Dzisiaj jest 25 sie 2019, 1:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 lip 2019, 11:21 
*

Rejestracja: 31 lip 2019, 10:56
Posty: 4
Pojazd: Zipp Quantum 2t 70ccm
Witam, wiem, iż takich poradników są setki ale postanowiłem napisać swój ze względu na dość duży rozrzut info po różnych forach oraz porady "Mechaników" w stylu "Musisz zmienić gaźnik na większy". Załóżmy sytuację, że już wymieniłeś swój cylinder z 50ccm na 70ccm(47 mm). Nie ma tu znaczenia czy jest to Chiński produkt czy "markowy"..który również wykonywany jest w chinach. Wszystko zależy od tego jak go dotrzesz. Osobiście posiadam Chiński zestaw 70ccm i nalotu na nim ok 9tyś km bez przedmuchów i puchnięcia tłoka. Teraz do rzeczy. Jak wyregulować seryjny gaźnik 12mm pod ten cylinder aby chłodzenie było odpowiednie ?
1. Kupujemy zestaw dysz przeznaczonych do naszego gaźnika, najlepiej w przedziale 75-90.
2. Ściągamy gaźnik rozkręcamy WSZYSTKIE śrubki jakie się w nim znajdują.
3. Wkładamy gaźnik do wody i gotujemy ok 40min.
4. Po wygotowaniu myjemy benzyną ekstrakcyjną i przedmuchujemy gaźnik.
5.Składamy gaźnik
6. Wyciągamy zwężkę w filtrze powietrza (taka zagięta plastikowa rurka) gdyż jak wiadomo wraz ze wzrostem pojemności silnika wzrasta jego zapotrzebowanie na paliwo ale i powietrze
Gdy zrobiliśmy już to wszystko, to w dolnej części gaźnika, tam gdzie masz pływak są dysze. Ta wystająca to dysza główna i to nią się zajmiemy. Wkręcamy po kolei dyszę od 75 za każdym razem robiąc przejażdżkę. Musisz doprowadzić do sytuacji, w której po maksymalnym przekręceniu manetki obroty będą rosnąć miarowo a silnik nie będzie przerywał. U mnie udało się to osiągnąć na dyszy głównej 85. Gdy osiągniemy już miarowe obroty robimy przejażdżkę ok 7-10km i sprawdzamy kolor świecy. Świeca czarna-za dużo paliwa-montujemy dyszę o 5 mniejszą i testujemy. Świeca siwa-zmieniamy dyszę na większą o 5 i testujemy. Świeca ma mieć kolor kawy z mlekiem/rudy. Wówczas osiągamy optymalne spalanie mieszanki.
Mam nadzieję, że komuś to pomoże gdyż ja mimo tylu tematów musiałem dochodzić do tego sam.

-- 31 lip 2019, 11:20 --

Śrubką od składu mieszanki (ta obok śrubki wolnych obrotów) Służy do regulacji mieszanki na wolnych i średnich obrotach. Ją można zostawić w spokoju a dopiero po regulacji dyszy i uzyskaniu miarowej pracy i liniowego wzrostu obrotów można wyregulować skład mieszanki śrubką regulacyjną

-- 31 lip 2019, 11:21 --

Śrubką od składu mieszanki (ta obok śrubki wolnych obrotów) Służy do regulacji mieszanki na wolnych i średnich obrotach. Ją można zostawić w spokoju a dopiero po regulacji dyszy i uzyskaniu miarowej pracy i liniowego wzrostu obrotów można wyregulować skład mieszanki śrubką regulacyjną


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 lip 2019, 12:00 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3725
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Niestety albo stety wypisujesz tu farmazony, które mogą zniszczyć czyjś silnik.
1. Nie ma dość dużego rozrzutu info, tu jest forum MM i raczej jednolite info są o tuningu (za mojej kadencji)
2. 70cc nie ma znaczenia czy chiński czy markowy? MA I TO DUŻE - załóż okulary jeśli nie widzisz tego. Ty w ogóle miałeś markowy cylek (np. athena) w rękach do porównania? Jakość kanałów/okien? Równe kąty?? Pasowanie tłoka?
3. 70cc wszystkie w Chinach?? Napisu Made in Italy to nie widziałeś w życiu?
4. Nikogo nie obchodzi 12mm w 70cc bo to niszczenie cylindra i utrata osiągów, proszę wpisać w google "carb comparsion aerox" i pokaże się wykres z hamowni 12 mm vs 17,5 mm.
5. Regulacja gaźnika - każdy ma swoje metody, nie wnikam, liniowego wzrostu obrotów nie ma w CVT, nie siej znowu farmazonu, w CVT masz stałe obroty aż do max przełożenia wario, dopiero potem jest liniowy wzrost rpm.

Podsumowując, jeśli tak robisz ludziom skutery to współczuję im. Normalnie to bym takie bezsensowne posty usunął, ale ten niech pozostanie, na przestrogę "znawców".

Potem na drogach jeżdżą 70tki co ich 50tka objeżdża.
Ostatnio sprawdzałem jedną chinę 70 za 130pln, większego gó..na pod kątem osiągów nie widziałem.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Mechanik jest dla osób co nie ogarniają i dla tych co udają że ogarniają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 14:30 
*

Rejestracja: 31 lip 2019, 10:56
Posty: 4
Pojazd: Zipp Quantum 2t 70ccm
Post został stworzony dla ludzi, którzy nie chcą pakować 3k w skuta za 2k... Różnica w cylkach jest taka, że za jakość płacisz powiedzmy 100 zł więcej a kolejne 300 zł za markę. Nie pisz mi, że wypisuję farmazony bo z mojej ręki jeździ około 8 skuterów i nic się z nimi nie dzieje. Nie każdy potrzebuje 15KM w skuterze. Bawi mnie jak wszyscy piszą to co ktoś powiedział a nie mają żadnego doświadczenia z Chińskimi cylkami. Mam chiński cylek i gdybym miał zmieniać wybrałbym znów chiński a na chamowni to...... Testy takie nie mają żadnego odzwierciedlenia w realiach, zmienne warunki pogodowe, wiatr, deszcz itd. Napisałem o jaki model chodzi. Nie piszę tu o żadnych Yamahah a o Chińskich skuterach. Popieram to doświadczeniem, że to jeździ z serią gaźnikiem. Nie ma dziur w obrotach ani zalewania. Mieszanka jest spalana w prawidłowy sposób i silniki się nie przegrzewają. Do normalnej jazdy i czasem przyciśnięcia wystarczy. Ale rozumiem....masz inne poglądy niż ja i nie musisz się ze mną zgadzać. Lepiej wsadzić 3k żeby osiągnąć 4KM więcej....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 14:48 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3725
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
1. Za 3k to można mieć racinga a nie sporta, poza tym do chinola są tańsze cylki niż do np. Piaggio
2. Na pewno taki Malossi chce naciągać ludzi aby płacili za markę, widziałeś w ogóle ceny części markowych za granicą? Są 10-20% większe niż w Polsce.
3. 8 skuterów? Ja już w tym sezonie zrobiłem ludziom kilkanaście, w tym 2 projekty w opisie i inne, które opisywałem w moim temacie między wierszami, a twoje rady to za przeproszeniem farmazon.
4. Mam 10 lat doświadczenia ze skuterami i wyższe wykształcenie, czego brakuje 99% mechaniorów w Polsce, po twoim "poradniku" wnioskuję, że daleko ci do wyższego wykształcenia i raczej zatrzymałeś się na zawodówce/technikum jak nie niżej.
5. Co na HAMOWNI? Co? Podważasz wszystkie wykresy od Scooter-Attack? A może Hamownia P4 jest zła i beee? Byłeś w ogóle chociaż raz na takiej hamowni?
6. Nie mają odzwierciedlenia w realiach? Chłopie, nie pogrążaj się, nawet Mieloch ma hamownię i lata doświadczenia, nie wspomnę o S-A, gdzie testowali pojazdy zanim kupiłeś pierwszy skuter.
7. Czym się różni FIZYKA w silniku chińskim 2t a w Minarelli? Oświeć mnie. Może przemiany adiabatyczne rządzą się innymi prawami? Może cała termodynamika nie istnieje w którymś? Inne prawa Bernouiliego? Inna fizyka fal w wydechu? Energia? Nie pogrążaj się...
8. Za 3k to RACINGa można zrobić, zrozum to w końcu. Twój poradnik powinien się nazywać: Jak najtańszym kosztem uruchomić i wyregulować gaźnik z cylindrem 70cc w chinolu.

Nie pisz więcej bzdur bo na prawdę jeszcze wiele musisz poczytać o silnikach dwusuwowych i tym, jaka część na co wpływa. Zwłaszcza o tuningu. Wróć, włożenie samej 70cc to nie jest TUNING. Poczytaj w innych poradnikach tu na forum o tuningu skutera 2t.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Mechanik jest dla osób co nie ogarniają i dla tych co udają że ogarniają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 15:15 
*

Rejestracja: 31 lip 2019, 10:56
Posty: 4
Pojazd: Zipp Quantum 2t 70ccm
Po pierwsze twoje wnioski są błędne... co prawda pasują pod typowego Polaka...ocenianie po pozorach. Być może masz doświadczenie ze skutami a ja z samochodami ale napisałem taki poradnik dla ludzi, którzy pchają Chińskie cylki a potem lament na forum bo silnik źle pracuje. Da się to wyregulować aby pracowało bez uszczerbku dla silnika. Możesz to nazwać druciarstwem ale widząc co piszesz nawet nie próbowałeś zrobić tego co ja i zapewne o samochodzie z 2 silnikami nie wspominając. Więc proszę nie ucz mnie zasad pracy silników. Pierwsze Auto miałem zapewne gdy Ty uczyłeś się jeździć rowerem. Poważnie uważasz, że nie płacisz za markę? Skoro ukończyłeś studia to naprawdę dziwi mnie twoja naiwność. Zechcesz to możesz usunąć post. Rozumiem, że są ludzie, którym coś nie mieści się w głowie i uważają, że nie da się czegoś zrobić lub nie ma opcji aby to działało ale czasem się da...trzeba tylko spróbować. Pozdrawiam

-- 31 lip 2019, 15:15 --

A jak tak bardzo nie pasuje Ci Tytył to mogę go zmienić na taki jak sugerujesz :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 15:33 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 3725
Lokalizacja: WL
Pojazd: NRG 50cc 1995r/ Ford Probe 2.0
Typowego Polaka, człowieku, typowy Polak jak ty nie ma wykształcenia, po czym to twierdzę? Po JANUSZOWYM podejściu do "tuningu". Wszystko ok, tylko zmień w tym opisie "70" na "50" to powiem "no spoko, dobrze napisane". To jedyne co mi nie pasuje. Bronisz farmazonu, który zasiałeś rękami i nogami. Ten twój opis się przyjmie....ale na gnojkowych grupkach a nie na SZANUJĄCYM SIĘ FORUM :roll: :roll:
Nie próbowałem bo to kretynizm dwukrotny: 1. Pchanie chiny 70, 2. Pchanie gaźnika 12mm do tego.
Owszem, pchałem chinę do szrotu aby wypchnąć bo i tak gnuj jakiś tego nie doceni, ba, nawet jak człowiek chciał żebym mu zamontował cylek 70 chinę, jednak przed tym od razu mówię że silnik może paść samoistnie bo nic tu nie gra ze sobą, nie wspominając o WYDECHU, przez który wzrasta TEMPERATURA SPALIN, co powoduje puchnięcie. Nie winszuję tym twoim skuterkom długiego żywota i osiągów. To że coś jest chiną nie oznacza, że masz podchodzić inaczej do tego niż w np. minarelli.

Nie polecam tych modyfikacji z pierwszego posta, powody podałem wystarczające.


Edit: autorowi przydałby się poradnik z innego forum: TUNING SKUTERA - to nie takie proste.
Poza tym, sprzeczasz się z moderatorem jako żółtodziób na forum? Pomyśl trochę.




_________________

Alu 50 *PORTed*+T6 head
S6 pro replica
S6 sport pro
Talerz Hebo
Dell 17,5
Sprzęgło r/t

DNA (Parmakit 70 + ZX + 19) max 115km/h
Runner (Top 70 + arrow + 17,5) max 110km/h

Mechanik jest dla osób co nie ogarniają i dla tych co udają że ogarniają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2019, 16:15 
*

Rejestracja: 31 lip 2019, 10:56
Posty: 4
Pojazd: Zipp Quantum 2t 70ccm
Szanującym się forum gdzie ostatni bardziej poruszany post jest ze Stycznia? Chłopie jesteś tylko modem, chcesz to mnie zbanuj :) Teraz to napisałeś jakbyś był prezydentem. Trochę Ci "sława" moderatora do głowy uderzyła. A forum jest od tego aby dyskutować ale widać, że masz się za nadczłowieka i nie wolno....

-- 31 lip 2019, 16:13 --

A patrząc po tym co piszesz, i po tym jak mnie obrażasz to te forum jest poniżej dna. Żegnam oschle

-- 31 lip 2019, 16:15 --

Tak po za tym to fajny mechanik z Ciebie skoro pchałeś chinę komuś bo nie doceni. To mówi wszystko o Tobie i o tym forum. Screen zrobiony bo tacy ludzie jak Ty rzadko się trafiają. Chceszs szacunku to też go okaż




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy