Dzisiaj jest 21 maja 2025, 22:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 gru 2011, 22:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2011, 8:31
Posty: 225
Lokalizacja: Strzeleczki
Pojazd:
Chciałbym się dowiedzieć co w końcu jest bardziej wytrzymałe aluminium czy żeliwo, bo na forum można znaleźć wiele odpowiedzi. Moim zdaniem żeliwo wytrzymalsze, a wy jak sądzicie?? :twisted:




_________________

Due Plus Modular
Stage6 PRO
Zawór+króciec-Stage6
Stage6 Black Edition 21
Kit Malossi MHR overrange
Polini Air box


http://imageshack.us/photo/my-images/821rox001.jpg/

http://www.youtube.com/watch?v=cYVsXRJ36AI


Ostatnio zmieniony 21 gru 2011, 22:55 przez denis123, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 gru 2011, 22:56 
**

Rejestracja: 06 wrz 2010, 20:34
Posty: 412
Lokalizacja: L-wo
Pojazd:
aluminium lepiej odprowadza ciepło ale cylki aluminiowe zazwyczaj są wyższych klas i kręcą wyżej niż cylki żeliwne co przekłada sie na cześciejsze zmiany tłoka ale sama gładź jak będziesz o nią dbał wytrzyma więcej niż w żeliwie ale w żeliwie zawsze da rade zrobić szlif a alu na półkę dla ozdoby jak ci się zatrze




_________________

Obrazek <--Klik

Oglądajcie i komentujcie!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 0:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2011, 8:55
Posty: 277
Lokalizacja: Warszawa/Piastów
Pojazd:
Ja kupiłem airsal'a 70 sport założyłem i czekam teraz na przesyłkę z nowym wydechem,mam pytanie jeżeli już się dotrze czyli minimum 500km to puźniej co ile zmieniać tłok z pierścieniami z 2 tyś km ?




_________________

Airsal 70 sport
Stage6 ProReplica
Polini Speed Control
Gazior 21
itp...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 0:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Aluminium wytrzymalsze.
Zrobisz smiało 10 tys. Potem drugi tłok i jedziesz dalej.
jakbys miał zeliwny i chciał szlifowac to regeneracja też wyjdzie sporo bo sam tłok i uszczelki to koszt nie oszukujmy sie około 220 zł. Do tego szlif, szukanie zakładu itd.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 22 gru 2011, 0:42 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 0:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2011, 19:17
Posty: 871
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
BLEJO pisze:
a alu na półkę dla ozdoby jak ci się zatrze
Nie wiem czy wiesz ale istnieje takie cos jak honowanie. Nie wprowadzaj innych w błąd jak nie wiesz.




_________________

nieregulaminowy podpis




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 1:21 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Chłopacy... Honowanie cylindrów klasy sport jest po prostu nie opłacalne. Owszem istnieje taka możliwość zrobienia owego zabiegu ale nie oszukujmy się. Żeby mieć dobry nicasil trzeba poszukać dobrego zakładu poza naszymi granicami państwa. Koszty tedy wszystkiego przewyższają kupno nowego cylindra.

speeds9 pisze:
Ja kupiłem airsal'a 70 sport założyłem i czekam teraz na przesyłkę z nowym wydechem,mam pytanie jeżeli już się dotrze czyli minimum 500km to puźniej co ile zmieniać tłok z pierścieniami z 2 tyś km ?


Ileż to można mówić, ale w takim razie po raz kolejny powtórzę. Aluminiowych cylindrów nie wolno zamulać. Rozumiem was, że niektórych kupno takiego cylindra kosztowało wiele wyrzeczeń, ale naprawdę nie ma sensu oszczędzać i głaskać go, bo tak naprawdę tracicie znacznie na mocy cylindra. Jeżeli pierścienie nie zostaną osadzone wystarczająco ciasno w tulei, to będą pospolicie mówiąc "przepuszczały". Wtedy automatycznie traci się znacznie na mocy. Wyreguluj gaźnik aby nie przerywał i dostawał mieszankę taką jak trzeba (nawet zalecam zamontowanie o ciut większej dyszy, a wtedy będziemy mieć spokojną głowę, że cylinder otrzymuje tyle paliwa żeby się nie zatrzeć). Pamiętajcie aby cylinder wygrzać przed jazdą. Optymalna temperatura pracy silnika na cylindrze aluminiowych to 50C-60C! Cylindry aluminiowe są znacznie wytrzymalsze od żeliwnych. Jeżeli już tak nalegacie na ten szlif, wątpię żebyś się pchał w robienie szlifu i kupno nowego dobrego tłoka, gdyż za niewiele więcej masz nowy cylinder. Nicasil ściera się bardzo wolno, więc tutaj nie ma nawet porównania do szybciej zużywającego się żeliwa. Tłoki co 2 tysiące? Bzdury! W przypadku cylindra żeliwnego jakim jest streetrace kolega wymienił na nowy tłok na etapie 16 000 km przejechanych. Kompresje cylinder trzymał niemal do końca, a jak spadła to naprawdę nieodczuwalnie. To samo się tyczy cylindra aluminiowego, lecz tam gładź wyciera się wolniej więc odpowiedz sobie na pytanie sam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 1:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
ŻELIWO vs NICASIL

Powłoka NICASIL cechuje się:

Cytuj:
-ponad dziesięciokrotnie większą odpornością
-lepszym odprowadzeniem ciepła
-lepszym utrzymaniem powłoki olejowej
-znacznie mniejszy współczynnik tarcia


Bierz nicasil, wiesz po co są slady honowania, raz zeby wyrównać jajowatość, dwa na tych ryskach osadza się olej przy lustrze silnik pracuje na wysokich obrotach przeważnie w wyścigówkach tak jest ma polatać 3 wyścigi i od nowa przez te ryski latamy dłużej.


Ale i tak dalej nie rozumie dlaczego w kanale wydechowym dwudzielny tzn z przegrodą producenci dają jednak tam nicasil a nie powinno go być... czasem przez to pękają te przegrody od nacisku ze strony tłoka;]




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 2:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
no dobra slawek jednego nie rozumiem.

jesli np kupie sport pro cylek stage6 on jest aluminium, np zrobie nim te 10tys km to wymieniam tlok ale na rozmiar taki sam czy wiekszy?




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 2:15 
**

Rejestracja: 16 gru 2010, 20:00
Posty: 215
Lokalizacja: Nidzica
Pojazd: Aprilia SR Aprilia Sonic
Na większy. Skoro Ci się wytrze gładź i dasz takiego samego rozmiaru to nie będzie różnicy między tym starym tłokiem. Dajesz kolejną selekcje. Oznacza się je literkami np "Selekcja A" Selekcja B". Jeżeli czujesz, że skuter już ma małą kompresję i masz trochę już najechane kupujesz kolejną selekcję wsadzasz i jeździsz. To jest taki tłok nad wymiarowy, jest on minimalnie większy od swojego poprzednika, gdyż gładź została lekko wytarta.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 2:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Pyle pisze:
wymieniam tlok ale na rozmiar taki sam czy wiekszy?

Masz Potem tłok +0.01mm.

Honowanie to usuwanie małych rys po obróbce. Nie mylcie ze szlifowaniem dużych rys powstałych po zatarciu itd.!




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 13:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2011, 8:31
Posty: 225
Lokalizacja: Strzeleczki
Pojazd:
A jak jest ze spalaniem? Żeliwo więcej niż alu? :)




_________________

Due Plus Modular
Stage6 PRO
Zawór+króciec-Stage6
Stage6 Black Edition 21
Kit Malossi MHR overrange
Polini Air box


http://imageshack.us/photo/my-images/821rox001.jpg/

http://www.youtube.com/watch?v=cYVsXRJ36AI




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 13:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
denis123 pisze:
A jak jest ze spalaniem? Żeliwo więcej niż alu? :)

Dokładnie, i to o 0,5l przy 70ccm na tej samej mocy,
dlaczego ? wszystko wokół tarcia się obraca ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 14:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2011, 8:31
Posty: 225
Lokalizacja: Strzeleczki
Pojazd:
A co myślicie o tym? http://www.scooterkingz.pl/cylinder-sta ... o-70-mk-ii
Może być na 17,5 gaźniku? :> I czy w spalaniu w 6l bym sie zmieścił ?;p




_________________

Due Plus Modular
Stage6 PRO
Zawór+króciec-Stage6
Stage6 Black Edition 21
Kit Malossi MHR overrange
Polini Air box


http://imageshack.us/photo/my-images/821rox001.jpg/

http://www.youtube.com/watch?v=cYVsXRJ36AI


Ostatnio zmieniony 22 gru 2011, 14:06 przez denis123, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 14:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
Jeśli prawdą jest co tam piszą ze ten cylinder będzie miał max moc 17km to 17,5 jest stanowczo za małym gaźnikiem spalanie przy tylu koniach to granica 10l (+ -) minimum 21 gaźnik.... to nie jest zwykły sport pro co ma niecałe 11km




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 14:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2011, 8:31
Posty: 225
Lokalizacja: Strzeleczki
Pojazd:
a zwykły sport? :mrgreen:




_________________

Due Plus Modular
Stage6 PRO
Zawór+króciec-Stage6
Stage6 Black Edition 21
Kit Malossi MHR overrange
Polini Air box


http://imageshack.us/photo/my-images/821rox001.jpg/

http://www.youtube.com/watch?v=cYVsXRJ36AI




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 15:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Tłok dobiera się zależnie od zużycia gładzi, potrzeba wykonać odpowiednie pomiary.
Honowanie wyrównuje gładź po jej wytoczeniu. Wytaczarka nie jest w stanie pozostawić na tyle równej powierzchni, żeby od razu nadawała się do użytku.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 15:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2011, 14:02
Posty: 14
Pojazd:
denis123, Do 17.5mm w żeliwie polecę Ci StreetRace'a, cylinder bardzo dobry i wytrzymały, naprawdę warto go zakupić :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 18:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
denis123 pisze:
a zwykły sport? :mrgreen:

do zwykłego sport PRO stage6 wystarczy

I przestańcie pisać o tych streetrace ze zajebisty i w ogóle... za chwile bedzie kup niemieckie bo dobre kup golfa itd

Chce chłopak cylek z mocą kuje alu a nie pierdziawke żeliwnego streeta, co z tego ze można w nim zrobić szlif, to świadczy tylko o kompetencji potencjalnego kierowcy, nie dbasz to zaraz szlif i takie...będzie nowy świeży, nie będzie już nowy i świeży bo mało jest speców co odpowiednio zrobią szlif...co do nicasilu to dlaczego wszystkie cylindry wysyłane są albo na cechy albo do Anglia?..

popatrz na cylindry powyżej 15km czy któryś jest żeliwny, aluminium z nicaislem górą.!!




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 19:37 
Zbanowany

Rejestracja: 20 wrz 2011, 13:49
Posty: 330
Pojazd:
Kubicarr pisze:
denis123 pisze:
a zwykły sport? :mrgreen:


popatrz na cylindry powyżej 15km czy któryś jest żeliwny, aluminium z nicaislem górą.!!


Jest np Top Performance Due+. Moc około 15km




_________________

Mistrzunio10 napisał/a:
a co to sa rolki?!

gdzie jest filtr?

ha wiem tyulko gdzie jest lancuch! i gazniK!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 gru 2011, 20:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2007, 22:25
Posty: 108
Pojazd:
Valavme pisze:
Kubicarr pisze:
denis123 pisze:
a zwykły sport? :mrgreen:


popatrz na cylindry powyżej 15km czy któryś jest żeliwny, aluminium z nicaislem górą.!!


Jest np Top Performance Due+. Moc około 15km


Moc 10-13KM

cena ponad 1000zł
dlaczego nie ma ponad 15PS?

ta moc w zakresie obrotów 10.800->11.800

Alu cylek na nicaislu wyciąga więcej przy tych samych parametrach, Dziękuje dobranoc.




Densi odwiedź ten link

wykres z hamowni 5 cylindrów malossi stage polini

Cytuj:
Jak widać stage6 sport pro najlepszy ;]




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 22 gru 2011, 20:38 przez Kubicarr, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy