Dzisiaj jest 21 wrz 2024, 23:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 sie 2010, 14:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Witam
Chcę wam pokazać jak w prosty sposób odzyskać moc hamowania.
Czułem ostatnio że tylni hamulec coraz gorzej hamuje. Po rozebraniu i oględzinach szczęk stwierdziłem że jest jeszcze spora warstwa okładzin na nim , więc co może być przyczyną gorszego hamowania? :
-materiał który jest już zmęczony i stary
-wszystkie wycieki spod przełożeń i łożyska które trafiają na szczęki i ich okładziny i je natłuszczają
Ja za to znałem starą metodę reanimacji, a więc przejdźmy do działań
Musimy się dostać do szczęk hamulcowych w tym celu zdejmujemy wydech ( 2x śruby na klucz 10mm przy cylindrze i zazwyczaj 2x 13mm klucz przy karterze)
Gdy już okręciliśmy wydech bierzemy się za zdjęcie koła , bierzemy klucz nasadowy bodajże 24mm (zależnie od modelu / marki skutera) , uprzednio zdejmujemy zabezpieczenia , i zawleczki jeżeli takowe istnieją, Teraz niech ktoś spuści skuter z nóżek i naciśnie hampel do końca, a 2ga osoba niech odkręca nakrętke koła. Gdy nakrętka koła już puściła stawiamy spowrotem skuter na nóżki i zdejmujemy koło . Naszym oczom ukażą się szczęki hamulcowe, teraz musimy je zdjąć , do tego będzie nam potrzebny śrubokręt , kleszczymy go między karter a szczęki , szczęki w ten sposób nam wyskakują i widzimy je już w całej okazałości
Teraz wkręcamy je w imadło
Obrazek
Następnie bierzemy piłkę do metalu ( ja miałem bardzo małą i wchodziła jak w masło)

I robimy takie nacięcia jak na fotce:
Obrazek
Z drugiej strony tak samo ,
Fotka skończonych nacięć na szczękach:
Obrazek
Na koniec bierzemy papier ścierny , ja miałem 80 wodny i przecieramy okładziny szczęk z obu stron :
Obrazek
Następnie przecieramy okładziny rozpuszczalnika w celu pozbycia się zanieczyczeń oraz odtłuszczenia.
Samo zrobienie nacięć i zeszlifowanie jest banalnie proste i szybkie i trwa 5min , najgorzej jest założyć szczęki , polecam najlepiej odpiąć linke od hamulca i zacząć zaczepiać je od dołu , później osadzać na górze.
Tak to wygląda po założeniu :
Obrazek
Myślę że art się przyda
Pozdrawiam :)




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 01 maja 2011, 20:15 przez Revo, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 14:05 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:07
Posty: 360
Lokalizacja: Z pod warszawy
Pojazd:
Zapomniałeś napisać jaki był efekt bo mnie to ciekawi :)




_________________

[shadow=red]SQT Cargo Team [/shadow] To jest to !!!
EvilDevil pisze:
Lecz niestety lubi się popsuć nawet w trasie ,czego z resztą doświadczyłem .

EvilDevil pisze:
2t z czego jestem zadowolony, jak narazie się nie psuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 14:09 
**

Rejestracja: 18 mar 2009, 13:27
Posty: 238
Lokalizacja: Wawa józefów
Pojazd:
Można też ponawiercać czy tak jak tutaj naciąć ... sam mam to zrobione i jest o niebo lepsze hamowanie polecam !




_________________

Nie jestem jak zupa pomidorowa...-nie musisz mnie lubić ;p
witold123 pisze:
Sory za jakość zdjęcia robione winampem ;p

tloku pisze:
Sorry za słabą jakość zdjęć (robione wiertarką udarową z turbobulbulatorem)


Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 14:13 przez Dibeisi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 14:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Dokładnie tak jak mówił dibeisi, jeszce u siebie tego nie testowałem , ale robiłem tak kiedyś u kolegi i naprawde jest dużo lepiej ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 16:08 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 17:07
Posty: 360
Lokalizacja: Z pod warszawy
Pojazd:
Będę musiał wypróbować :)




_________________

[shadow=red]SQT Cargo Team [/shadow] To jest to !!!
EvilDevil pisze:
Lecz niestety lubi się popsuć nawet w trasie ,czego z resztą doświadczyłem .

EvilDevil pisze:
2t z czego jestem zadowolony, jak narazie się nie psuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 19:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2009, 19:12
Posty: 291
Pojazd:
ja też muszę to zrobić :mrgreen:




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 19:14 przez Mikuch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 19:24 
***

Rejestracja: 20 cze 2010, 12:46
Posty: 515
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
Jak głęboko naciąć?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2010, 21:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Aż przepiłujesz okładzine , aż do metalu.
Obrazek
tu widać




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 21:26 przez Revo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2010, 10:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 14:38
Posty: 510
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
sprawdzal to ktos ??? bo tez bym sobie naciol :)




_________________

Aero pisze:
KEWIN WYMIATSZ

:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2010, 14:06 
*

Rejestracja: 04 lip 2010, 0:16
Posty: 48
Lokalizacja: Bielawa / Świdnica
Pojazd:
Można tak nacinać okładziny w klockach do tarczy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2010, 14:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Lipka16, Bóg Cię opuścił??? :shock:




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2010, 17:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Hehe jakbyś nacioł to obstawiam że moment by odpadły . :twisted:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2010, 17:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2010, 10:20
Posty: 45
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Ciekawe jaki efekt by był jakby ktoś naciął tak sprzęgło :D




_________________

daniel993 pisze:
Optyka jest napisane ze bedzie jakies graffiti na nim :D Jakis napis typu kur*a ale tak ladnie napisane czy cos takiego.

nie no spoko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2010, 18:09 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
siewkamhr, jest poradnik na forum o nacinaniu okładzin na sprzęgle. Osobiście też tak zrobiłem i faktycznie lepiej przyspiesza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 1:17 
**

Rejestracja: 16 sty 2010, 13:58
Posty: 428
Pojazd:
dobry sposob tez kiedys czytalem o nacinaniu sprzegla tylko trzeba ostroznie i podobno lepsze przyspieszenie , sam tego nie testowalem ale moze kiedys.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 10:29 
ja tak nacinałem sprzęgło i te szczęki .... powiem tyle że jest katastrofa :( ... hamuje bardzo słabo... nie wiem może się dotrze to będzie lepiej .... co do sprzęgła to też nie lepiej v-max spadł o 4km ... na okładzinach nie było żadnego oleju ani smaru wszystko idealne i czyste nawet przejechałem wszystko papierem 60 i to nic nie dało ogólnie nie polecam tego sposobu lepiej już przetrzec tylko papierem i zostawić ...




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 10:43 
**

Rejestracja: 18 mar 2009, 13:27
Posty: 238
Lokalizacja: Wawa józefów
Pojazd:
Ja mam tak zrobione przed tym miałem bardzoooo słabe hamowanie teraz jest o niebo lepiej ! nic się nie psuje nic się nie sypie spr przy prędkości poanad 100!!




_________________

Nie jestem jak zupa pomidorowa...-nie musisz mnie lubić ;p
witold123 pisze:
Sory za jakość zdjęcia robione winampem ;p

tloku pisze:
Sorry za słabą jakość zdjęć (robione wiertarką udarową z turbobulbulatorem)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2010, 17:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2009, 19:15
Posty: 542
Lokalizacja: Gdów
Pojazd: Runner 125 fx
Mi nacinanie szczęk hamulcowych, o wiele lepiej poprawiło hamowanie xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2010, 22:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 20:47
Posty: 396
Pojazd:
medyk94, Co ty za głupoty gadasz. :roll:
Spadł Ci v max bo pasek masz już zjechany sam mi mówiłeś na gg. Sprzęgło jest tylko od ruszania :wink:
A co do szczęk hamulcowych podciągnij hamulec. :P




_________________

Polerowanie Aluminium na efekt lustra!!

http://www.bikepics.com/members/marcepani/polerki/\

Lakierowanie Proszkowe / Piaskowanie !!

http://bikepics.info/members/marcepani/p3/

GG:10493683




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 11:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2009, 21:47
Posty: 317
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
według mnie nie powinno się nacinać do końca bo się szczęki rozlecą :lol: . Ja tez tak robiłem tylko że przeleciałem papierem jeszcze lekko na feldze w poprzek , efekt nieziemski :twisted:




_________________

looknij jedynego takiego gas gas-a---> http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89043

Sprzedam skuter pilne!!!

http://otomoto.pl/piaggio-typhoon-okazj ... 88687.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy