Dzisiaj jest 26 paź 2020, 14:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 lis 2013, 15:57 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2431
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
ZADBAJ O JEDNOŚLAD NA ZIMĘ

PO LETNIM SEZONIE MOTOCYKLOWYM PRZYCHODZI PORA PRZEJŚCIOWA,
KTÓRĄ WARTO WYKORZYSTAĆ NA PRZYGOTOWANIE JEDNOŚLADU DO ZIMY.


Zanim nadejdą zimowe mrozy i pogoda zmieniająca się jak w kalejdoskopie, warto wykorzystać ciepłe i dłuższe jesienne wieczory. Spędzenie kilku wieczorów na przygotowaniu motocykla przyniesie lepszy efekt niż jednodniowe całodzienne poświęcenie się temu tematowi, a i satysfakcja będzie rozłożona na kilka dni i nieokupiona zmęczeniem fizycznym.


KROK 1 - MYCIE

Obrazek

Tego typu przygotowanie należy rozpocząć od wykonania prozaicznej czynności, jaką jest umycie motocykla. Do tego celu można użyć zwykłych szamponów samochodowych lub pójść krok dalej i zastosować specjalny środek do mycia motocykli. Różnica jest dość duża, gdyż preparaty do motocykli nie tylko czyszczą lakier i gładkie powierzchnie, ale też radzą sobie z brudem zgromadzonym w zakamarkach, na elementach z aluminium, stali, gumy i plastiku, nie pozostawiając smug i zacieków. Takim płynem jest Castrol Greentec Special Bike Cleaner. Po umyciu i osuszeniu wskazane jest użycie pasty, która zapewni nieskazitelną czystość oraz woskową warstwę ochronną, co uchroni przed problemami z wyczyszczeniem motocykla na początku wiosny.


KROK 2 - OLEJ

Mycie to jednak nie wszystko. Czas na wykonanie czynności związanych ze stroną mechaniczną. Należy zacząć od wymiany oleju silnikowego. Można się zastanawiać, po co to robić, skoro motocykl będzie stał przez kilka miesięcy. Chodzi o pozbycie się szkodliwych składników, które są rozpuszczone w oleju i przez zimę będą niekorzystnie wpływały na silnik. Mowa głównie o związkach siarki, które dostają się do oleju z paliwa. Siarka podczas długiego postoju będzie reagowała z wodą z otoczenia, tworząc związki kwasowe. Takie zaniedbania odbijają się na trwałości motocykli. Pamiętajmy, aby zawsze wraz z olejem wymieniać filtr oleju.


KROK 3 - PALIWO

Kolejną czynnością jest usunięcie paliwa z komór pływakowych gaźników. Większość konstrukcji jest przygotowana do tej operacji i zawiera śruby spustowe, które po odkręceniu umożliwiają spłynięcie benzyny. Jest to łatwe i nie wymaga większej wiedzy technicznej, ale szczególnie istotne dla posiadaczy motocykli dwusuwowych, gdzie oprócz paliwa w gaźniku gromadzi się olej z mieszanki. Nie można też zapomnieć o zatankowaniu motocykla do pełna przed jego sezonowaniem. Występują dwa tego powody. W motocyklach z metalowym zbiornikiem paliwa unikamy rozwijania się korozji wewnątrz. Ponadto w niepełnym zbiorniku będzie się skraplała woda, znacząco obniżając jakość paliwa. Warto do tego nie dopuścić poprzez zatankowanie motocykla „pod korek”.


KROK 4 - HAMULCE

Obrazek

Następnym zabiegiem, który też ma związek z wodą, jest wymiana płynu hamulcowego. Płyn ten jest higroskopijny, tzn. pochłania wodę z otoczenia. Układy tylko wyglądają na szczelne, a tak naprawdę woda zawsze jest absorbowana z otoczenia. Zawartość 2% wody obniża temperaturę wrzenia płynu z 270°C do 180°C, czyli prawie o 100°C. Ponadto obecność wody przyspiesza korozję układów wewnątrz. Najlepszym płynem hamulcowym są płyny typu Castrol Motorcycle Brake Fluid przeznaczone do motocykli. Zwykłe płyny samochodowe przeważnie zaczynają wrzeć w temperaturze 220-240°C. Castrol Motorcycle Brake Fluid zaczyna wrzeć dopiero od 275°C, co daje dodatkowy margines bezpieczeństwa.


KROK 5 - ŁAŃCUCH

Obrazek

Kolejną czynnością, jaką musimy wykonać, jest obsługa łańcucha. Należy zacząć od jego oczyszczenia. Do tego celu nie powinno się używać benzyny, ponieważ niszczy ona gumowe uszczelki. Warto stosować specjalistyczne preparaty do tego przeznaczone. Najlepszy jest Castrol Chain Cleaner, który usunie zabrudzenia i zużyty smar, pozostawiając czystą powierzchnię. Po osuszeniu łańcucha powinniśmy go dobrze nasmarować, najlepiej smarem syntetycznym typu Castrol Chain Lube Racing lub Castrol Chain Spray O-R. Smary syntetyczne są bardziej wytrzymałe na działanie wysokich nacisków i temperatur oraz odporniejsze na utlenianie się, co ma szczególne znaczenie podczas sezonowania motocykla.

KROK 6 - ELEKTRYKA

Obrazek

Warto przejrzeć też instalację elektryczną, szczególnie w motocyklach, które mają już kilka sezonów za sobą. Rozpięcie kostek i przeczyszczenie preparatem Castrol Motorcycle DWF oczyści utlenione powierzchnie oraz przywróci idealne przewodnictwo elektryczne. Po odparowaniu tego preparatu pozostanie cienka warstwa zabezpieczająca przed korozją i utlenianiem, co zapewni przewodnictwo na długi czas. Nie powinniśmy pozostawiać akumulatora w motocyklu, chyba że przechowujemy go w ogrzewanym pomieszczeniu. Trzeba pamiętać o okresowym ładowaniu, przyjmując, iż traci on poziom naładowania o ok. 1% dziennie.


KROK 7 - OPONY

Kolejną czynnością jest dokładne oczyszczenie opon i zastosowanie środka ochronnego. Zabezpieczy to opony przed długim postojem oraz pozwoli zredukować utlenianie się gumy, twardnienie mieszanki oraz ograniczy pogarszanie się przyczepności. Na wiosnę musimy pamiętać o umyciu opon ze środków ochronnych, gdyż w znacznym stopniu ograniczają one właściwości trakcyjne.


KROK 8 - ZIMOWANIE

Ostatnią czynność należy wykonać po odstawieniu motocykla na miejsce sezonowania. Jest nią przykrycie pojazdu pokrowcem. Nie warto przykrywać motocykli szczelnie. Recyrkulacja powietrza pod pokrowcem zabezpieczy przed gromadzeniem się wilgoci, która ma właściwości korozyjne.

Przedstawione czynności powinny być wykonane przed każdym pozostawieniem motocykla na dłuższy czas. Pozwolą one w łatwy i przyjemny sposób przywrócić do życia motocykl po zimowym śnie.


Szukasz produktów dla siebie? Wejdź na stronę www.shop.mieloch.pl

Jeśli masz pytania dotyczące artykułu albo używasz produktów Castrol i masz uwagi - napisz w tym temacie.

Źródło: http://www.castrolnews.pl




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 lis 2013, 17:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2012, 20:41
Posty: 750
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd: Tgb 101S
Dlaczego tak ważne jest spuszczenie paliwa,z gaźnika w 2t?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2013, 18:09 
*

Rejestracja: 15 paź 2013, 18:00
Posty: 7
Lokalizacja: Bielsko Biała - Chybie
Pojazd: Yamaha Aerox
Zależy bo jak ktoś ma osobny zbiorniczek na olej 2t to nie musi ale jak np ja nie mam zbiorniczka w roxie i sam robie mieszanke to ma duze znaczenie ponieważ po jakimś czasie olej odziela sie od paliwa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2013, 13:14 
***

Rejestracja: 19 kwie 2011, 16:00
Posty: 522
Pojazd:
A nie lepiej wypalić paliwo do zera ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lis 2013, 19:57 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2013, 13:24
Posty: 2003
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd: Yamaha Aerox
Sam jestem ciekaw, po za tym w skuterach są głownie baki plastikowe a nie metalowe ;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2013, 16:23 
*

Rejestracja: 07 lis 2013, 21:52
Posty: 33
Pojazd: Yamaha JOG RR 07r.
To jeszcze zależy od skutera np. w hondzie sfx do 2005 r. był metalowy zbiornik:)
A tak ogólnie to podłączam się do pytania, po co spuszczać paliwo z gaźnika?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2013, 11:27 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2431
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Taką czynność należy wykonać ponieważ paliwo traci swoje właściwości - szczególnie w kontakcie z powietrzem jak na przykład ma to miejsce w częściowo pustym zbiorniku lub w komorze pływakowej gaźnika, która posiada stale otwarte odpowietrzenie.

W momencie kiedy jednoślad nie będzie użytkowany, komorę pływakową należy opróżnić, aby w trakcie uruchamiania po przerwie zimowej, do komór spalania trafiło świeże paliwo o wysokiej jakości.

Paliwa magazynowane (szczególnie przy dostępie powietrza) tracą swoje właściwości, co może wpłynąć na przykład na znaczne utrudnienie uruchomienia pojazdu po zimie.




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2013, 18:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2013, 13:24
Posty: 2003
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd: Yamaha Aerox
Nooo, to jest odpowiedź na moje pytanie:D Dzięki ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2013, 22:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Wymiana oleju przed zimowaniem - myślę,że to nie dotyczy 2T,olej w skrzynce można zostawić stary,a na wiosnę nowy wlać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 gru 2013, 13:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Myśle że to jest bardziej wiosenna porada n/t przygotowania jednoślada do sezonu a nie w zime robic takie rzeczy...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 gru 2013, 20:51 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
Kamek46 pisze:
Myśle że to jest bardziej wiosenna porada n/t przygotowania jednoślada do sezonu a nie w zime robic takie rzeczy...


To co, na wiosnę będziesz spuszczał paliwo z gaźnika ? Jak najbardziej jest to na jesień...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 gru 2013, 21:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2013, 18:16
Posty: 5
Lokalizacja: Mońki
Pojazd: Aprilia Sr Factory
Poradnik mi się przydał , dzięki :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 gru 2013, 22:27 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
a co sadzicie na temat jazdy skuterem w zimie ? Na pewno niesie to jakies ze soba negatywne skutki zdrowotne ale co z nasza maszyna ? Wiadomo cos w temacie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 gru 2013, 12:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
O jaką maszynę Ci chodzi?
Skuter?2T czy 4T?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 gru 2013, 13:39 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
Skuter 2t :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 gru 2013, 21:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Nie wiem dokładnie z czego są robione paski napędowe do skuterków,ale np. w samochodzie przy bardzo niskich temperaturach jest możliwe przeskoczenie o ząbek paska i przestawienia rozrządu.
W przypadku skutera nie jestem pewny,czy nie pęknie Ci pasek lub szybciej się zużyje.
Poza tym sól na drodze pięknie zżera wszystkie pojazdy:)
Więcej do głowy mi nie przychodzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy