Dzisiaj jest 04 gru 2024, 8:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lut 2011, 20:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Ave.

Jako, że nikt nie podjął się wytłumaczenia zasady zmiany przełożeń pierwotnych czy wtórnych postaram się krótko opisać na czym to polega. Cały artykuł napisany będzie w oparciu o mój model - Morini DiTech

Zacznijmy więc od podstaw: przełożenia o których mówimy znajdują się w przekładni zatopionej w oleju (nie mówimy tu o układzie wariator-sprzęgło). Przełożenia składają się z 4 trybów (zębatek) umieszczonych na 3 osiach.
Obrazek



Oś (numer 2 z rysunku) jest to oś przełożenia pierwotnego, na której zainstalowane jest sprzęgło, a dzwon jest do niej przykręcony. Oryginalnie posiada 15 ząbków. Ząbki te współpracują z drugą osią (numer 1 z rysunku), na której znajdują się dwa kolejne tryby - większy 51 zębów oraz mniejszy 17 zębów.

Przełożenie pierwotne ma więc oznaczenie 15/51.

Przełożenie wtórne zaczyna się na mniejszej zębatce środkowej osi - 17 zębowej. Ta zębatka współpracuje z trzecią osią (numer 3 z rysunku), wyposażoną w zębatkę 64 zębową. Na ostatniej osi, zamontowane jest również tylne koło skutera.

Przełożenie wtórne ma więc oznaczenie 17/64.


Teraz trochę matematyki.

Przełożenie pierwotne: 15 / 51 = 0,29 lub jak kto woli 51 / 15 = 3,4

Przełożenie wtórne: 17 / 64 = 0,27 lub jak kto woli 64 / 17 = 3,76

Przełożenie całkowite: 0,29 * 0,27 = 0,0783 lub jak kto woli 3,4 * 3,76 = 12,784

Co to oznacza? Przełożenie całkowite czyli przełożenie pierwotne razy przełożenie wtórne czyli 1 obrót dzwonem sprzęgła daje nam 0,0783 obrotu koła. W drugą stronę jeden obrót kołem to 12,784 obrotów dzwonu sprzęgła.

Teraz trochę o tuningu. Co nam daje zmiana przełożeń. Po przeróbce DiTecha na 70ccm Malossi zaleca zastosowanie przełożeń pierwotnych (Primary) 15/40.

Obliczmy więc jeszcze raz:

15 / 40 = 0,375 lub 40 / 15 = 2,67 (pierwotne malossi)
17 / 64 = 0,27 lub 64 / 17 = 3,76 (wtórne oryginalne)
0,375 * 0,27 = 0,101 lub 2,67 * 3,76 = 10,04 (przełożenie całkowite)

Co to znaczy? Na jeden obrót koła potrzeba tylko 10 obrotów sprzęgła lub odwrotnie na jeden obrót sprzęgła mamy 0,101 obrotu koła. Osobiście wolę przeliczać w ten drugi sposób (ile obrotów sprzęgła na 1 obrót koła).

W ten sposób dotarliśmy do końca wywodu:

- jeżeli zależy wam na zwiększeniu prędkości maksymalnej - ilość obrotów sprzęgła na 1 obrót koła powinna być jak najniższa

- jeżeli zależy wam na przyspieszeniu - ilość obrotów sprzęgła na 1 obrót koła powinna być jak najwyższa.

Zgodnie z powyższym, zastosowanie przełożeń Malossiego 15/40 w tym wypadku wpłynie na zwiększenie prędkości maksymalnej.

Pozdro

Tekst skopiowany z forum apriliaSR.pl za zgodą właściciela


Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 10:17 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2011, 23:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2010, 19:34
Posty: 288
Pojazd:
czyli na v-max Przełożenie pierwotne ma mieć mniej ząbków ???
czyli na zasadzie podobnej jak np w komarku im większa zębatka z tylu a mniejsza z przodu to będzie miał mniejsze opory tyle że w skuterze są 4 tryby dobrze rozumiem mniej więcej ???




_________________

Boga nie ma jest motór ... :P


Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 23:16 przez bartek758, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 15:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2011, 18:58
Posty: 145
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd:
a czy przełożenie na V max nie pogorszy przyśpieszenia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 16:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2010, 19:34
Posty: 288
Pojazd:
no wiadomo coś za coś v-max może zmieni i przyśpieszenie na dłuższe ale chyba niezbyt bardzo gorzej jest jednak odwrotnie jak masz przyśpieszenie szybsze a v-max jest wtedy mniejszy




_________________

Boga nie ma jest motór ... :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 16:14 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
kamil2618 pisze:
a czy przełożenie na V max nie pogorszy przyśpieszenia

Wiadomo.
Dłuższe przełożenia są zalecane w skuterach po tuningu, o większej mocy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2011, 17:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2011, 18:58
Posty: 145
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd:
a ile by mi dało V maxa przełożenie pierwotne mam malossi sporta 70




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 20:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
kamil2618, Dokładnie nikt Ci tego nie powie ale myślę że +10km/h :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2011, 23:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Według mnie jest pewna granica, i jesli ją przekroczymy, np damy bardzo krótkie przełożenia to pogorszeniu ulegnie zarówno v max jak i przyspieszenie. Więc niekoniecznie dłuższe przełożenia pogorszą przyśpieche.
Taka jest moja teoria.

Rozumuje to tak, że np jesli mamy mocny silnik i gdy damy dłuższe przełozenie to skuter szybciej osiągnie daną predkość.
Silnik w tym samym czasie osiągnie te same obroty co przy mniejszym przełożeniu. A jak wiadomo obroty razy przełożenie to predkość.
Nie wiem czy zrozumieliście dobrze.
Niektórzy napewno wiedzą o co kaman :)

edit
Wydaje mi sie że wymiana przełożen (gdy silnik ma jakąś tam większą moc) da pozytywne rezultaty w vmaxie i przyspieszeniu.

A przy słabym lub braku tuningu może być tak jak piszecie że jedno się poprawi a drugie nieznacznie pogorszy.

edit
Jeśli się mylę to proszę o poprawienie i jakies sensowne uzasadnienie, najlepiej na jakimś realnym przykładzie :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 27 lut 2011, 23:38 przez slawek5t, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2011, 6:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
slawek5t pisze:
najlepiej na jakimś realnym przykładzie

Np. Przykład z rowerem.
Ty jak z przodu dasz 3 i z tyłu 6 to z miejsca jest Ci bardzo ciężko ruszyć.
Ale jak dasz ten rower np.Pudzianowi :mrgreen: To zobaczycie jak on szybko ruszy i jaki będzie miał v-max.

Dlatego do serii nie jest zalecana wymiana przełożeń (chyba że są blokowane) ponieważ fabrycznie dobierane są najlepsze :wink:

edit

Co innego jak mam np.już full sporta.
W tedy już się przydadzą dłuższe przełożenia.Ale nie mogą być za długie bo nie będzie miało siły przekazać na koło.


Ostatnio zmieniony 28 lut 2011, 6:58 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2011, 21:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2010, 14:05
Posty: 1017
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
czyli np. jak bym dal 15/15 to kolo i dzwon kręci się równocześnie ? przez co v-max większy ?




_________________

F12--->HRR--->TGB--->cross 125 czajna power :]--->radiowóz E36--->sportowy fiat cc 900--->126p 900cc


http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 17#2021017


Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 21:29 przez blacha94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 5:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
blacha94 pisze:
czyli np. jak bym dal 15/15 to kolo i dzwon kręci się równocześnie ? przez co v-max większy ?

Raczej mniejszy :) I ledwo by ruszył. Nie miał by w ogóle mocy




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 9:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2010, 14:05
Posty: 1017
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
jakie polecacie przełożenia to mojego setupu na v-max? mam seryjne wiec chyba 15/50

- Stage6 streetrace 70cc
- Wydech Hebo performer Racing
- Wał Stage6 HPC sworzeń 10mm
- Sprężyna dociskowa malossi czerwona +90%
- Sprężynki sprzęgła hebo +50%
- Wario Hebo NG (rolki 3.4g)
- Pompy wody Moroforce racing
- Łożysko korbowodu stage6 srebrzone
- Łożyska wału i simmeringi Stage6 Teflon
- Stożek malossi E5
- Sprzęgło tec evo racing
- Dzwon tec
- Gaźnik tec 21mm PHBG
- Króciec motoforce
- Membrana polini




_________________

F12--->HRR--->TGB--->cross 125 czajna power :]--->radiowóz E36--->sportowy fiat cc 900--->126p 900cc


http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 17#2021017


Ostatnio zmieniony 17 mar 2011, 9:57 przez blacha94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 19:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
blacha94, Ja teraz kupiłem u smugglera takie:
http://allegro.pl/przekladnia-pierwotna-top-racing-iii-minarelli-i1481543080.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 19:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2010, 14:05
Posty: 1017
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
i jak to się sprawuje?? jaka jest różnica ?




_________________

F12--->HRR--->TGB--->cross 125 czajna power :]--->radiowóz E36--->sportowy fiat cc 900--->126p 900cc


http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 17#2021017




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2011, 19:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
blacha94, Nie wiem będę je miał dopiero jutro
Ale najpierw sprawdź ile masz ząbków na najmniejszej przekładni (u mnie było 14) :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2011, 13:14 
*

Rejestracja: 23 maja 2010, 9:27
Posty: 41
Pojazd:
a jakie polecacie do takiego setup'a moduł malossi,wariator multivar 2000, wydech polini for race3, cylek mhr replica,przeciwtalerz air speed polini, gaźnik 21mm,

Z góry dzięki za pomoc. Sprzęcik honda x8r.xD




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=128402




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2011, 0:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2010, 14:05
Posty: 1017
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
capekpl1, w takim razie czekam na relacje z testu :mrgreen:




_________________

F12--->HRR--->TGB--->cross 125 czajna power :]--->radiowóz E36--->sportowy fiat cc 900--->126p 900cc


http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 17#2021017


Ostatnio zmieniony 20 mar 2011, 0:03 przez blacha94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 5:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
No wiec tak v-max wzrósł gdzies 10km/h-15km/h REALNE


Ale za to przyspieszenie minimalnie spadlo ale to tylko troszeczkę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 11:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 mar 2011, 16:37
Posty: 126
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
Wstawiłbym na twoim miejscu sprężynę 90% Hebo, przyśpieszenie powinno być jeszcze lepsze.




_________________

Oddałbym wszystkie wersy za jeden Magika
Dla życia, za życia by tym mógł rap oddychać
26 grudnia bro, 2000 rok
I dlatego nienawidzę drugiego dnia Świąt

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=131453




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 13:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2009, 21:10
Posty: 473
Pojazd:
capekpl1 jakie masz roleczki ? i jaka sprężyna w tym ?
przy okazji wypisz swój setup :D czy opłaci sie zmieniać w sporcie te przełożenia ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy