Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 3:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 sie 2013, 14:07 
*

Rejestracja: 16 sie 2013, 13:47
Posty: 6
Pojazd: Zawsze coś tam się znajdzie
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie przełożeń w skuterze. U siebie mam 11 obrotów dzwonu na 1 obrót koła. I tu pada pytanie: Czyli jakie one są?? Skoro np. przełożenia pierwotne Stage6 mają "numeracje" 18/50. Chodzi mi właśnie o tę numerację. Chcę wymienić przełożenia na dłuższe ponieważ skuter rozwija zawrotna prędkość 75-80 (licznikowe) przy tym wyje jak kojot i pali ja smok.
Jest jakiś sposób by to obliczyć?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Wiem że wszystko pogmatwałem ale nie wiem jak to ubrać w słowa... :p


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 sie 2013, 8:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
Masz długie '' odblokowane '' przełożenia . Jeśli masz serie to idzie Ci bardzo ładnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 11:54 
*

Rejestracja: 16 sie 2013, 13:47
Posty: 6
Pojazd: Zawsze coś tam się znajdzie
Właśnie nie mam serii. 50mm tłok itd. Wariator Toxic ultimate i reszta pod pokrywa (hebo, mallosi, stage) Tłumik tecnigas next R. Wydawało by się że powinien jechać sporo....

Ale tylko wyje przy tym jak głupi... 75km/h i obroty jak w młynie. Dodam że mam koła 12''
Ostatnio wsadziłem w niego naprawdę sporo pieniędzy żeby poprawić mu prędkość.
A ten się na mnie chyba obraził. Więc postanowiłem że wymienię te przełożenia na dłuższe niż mam.

Więc jakie miałbym kupić te przełożenia. Ile na ile zębów??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
mam ten sam cyl 50mm , to jest najwieksza lipa jaka moze byc. Nie zmieniaj przelozen , jedynie 9/1 NCY ale to dopiero od cyla 51mm bedzie mial siłe. Inaczej jeszcze bardziej pogorszysz .

Musisz wyregulować napęd .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:33 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Skoro tak wyje, to może zła regulacja? Rolki, sprężynki sprzęgła - coś w tym temacie..




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 23:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
Cytuj:
Tłumik tecnigas next R


Weź sobie ten tłumik w buty wsadź a wyższy będziesz .. co Ty pakujesz do 4T?
4 suw nie powinien wyć a skoro masz
Cytuj:
pod pokrywa (hebo, mallosi, stage)

To na pewno nie masz wyregulowanego napędu.

Cytuj:
jedynie 9/1 NCY ale to dopiero od cyla 51mm bedzie mial siłe. Inaczej jeszcze bardziej pogorszysz .

między 50mm a 51mm nie odczujesz praktycznie żadnej różnicy w mocy.
Na nie wyregulowanym napędzie, do tego tłumik jakiś next r do 2 suwa który tylko blokuje silnik to pogorszysz osiągi nawet na 50cc




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 9:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
Oj uwierz jest duża różnica w mocy za sprawą dużych zaworów , wypukłego tłoka + gaźnik 24 :D

Co do tematu nawsadzałeś pełno części a 0 regulacji i masz efekt.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 12:39 
*

Rejestracja: 16 sie 2013, 13:47
Posty: 6
Pojazd: Zawsze coś tam się znajdzie
rellanium pisze:
Cytuj:
Weź sobie ten tłumik w buty wsadź a wyższy będziesz .. co Ty pakujesz do 4T?
4 suw nie powinien wyć a skoro masz



Dlaczego niby mam go sobie wsadzić w buty??
Aż taki zły jest? Wydaje mi się lepszy od seryjnego.
Montowałem go już przy 80cc (72) i było czuć różnice.




A co do napędu to pewnie macie racje.
Mam rolki 7g i dosyć miękkie sprężyny. Więc rusza w miarę spokojnie lecz jak da mu się manetkę do oporu to potrafi pokazać pazur.

Tylko chyba czegoś nie rozumiem.
Sprężyny w sprzęgle co dają?
Zawsze wydawało mi się że tylko moment w jakim skuter rusza.
A mi nie chodzi o to żeby po dodaniu gazu jechał na jednym kole tylko o kilka km/h więcej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 13:13 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Sprężynki.. Skuter rusza z większych obrotów, ale jeśli masz za twarde sprężynki, a za miękką do nich sprężynę to jak sprzęgło przypie***ala w dzwon to pasek 'chyba' zaczyna sie slizgac miedzy talerzami i wszystko zaczyna wyć jakby miało 0 regulacji. Taka jest moja opinia z doświadczenia - jest to poparte tylko moim przypadkiem w skuterku, takie własnie wyciągnąłem wnioski. A co do tłumika, do 4t to najlepiej przelotowy - silnik ma wtedy największy przepływ spalin, a nic się mu nie stanie ponieważ zawory dają odpowiednią ilość mieszanki - przez co wszystko samo z siebie się nie rozpierdoli, jak to było by w 2t - a ten tłumik jest właśnie do 2t i troszkę blokuje spaliny, bo gdyby tego nie robił to silnik sam by siebie wykończył :)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 17:15 
*

Rejestracja: 16 sie 2013, 13:47
Posty: 6
Pojazd: Zawsze coś tam się znajdzie
Aha... czyli muszę zacząć go regulować. Kupie zaraz na alledrogo jakieś zestawy sprężyn. I się pobawię...


A właśnie co do tłumika:

http://czesci-moto.pl/p8586,tlumik-do-s ... ext-r.html

Kupiony na tej stronie.
To że wygląda jak do 2t to nie znaczy ze tak jest... ^^

Ja uważam że lepiej taki niż chiński za 200zł który tylko daje basowy podmuch.
Kupując go kierowałem się firmą. Uznałem że skoro robią tłumiki to wiedzą co i jak. Jakiś inżynierek zrobił pomiary i coś tam mu wyszło....
Osobiście uważam że tłumik jest godny polecenia. Miałem go na serii jak i na 80CC chińskim zestawie... i nie ma porównania.
Ale kto co lubi....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 22:24 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Heaos pisze:
Aha... czyli muszę zacząć go regulować. Kupie zaraz na alledrogo jakieś zestawy sprężyn. I się pobawię...




Ja uważam że lepiej taki niż chiński za 200zł który tylko daje basowy podmuch.
Kupując go kierowałem się firmą. Uznałem że skoro robią tłumiki to wiedzą co i jak. Jakiś inżynierek zrobił pomiary i coś tam mu wyszło....
Osobiście uważam że tłumik jest godny polecenia. Miałem go na serii jak i na 80CC chińskim zestawie... i nie ma porównania.
Ale kto co lubi....


Jak ktoś ma w h... pieniędzy i nie wie co z nimi robić to jak najbardziej




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 23:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
Cytuj:
Oj uwierz jest duża różnica w mocy za sprawą dużych zaworów , wypukłego tłoka + gaźnik 24 :D

Wspomniałeś tylko o samej pojemności, nie o głowicy i gaźniku.
Gaźnik 24mm do czego? . wystarczy 19mm + powiększenie kanału ssącego, wydechowego i większe zawory + do tego przelot i to wtedy by hulało jakoś .

Sportowe sprzęgła itp nie poprawią prędkości maksymalnej, one są tylko do ruszania dlatego wymieniają sprzęgła, dzwony itp żeby miało dobry start np do stuntu itp ..
Jeżeli Twój skuter rusza tak jak Ci się podoba to nie ma co zmieniać jeżeli chodzi o sprzęgło.

Cytuj:
To że wygląda jak do 2t to nie znaczy ze tak jest... ^^

Po co komu dyfuzor w 4t? no powiedz mi do czego??
Przespawali kolanko z 4t i tyle :P

Jeżeli masz stary tłumik to upierdziel samo kolanko i przyspawaj końcówkę z tego technigasa a dopiero wtedy odczujesz różnicę między tłumikiem z 2 suwa a 4 suwa , oczywiście końcówkę wybebesz :) będzie troszku głośniejszy ale i silniejszy .

Tak ogólnie co do tematu bo chyba lekko offtopuje to sprzęgło zostaw i baw się centralką i rolkami




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 22:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Kolanko większe+ dospawanie końcówki z 2t, istny demon dźwięku będzie, ale mocy na pewno przybędzie, będzie miał lepszy przelot spalin, za czym idzie większą moc. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2013, 6:58 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
+ oczywiście nieco większy apetyt na paliwo ale to wiadomo:D




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2023, 0:39 
*

Rejestracja: 10 sie 2023, 8:06
Posty: 2
Pojazd: Zumico Shiva
Temat stary ale myślę ,że po dobrej konfiguracji chińczyka czyli tłok cylinder , głowica z dużymi zaworami i odpowiednim rozwierceniem dolotu i wylotu ten gaznik powinien wystarczyź. https://www.moto.bidoncs.pl/gaznik-tec- ... 39qma.html


(To jest kwestia mocy)

Pózniej zostaje kwesta napędu i przełożenia skrzyni :cry:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy