Dzisiaj jest 22 wrz 2024, 0:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 kwie 2010, 15:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Siema przygotowałem poradnik dla was jak przygotować owiewki do lakierowania aby uniknąć dodatkowych kosztów lakierowania.

A więc zaczynamy.

1.Materiały

Do przygotowania plastików do malowania będą nam potrzebne takie rzeczy jak

Oczywiście owiewki. XD
Szpachla universalna NOVOL
4 Papiery wodne 400
Wiadro z wodą
Obrazek

Obrazek
Obrazek



Obrazek


2.Przygotowanie

A więc tak żeby lakier nasz miał czego sie trzymać musimy owiewki wszystkie zmatowić posługujemy sie do tego papierem 400.Trzemy owiewki aż do starcia lakieru bezbarwnego.Papier musimy co chwile namaczać tak aby oczyścić papier oraz owiewkę z startego lakieru.Będzie to widać po tym że plastiki w danym miejscu bez bezbarwnego zrobi się matowy.

Obrazek
Obrazek

3.Rysy i szpachlowanie

Następnym krokiem jest znalezienie rys takich których nie da się pokryć lakierem.Trzeba wtedy nałożyć szpachle.Rozrabiamy szpachle z utwardzaczem i szpachlujemy rysy w wyniku kiedy sie przewróciliśmy.Szpachle powinniśmy nakładać cienkimi warstwami po to aby potem nie szlifować nie wiadomo ile i jak długo.

Obrazek

Obrazek


4.Docieranie szpachli

Szpachle docieramy od razu na mokro i papierem 400.Dotarta szpachla jest gładka i jej krawędzie są równe z plastikiem tzn.Nie ma żadnych uskoków miedzy szpachlą a lakierem.

Obrazek

Obrazek


5.Zakończenie

W niektórych wypadkach trzeba ścierać lakier trochę mocniej.Np wtedy kiedy mamy odpryski i pęknięcia lakieru wtedy powinniśmy w tym miejscu poświeć trochę więcej czasu.Polecam docieranie kostką lakierniczą unikniecie wtedy dołków w plastikach i lakier będzie równo miernie starty.

Przygotowanie owiewek do malowania zajeło mi około 2 dni.Ponieważ miałem popekany wcześniejszy lakier musiałem wiele miejsc szpachlować i dlatego tyle to zajeło mi czasu.

Poradnik jest mój wszystkie prawa zastrzeżone zakaz rozpowszechniania bez zgody autora.


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2010, 16:02 przez sony551, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2010, 16:30 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Gratulacje :)

Pracowałem 2,5roku u lakierniko-blacharza (po szkole) i mam zastrzeżenia co do artu...

Pod podkład (jeśli były elementy szpachlowane a były) należy matować elementy papierami na SUCHO (+/-) 240p. gdyż szpachel "wpija-podkład(a może też wpić wodę)", jeśli nie to pod lakier papierem 800p. na mokro... po matowaniu powierzchnia ma byc idealnie gładka bez porów. NP: custom mego derbi :P
Obrazek

sony551 pisze:
Trzemy owiewki aż do starcia lakieru bezbarwnego
należy jedynie matować do uzyskania matu bez zbędnego przecierania, gdyż może się wtedy lakier zważyć...

pod szpachel zaleca się (ostatecznie) papier o gradacji 180-240p.

sony551 pisze:
Szpachle docieramy od razu na mokro i papierem 400
nie należy docierać szpachli papierami wodnymi... (gdyż wychodzi zawsze nie równo, np. tak jak u ciebie "jak pomalujesz zobaczysz o co kaman"

Po za tym wszystko ok powodzonka :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2010, 16:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Spoko pracowałeś 2,5 roku a ja tą wiedzę zbieram od może wakacji.Robiłem tak jak napisałem i naprawde efekt wyszedł mi równie dobry.Jak chcesz to wyśle ci zdjęcia przed i po szpachlowaniu/malowaniu.

Z tym co napisałeś spotykam sie pierwszy raz ale zachowam to info dla siebie bo to są cenne infomacje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2010, 19:15 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Ja tak robiłem i było ok.

PS: Miałem wyśmienitego mistrza...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2010, 19:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
A ja miałem tylko siebie i internet i nic niemożna było zobaczyć bo takiego poradnika jak ja nikt nie zrobił.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2010, 10:42 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=15988 noo :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2011, 21:02 
*

Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:36
Posty: 54
Pojazd:
zgadzam się z debeszczak ponieważ ucze się tego zawodu nie wiem czy nie zapomniłeś napisać o podkładzie pod lakier :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 23:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2010, 21:50
Posty: 99
Lokalizacja: Białystok/ Grabówka
Pojazd:
Z tego co słyszałem to do wody dodaje się trochę płyny do mycia naczyń. Niestety nie pamiętam w jakim celu, ale ostatnio matując plastiki tak robiłem.




_________________

Obrazek

Zaproszenia na TakeAGift.pl

http://www.takeagift.pl/polecam:33023




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2011, 15:46 
Zbanowany

Rejestracja: 26 sty 2011, 19:10
Posty: 187
Pojazd:
no i mohłeś dodać ze też bedzie potrzebny rozpuszczalnik już do malowania:)




_________________

KUPIE SPORTOWY ZAPŁON DO MINY.!!!
KOŁA SR MINA.
YASUNI C30/ROOST.!!

WYKONUJE CUSTOM PLASTIKÓW.Nadkola itp.


SPRZEDAM:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1532195234

gg-25008789




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 11:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2010, 12:09
Posty: 153
Lokalizacja: Gubin
Pojazd:
Czesc mam problem chcialem przygotowac plastiki do malowania i wpadlem na glupi pomysl zeby zedrzec pierw farbe stara i potem leciec pamierami w niektorych miejsach sa lekki dziury,dolki moge co jeszcze z tym zrobic ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 18:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 16:59
Posty: 93
Lokalizacja: Siemiatycze
Pojazd:
nie drzyj papierem żeby dołek wyrównać z powierzchnią, tylko kup szpachle i po szpachluj.. potem papier 240p. na sucho tak jak mówił DEBESZCZAK... po zmatowieniu daje się podkład i potem lakier chyba;)




_________________

MBK BOOSTER NG
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 18:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2010, 12:09
Posty: 153
Lokalizacja: Gubin
Pojazd:
Ja ja to zrobie to juz mi to nie zmatowieje chyba bo lakier zerwalem i zostal tylko bialy podklad.A co do szpachli to inaczej tego nie wyrownam ? a tam gdzie niemam zadnych dziurek tylko jest chropowate to jakim papierem leciec ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 18:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 16:59
Posty: 93
Lokalizacja: Siemiatycze
Pojazd:
o kokpit(plastik pod kolana) Ci chodzi?




_________________

MBK BOOSTER NG
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 19:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2010, 12:09
Posty: 153
Lokalizacja: Gubin
Pojazd:
Tez chodzi mi o ten kokpit i o to jakim papieram mam leciec plastiki w tych miejscach ktore nie sa porysowane tylko sa lekko szorstkie bo zdarlem farbe i zostal tylko sam podklad na plastkiach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 20:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 16:59
Posty: 93
Lokalizacja: Siemiatycze
Pojazd:
jak chcesz mieć ''chropowate '' takie coś jak mat, to dajesz podkład, szary akrylowy potem baze i tyle.. mi mówili że nie trzeba szlifować tego..;) popytaj innych




_________________

MBK BOOSTER NG
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 20:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2010, 12:09
Posty: 153
Lokalizacja: Gubin
Pojazd:
Opisze dokladnie oco mi chodzi chcem przygotowac plastiki do malowania i wczoraj wpadlem na glupi pomysl zebym zdarl farbe z plastikow a potem se polece tylko papierem wodnym.No i zrobilem tak po zdrapaniu farby wygladalo to innaczej niz sobie wyobrazalem.Po zdraciu farby na plastikach jest teraz podklad bialy.Plastiki sa szorstkie i wniektorych miejscach maja lekkie wglebienia.Chce sie od was dowiedziec co moge z tym zrobic aby pozbyc sie wglebien i zeby plastiki byly gladkie.Niechodzi mi o kokpit tylko o plastik normalny pod ktorym jest podklad.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 kwie 2011, 21:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 16:59
Posty: 93
Lokalizacja: Siemiatycze
Pojazd:
nie wiem, jeśli są wgłębienia to raczej papierem nic nie zdziałasz bo wszędzie będą doły... więc szpachlą musisz moim zdaniem..




_________________

MBK BOOSTER NG
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 kwie 2011, 10:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2010, 12:09
Posty: 153
Lokalizacja: Gubin
Pojazd:
A tam gdzie niema zadnych wglebien tylko jest szorstko to jakim papierem jechac 200 zwylym a potem 400 wodna ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 kwie 2011, 22:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2010, 16:59
Posty: 93
Lokalizacja: Siemiatycze
Pojazd:
jeśli chodzi Ci o kokpit to musisz odtłuścić i potem bazą, chyba tak mi kolega mówił;)




_________________

MBK BOOSTER NG
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2011, 7:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2010, 18:54
Posty: 2165
Lokalizacja: DIRTY SOUTH
Pojazd: GSXR 1000 k8 / A4B7
BooSter03, Bez podkładu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy