbon (225zł), TOP Performances Kevlar (230zł) i Polini Evo (296zł). Niektóre komplety posiadają 5 tarcz, nie jestem w stanie określić czy te 5 tarcz wciśniesz do kosza, jeśli jednak nie, to pozostaje Ci jedna w zapasie. Jeżeli do naszych tarcz nie dostaliśmy sprężynek dociskowych musimy się w nie zaopatrzyć, 4 szt. marki Malossi kosztują ok. 34zł (pamiętaj, że silniki CPI czyli "AM6" posiadają piątą sprężynkę!).

8.Wydech

Czas na wydech. To od niego wszystko zależy, charakterystyka pracy silnika, zakres obrotów, w których silnik uzyska największą moc i moment obrotowy. Są dwa rodzaje wydechów: górny i dolny. Pierwszy jest to klasyczny dyfuzor znany z każdego crossa i enduro, jego zaletą jest to, że cała bryła motocykla nie jest naruszona i podczas jazdy w terenie jest mniejsza szansa na obicie dyfuzora. Dolny preferuje się głównie dla wersji SuperMoto. Tutaj masz naprawdę ogromny wybór. Ceny wahają się od ok 600zł po 2,000zł.

Spis wydechów sportowych by dudek530


9.Gaźnik

Czas na dopieszczanie setupu, jeżeli mamy mały gaźnik to polecam wymienić go na większy aby dawka paliwa była adekwatna do większej pojemności. Jaki gaźnik kupić? To zależy od przeznaczenia, jeżeli nie chcemy robić mieszanki to modele PHBG spokojnie nam wystarczą. Jeśli tworzymy mały bolid to polecam gaźniki np. PWK nie posiadające podciśnienia na olej do mieszanki. Jakie wymiary?
- cylindry 70cc-80cc sport (np. Power Force, Pseudo 90) gaźniki o średnicy 17 do 21mm
- cylindry 70cc-80cc racing (np. Airsal Alu, Polini Alu, MHR) gaźniki o średnicy od 21 do 28mm
- cylindry o średnicy 80cc+ racing/top-end (np. Airsal Extreme Stroke, Parmakit 110cc) gaźniki o średnicy 28mm, 30mm i więcej

Uwaga: Montując dane gaźniki musimy dowiedzieć się, czy nie musimy zakupić nowego króćca specjalnie pod dany model gaźnika!

10.Zawór membranowy

Mając ochotę na jeszcze parę dodatkowych koni możemy zainwestować w zaworki membranowe. Jeżeli już zajmujemy się rasowaniem na maksa to pewnie i nie żal nam będzie tych 200zł na cały zawór firmy Polini Evo lub 334zł za zawór TOP Performances.

11.Klin prądnicy

Sposobem na lekkie wyprzedzenie zapłonu jest taki bardzo mały kawałek metalu zwany klinem. Firma TOP Performances ma w swojej ofercie klin, który zmienia wyprzedzenia zapłonów a co za tym idzie i charakterystykę pracy silnika. Chodzą jednak pogłoski, że może skrócić żywotność naszej maszyny.

12.Zapłon

Sposobem na 100% wykorzystanie podzespołów jest sportowy Moduł Zapłonowy a najlepiej cały zapłon. Jak dobrze wiemy w oryginale AM6 posiada zapłon DUCATI ENERGIA. Jest to magneto, które oprócz zasilania samej świecy zasila też każdy osprzęt w motorowerze. Na tym właśnie zapłonie istnieje możliwość zmiany modułu na sportowy ale tylko tyle. Dla zwykłego "Kowalskiego" w 100% wystarczy, jednak jeśli chcemy full sport to polecam cały racingowy zapłon firmy Malossi. Agregacikiem prądotwórczym w tym przypadku jest troszeczkę inaczej zbudowane magneto, wewnętrzne. Komplet ten umożliwia dostrojenie map zapłonu i jego wyprzedzenia w stopniu profesjonalnym, jednak możemy zapomnieć o światłach. Zapłon ten podaje napięcie tylko na silnik, tak więc możemy albo pozbyć się akusia i świateł albo same światła podłączyć pod baterie.

12.1.Świece zapłonowe

Zacznijmy od najpopularniejszych czyli świec firmy NGK. Niektórzy mówią, że firma się zepsuła jednak ich świece z wyższych półek dalej są dobre. Jakie posiadają rodzaje i oznaczenia?
Standardowa, czyli najtańsza za ok. 14zł posiada oznaczenie: B9ES lub BR9ES (z opornikiem, specjalnie dla elektronicznych obrotomierzy)
Platynowa/pozłacana, już droższa ale i lepiej wpływa na osiągi, posiada oznaczenie: B9EVX
Irydowa, najdroższa i najlepsza świeca, nie ma szans by się stopiła, czy skleiła. Świece te starczają na bardzo długi czas, jak na dzisiejsze standardy (mi wytrzymały 2,5 roku). Posiada oznaczenie: BR9EIX
Jest też inna firma, DENSO produkująca zamiennik NGK B9ES, czyli DENSO W27ESR-U. Również bardzo dobre świece.
Według serwisówki szczelina powinna wynosić 0,6mm.

Przykłady świec

13.Przełożenia

Z przełożeniami jest tak samo jak z przerzutkami w góralu, czym zębatka z przodu większa tym silnik musi wykonać mniej obrotów aby obrócić kołem. Odwrotnej zasady tyczy się tylne koło, aby wyjściowe obroty na były większe potrzebujemy mniejszej zębatki. Tak więc:
- większa zębatka przednia + mniejsza tylna = motorek osiągnie większą prędkość maksymalna lecz kosztem przyspieszenia
- mniejsza zębatka przednia + większa tylna = przyspieszenie wzrasta ale prędkość maksymalna maleje

Przykład z mojego motoroweru: 14/48 - na 6 biegu 50km/h osiągane jest przy ok 4,600RPM, 120km/h przy ok 11,600RPM. (jeśli to możliwe, proszę o Wasze setupy na PM)
Musisz jednak pamiętać, że nie zawsze ociągniesz wymarzony v-max bez zwiększenia mocy silnika, z powodu tego, że nie będzie miał już siły się rozpędzić, ponieważ czym bardziej idziemy w v-max tym silnik ma większe problemy z rozpędzaniem się.

14.Olej

Do mocno wysilonej jednostki lepiej nie wlewać Hipolu. Najlepsze będą oleje dobrych jakościowo marek typu:
- Motul Transoil
Obrazek
- Repsol Moto Transmission Oil
Obrazek
- Elf Moto Gear Oil
Obrazek

Poradnik jak zmienić olej silnikowy by delloriant

Oczywiście stosujemy się do oznaczenia 10W40. Wlewamy ok 850ml oleju.

15.Docieranie

Najlepiej docierać jeżdżąc w pełnym zakresie obrotów, lecz z przewagą średnich. Cylindry dociera się od 400-1000km zależnie od materiału z jakiego zostały wykonane. Żeliwo wymaga dłuższego docierania niż cylindry aluminiowe. Z własnego doświadczenia polecam dodać więcej oleju do mieszanki. Co do "docierania" innych części. Jeżeli wymienimy np. wał i łożyska w silniku, możemy odczuć, że przez pewien okres silnik bardziej będzie się grzał. A dlaczego? A no dlatego, że silnik musi się na nowo "ułożyć". Także przez pewien czas ograniczamy się z katowaniem motorka.

Mając na względzie wszystko powyżej, możesz zabierać się za składanie silnika. Jeżeli składasz setup z cylindrów tańszych (żeliwnych) to polecam lekturę poradnika Tworzenia własnej uszczelki pod głowicę.
Pamiętaj też, aby uważnie nasłuchiwać dźwięków dochodzących z silnika aby uniknąć niechcianych inwestycji.

Podziękowania dla użytkowników: monster, dudek530, Stalker1943, Ciastuś, Timy, delloriant, piterieju i wielu innych, o których nie wspomniałem.

Za ewentualne błędy ortograficzne przepraszam, wiadomo, ciepło, duszno, wieczór... jeśli coś znajdziecie jak i proponujecie zmiany w treści proszę pisać poniżej.

ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ MOJEJ ZGODY.




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 lip 2013, 12:33 
**

Rejestracja: 14 kwie 2013, 12:31
Posty: 215
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
jakie opinie na temat chińskiej 70+ do tego jakiś lepszy tłok i jaki gaźnik do tego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 13:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Co do Oleju do skrzyni dobry jest też Shell Advance 10W40 do skrzyń.

Olej wlewamy do skrzyni przy odkreconej śrubce poziomu oleju w pokrywie sprzęgła. Motor musi stać pionowo, a olej wlewamy do momentu kiedy ze śruby nie zacznie przelewać sie olej.

Chciałbym dodać, że przy wysilonym silniku warto też zadbać o dobre chłodzenie. Są na to przeróżne sposoby. Od mocniejszej pompy wody po zmiane lub zamontowanie dodatkowej chłodnicy.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 18:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
kamil_-2 pisze:
jakie opinie na temat chińskiej 70+ do tego jakiś lepszy tłok i jaki gaźnik do tego?

Identyczne jak Pseudo 90 + markowy. :P Na dobrą sprawę i tu i tu trzeba by było poprawić kanały aby uzyskać mapy rzędu MHR.

Jeśli chcesz się więcej dowiedzieć to pytaj, niedawno złożyłem jubileuszowy 50-ty zestaw takim sposobem. :)




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 18:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
PikACZU94, z tym, że chińska 70ccm to 62ccm, a 90 to około 82ccm także nie jest to prawdziwe 70 i 90 ale tak jak mówisz, mapa MHR i dobry tłok to robi robotę.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 18:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Pseudo90 ~74,5. Ale i tak jak dla mnie za taką cenę prawie 14 kucy to bardzo dobrze. Chyba się ze mną zgodzisz. :P




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 19:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
PikACZU94, zgadzam się, zgadzam :)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 21:58 
*

Rejestracja: 15 lut 2012, 21:13
Posty: 44
Lokalizacja: Lubuskie
Pojazd:
Dobry poradnik:D
Szkoda, że nie było go wcześniej;D czy łożyska wału słychać na wolnych obrotach? Jeśli nie to podczas jazdy mogę słyszeć łożyska przekładni tak?




_________________

SPRAWDŹ!
Aprilia RS 70/50 STUNT MACHINE
{zawieszona}
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 17#2254017

Obecnie CBR125 STUNT Edition:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2013, 10:59 
**

Rejestracja: 14 kwie 2013, 12:31
Posty: 215
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
a seryjny wał wytrzyma tą pseudo 90?
jak wygląda to poprawianie kanałów i samemu dam radę czy lepiej gdzieś oddać(jaka cena?) i jaki tłok?
i jaki gaźnik by pasował do 90 a jaki do 70?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2013, 14:19 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Nie wiem skąd macie dane sprzedaży cylindrów, ale nie pokrywają się one z prawdą.
Chociażby gdzie jest mega popularny Polini Race 80cc, czy Malossi MHR Replica 80cc.

Tec i Power Force to porównywalna jakość i moc?
Co do jakości wystarczy gołym okiem spojrzeć na tłok i widzimy, że Power Force ma tłok gorszej jakości - stąd różnica w cenie. Co do osiągów, to z otrzymanych przez nas informacji Tec wypada lepiej.




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2013, 13:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Junior pisze:
Nie wiem skąd macie dane sprzedaży cylindrów, ale nie pokrywają się one z prawdą.
Chociażby gdzie jest mega popularny Polini Race 80cc, czy Malossi MHR Replica 80cc.


Jak to gdzie? W sklepie:D

A co do części tec - czy to gaźnik czy to cyl,zawsze są one podróbkami wytrzymujące góra 2 lata.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2013, 12:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Junior, widzę, że masz ból dupy, ale to rozumiem. Jesteś synem szefa i ten post jest niewygodny dla Ciebie jako jednego z właścicieli sklepu. To są odczucia nasze, użytkowników, którzy niejednokrotnie znajdują tańsze i równie dobre części niż u Was na sklepie.

Co do cylków Polini i MHR, nie są one tak popularne jak PF i Pseudo. Nie wiem jak u Was w Poznaniu ale w innych częściach Polski nie każdego stać na wydanie 9 stów za sam cylek. Naprawiam silniki i wierz mi, nie mało różowych krąży po Polsce. Dlaczego? Chyba to możesz wywnioskować po poradniku jaki napisałem ze współpracy z forum am6. Niedawno złożyłem 40 zestaw na Pseudop 90 + tłok Meteor. Także myślę, że Wasze dane są nieco podrobione.

P.S.: Otrzymywane przez Was informacje są takie, że jak ktoś nie ma logo S6 czy Polini na cylku to jest be.




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2013, 14:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
PikACZU94, Twoje odczucia są takie,że china+meteor daje radę,a odczucia Juniora są inne,także trzeba szanować obydwa zdania:D

Szczerze mówiąc gdyby nie robota na warsztacie to bym Apki nie utrzymał. Rozumiem doskonale dylemat pieniędzy przy takim 2T.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2013, 14:03 
*

Rejestracja: 15 lut 2012, 14:39
Posty: 36
Lokalizacja: ok.Cmolas
Pojazd:
To i ja wydam jakąś opinię na temat chińskich cylindrów :D
A więc tak cylindry 70cc to tak naprawdę 68ccm mam z takim styczność i nie mogę narzekać, po portingu kręcił do 15k spokojnie i co najlepsze seryjny tłok to wytrzymał przez ok 5 mies. nie było żadnego zatarcia :d a skończył swój żywot dlatego że poprostu stracił już sprężenie. Cylinder który jest widoczny na ostatnim zdj. na temat portingu to właśnie ten cylinder. Mogę jeszcze dodać że był o wiele mocniejszy od cylindra Polini Race który miał o wiele lepszy osprzęt niż chińczyk( nie piszę tego dlatego że jest to mój jakiś głupi wymysł ale dlatego że obydwa cylindry posiadam i na obydwóch jeździłem i moje odczucia były właśnie takie)
To teraz może jeszcze trochę teorii: cylinder chiński: strojenie 192* na wydechowym i 128* na płukach,
pseudo 90cc 190* na wydechowym i 128* na płukach w porównaniu cylinder Polini Race 80cc 176* na wydechowym i 118* na płukach
Moje zdanie jest takie kupcie sobie chinczyka 90cc dajcie mu dobry tłok i osprzęt i wtedy porównujcie z markowymi cylindrami a gwarantuje wam że sie dobrze zdziwicie jaką te cylindry posiadają moc :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2013, 22:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
dudu44, Weź pod uwagę,że:
- mam chińskiego cyla z dobrym tłokiem(śmiech na sali)
- mam cylinder 80 Polini(a nie chcesz motorka sprzedać?:D)
Po drugie - Polini daje gwarancję na 24 miechy,przy sprzedaży motorka ludzie inaczej patrzą na Polini,a inaczej na china+porting+tłok:)
Pomija fakt,że wraz z kupnem Poliniego masz wszystko na miejscu,tylko montować,a przy twojej kombinacji trzeba się nawysyłać,oczekiwać i się modlić,aby wszystko było ok zrobione,w dodatku żadnej gwarancji na to nie masz....
Oczywiście nie zarzucam Ci,że partaczysz,jednak jakoś jestem spokojniejszy mając świadomość,że mam gwarancję,a cały zestaw jest z "wyższej półki",niż kombinacje(co nie oznacza,że jest gorsze:D).
To jest tylko moje zdanie:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2013, 22:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Owszem, w pełni się z Tobą zgadzam. :D

Biskup Śmierci pisze:
Witam
Mam cylinder Polini Race 80 żeliwo. Przejechałem na nim
około 400 km,pomiar w 2 różnych serwisach pokazał sprężanie na zimnym i na
ciepłym silniku 7 oraz 8 atmosfer.
Cylinder zawsze był rozgrzewany przed jazdą,docierałem bardzo dokładnie.
Olej to pełny syntetyk,jeżdżę na mieszance. Proporcja 1:40
W motocyklu mam założone:
- gaźnik 21 mm Dellorto,
- wzmacniany wał korbowy,
- wydech Yasuni HMR 2 Aluminium,
- łożyska na wale c4.
Wszystko zostało zmontowane w profesjonalnym serwisie. Silnik nigdy nie
osiągnął temperatury więcej jak 80 stopni(czujnik sprawdzany był,jest ok).
Dlaczego jest tak niskie sprężanie?
Wada produktu?


To już wole dać 160 za cylek który padnie po 400km niż 800 i jeszcze płacić mechanikowi, który pewnie i tak coś podmienił. :)




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2013, 9:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Byłem przy zakładaniu cyla:D
A z cylem jest problem,bo przy 80 stopni tak spuchł tłok,że mi koło zablokowało.....
Jakaś wada produktu.......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 15:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tak tak, pogódź się z tym, że oni robią to tak, żeby się posypało. Lepiej już dać 160 niż 800 za to, co się rozleci w podobnym przebiegu.




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 16:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Się zobaczy,czy przyjmą reklamację:)
A jak nie - nowy tłok i druga próba:D

Koleżanka ma ten cylinder od 2 lat i nie ma problemów. Widać jakaś wadliwa seria....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ja mam pseudo z przebiegiem 6400 i dalej jeździ. :evil:




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy