Dzisiaj jest 20 wrz 2017, 20:21



Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 sie 2017, 16:44 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 21:20
Posty: 19
Pojazd: Honda SH 50'98
Ale zrobiłeś próbę z mazakiem? Próba daje bardzo dużo do myślenia.
Trzeba zdjąć obudowę tylko, bierzesz taki wodoodporny marker czarny i pociągasz od środka aż po brzeg, to samo na sprzęgle. Kajtniesz się 2km, zdejmujesz obudowę, robisz zdjęcie (komórką daje się to zrobic w miarę wygodnie) tego co zostało z kresek i wstawiasz na forum.

Musisz dokładniej opisywać co i jak. Bo np. nie podajesz czy sprawdzałeś czy pasek idzie na górę na postoju czy właśnie zrobiłeś taka próbę.

Mam podejrzenia, że wariator jest "za krótki". A jaki masz start, zrywny czy tak "ujdzie".
Ja na silnikach nie znam się. W napędzie grzebałem już sporo, ale ja cały czas napęd (seryjny) poprawiam głównie pilnikiem i imadłem :)

--edit-- Jeżeli masz na warsztacie cięższe rolki, jakieś 9-10g, załóż je i zobacz ile wyciągnie v-max z dobrej górki (najlepiej razem z próba mazakową). A propo, ile wyciąga z dobrej górki obecnie?

Masz tu przykład jak źle wyglądała praca napędu po jednej z prób (te 3-4 mm u góry wariatora ma b. duże znaczenie u mnie na v-max.
Obrazek
Obrazek




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2017, 14:16 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 22:59
Posty: 25
Pojazd: Speedfight 2
1. Sprawdzałem na postoju, jak pasek idzie na górę i idzie do samej góry.
2. Start mam "tak ujdzie", bo mam twarde sprezynki sprzegla i rusza mi z wysokich obrotów, gdzies od 10-15 km/h.
3. Sprawdzałem na rolkach 10g, bo ów takie miałem to słabo osiągał prędkość maksymalną od 0 i z górki szedł 77 km/h , a przy obecnych rolkach, które mam czyli (6,3 polini) szedł 85 z górki. (przy dobrym nachyleniu 87-88)

Wymieniałem teraz sprężyne dociskową na Stage6 medium, wraz z tym siedzi wario Top Racing sv1, rolki tak jak pisalem wyzej 6,3 i jakos bez zmian to idzie... Myślicie, że regulacja rolkami sama juz tylko tu pomoze? dac mu lzejsze???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2017, 15:55 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1944
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Sprawdzaj po płaskim a nie z góry.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sie 2017, 11:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 71
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
Moje mały doświadczenia z Keeway
Mam 70 VM cyl, Next R z wyrzuconą zwężką, zkupiłem Dellorto 17.5 z z Peugota , dałem mu dyszę 75, nie chciał jechać, musiałem odblokować filtr powietrza i dołożyłem dodatkowy otwór wejscia powietrza + wkładka Polini. Wyregilowałem i na seryjnym pasku sprzęgle i rolkach (5.5g) zamykałem licznik 80 a nawet więcej czasami przy mojej wadze 93kg ale ze docierałem to nie chciałem go cisnąć.

Następnie założyłem waritor Malosi i pasek Bado Stage6, sprężyna biała. Okazało się ze w zestawie (prawie nowy był - odkupiłem go) są lekkie rolki 4.5g. Jak to złozyłem to silnik wkecał się bardzo szybko, łapał wysokie obroty, mocny start i potem dopiero rozpędzanie się. Z trudem osiagałem 80 licznikowe.
Powróciłem do rolek z Keeway czyli 5,5g, było nieżle, mocno się wkręca i predkośc zadowalająca. Ale jazda po mieście to jednak mocne starty z dużymi obrotami, spzynki sprzęgła ori.
Teraz kupiłem rolki 7g Malossi, i wydaje mi się ze jest to kompromis. Ładnie idzie id dołu, silnik nie wyje tak a jak odkece gaz do konca to jest super. Licznik zamykam i wskazówka jest na dole, nie wiem ile kłamie ale jak by była skala to około 100.
Zastanawiam się jak to leci jak siada na to moj syn który wazy 48kg:).




_________________

RY8 - 2007r
WM 70ccm
Wydech Next-R
Wariator Malossi 7g
Centralna biała
Dellorto 17.5 - dysza 75
Filtr powietrza - ori + wkłądka Pollini + custom króciec




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2017, 14:55 
*

Rejestracja: 03 lip 2017, 21:20
Posty: 19
Pojazd: Honda SH 50'98
axterr pisze:
1. Sprawdzałem na postoju, jak pasek idzie na górę i idzie do samej góry.
2. Start mam "tak ujdzie", bo mam twarde sprezynki sprzegla i rusza mi z wysokich obrotów, gdzies od 10-15 km/h.
3. Sprawdzałem na rolkach 10g, bo ów takie miałem to słabo osiągał prędkość maksymalną od 0 i z górki szedł 77 km/h , a przy obecnych rolkach, które mam czyli (6,3 polini) szedł 85 z górki. (przy dobrym nachyleniu 87-88)

Wymieniałem teraz sprężyne dociskową na Stage6 medium, wraz z tym siedzi wario Top Racing sv1, rolki tak jak pisalem wyzej 6,3 i jakos bez zmian to idzie... Myślicie, że regulacja rolkami sama juz tylko tu pomoze? dac mu lzejsze???


Trzeba było tak od początku. Jeżeli zbiera się do 88 nawet (z góry) to raczej nie problem ograniczeń napędu - przynajmniej do tych 90 - np. braku bieżni wariatora.
Przy rolkach 10g najwyraźniej wystąpiło duże przekroczenie momentu obrotowego (na wariatorze pasek za wysoko, nie wchodził na odpowiednie obroty) i stąd tylko 77.

Ja bym spróbował rolki o 1g, albo i 0.5, mniejsze i większe i jeżeli nie widać specjalnie różnicy w v-max to szukał raczej mocy w silniku niż grzebał w napędzie. Można jeszcze podejrzewać tego TopRacinga o charakterystykę (łuki bieżni) wariatora, ale to trzeba by pożyczyć od kogoś inny wariator i sprawdzać.
No i można jeszcze próbować dać słabszą (ta którą założyłeś teraz jest słabsza?) sprężynę korektora (niewdzięczna robota) - wtedy wyczujemy czy korektor za bardzo nie powoduje strat mocy (gdyby sprężyna pomogła -wtedy koniecznie rolkami trzeba będzie znowu się bawić). Nie wiem co tam masz na warsztacie, bo rzucać pomysłami to sobie można, ale jak masz kupować dodatkowe graty tylko do sprawdzania to ja bym już to odpuścił.
Ile ważysz? (bo to wydaje się ważne przy doradzaniu sprężyn korektora)

Bo j.w. jeżeli z dobrej górki nie ma siły wkręcić paska wyżej na rolkach 10g, to dla mnie po prostu jest to zwykły brak mocy w silniku, ...albo bardzo wąski zakres momentu obrotowego vs obroty (czyli koszmar dobierania napędu do charakterystyki silnika).




_________________

Aktualnie: Honda SH 50 '98, Romet Ogar 205, Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 '04
Kiedyś: Motorynka romet, Simsony, MZ 251




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 17:09 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 22:59
Posty: 25
Pojazd: Speedfight 2
Teraz to już w ogole lipa, gaznik sie rozregulował....
Zanim go odpale z kopki to ze 100 razy trzeba i co 4-5 kop strzela z tłumika, a podczas jazdy przy 30-40 km/h szarpnie nim ze 2 razy jakby paliwo nie dochodziło.. Jest to mieszanka uboga czy zbyt bogata???

Najpierw sprobuje wyregulowac gaznik i napisze czy to coś pomogło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2017, 17:21 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 18:19
Posty: 1944
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Jaki kolor świecy? Zaraz będzie że zatarty...




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
Pro Replica
Przeciwtalerz Hebo
Wariator Tun'r
Dellorto 17,5
TNT HPC
Zawór hometuned+malossi karbonit
Malossi Biała




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2017, 10:11 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 22:59
Posty: 25
Pojazd: Speedfight 2
Po dłuższym czasie zabrałem się do niego. Regulacja nie pomogła, na niskich obrotach chodzi dobrze, tylko jak da mu się gazu do konca to nie dostaje wystarczającej dawki paliwa, muli go i strzela z tłumika. Jak pochodzi powoli na postoju , nabiera paliwa, dodam do końca gazu chodzi równo i stabilnie a potem znów to samo, kończy się paliwo w ciągu 2-3 sekund i strzela z tłumika i nie ma siły. Co to może być ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2017, 14:17 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 19:41
Posty: 5427
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dyszami się bawiłeś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2017, 20:43 
*

Rejestracja: 06 lip 2015, 22:59
Posty: 25
Pojazd: Speedfight 2
Nie, od początku siedzi seryjna dysza. Chyba 52 lub 56




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2017, 10:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2017, 10:33
Posty: 71
Lokalizacja: Tczew
Pojazd: Keeway 70ccm
Imię: Marcin
trochę małe dysze...




_________________

RY8 - 2007r
WM 70ccm
Wydech Next-R
Wariator Malossi 7g
Centralna biała
Dellorto 17.5 - dysza 75
Filtr powietrza - ori + wkłądka Pollini + custom króciec




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy