Dzisiaj jest 23 cze 2025, 0:15



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lis 2012, 0:18 
Zbanowany

Rejestracja: 31 mar 2012, 17:23
Posty: 208
Lokalizacja: Czarnków
Pojazd:
Witam ,
otóż chciałem poruszyć temat silników chłodzonych powietrzem , TZN AC
Dużo ludzi tak na prawdę nie miało nigdy AC a za przeproszeniem ,prdoli że jak ac to odrazu zagrzejesz , więc dla tych ludzi podam przykład , Mój ojciec Jeździł starą Tatra 12l silnik 6x6 chłodzona powietrzem , jeździła po 15h bez przerwy , w upalnych dniach wożąc ładunek 35 ton .
Nigdy się nie zagrzała chodź dziś ma 26lat , to dla czego ludzie tak gnoją te powietrzaki w końcu ktoś musiał to skonstruować, wymyśleć musiało sie to spisywać ? Maluch również powietrzak , do dziś jeżdzą są zarzynane i wgl masakra .

Więc moje zdanie na temat AC jest jednoznaczne i proste przy odpowiednim użytkowaniu dbaniu itp , nie ma opcji o zagrzaniu

Jesli macie inne zdanie proszę sie wypowiedzieć ;]
Pozdrawiam GlobusWLKP ;]




_________________

Malaguti F10
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273046
Piaggio NRG mc2
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 7c#2216053


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 0:21 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 19:27
Posty: 514
Pojazd:
Mysle ze powinienes zapisac sie do lekarza i leczyc kompleksy albo isc juz spac :mrgreen:


Warn
Booyaka


Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 18:01 przez zebra2008, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 0:31 
Zbanowany

Rejestracja: 31 mar 2012, 17:23
Posty: 208
Lokalizacja: Czarnków
Pojazd:
zebra2008, po 1 nie masz wgl powodu żeby takie rzeczy pisać,
po 2 uświadamiam ludziom pewną rzecz ;]
po 3 napisałem żę jeśli mają inne zdanie na temat owego tematu mają sie wypowiedzieć, nie potrzeba mi wypowiedzi osób ktore nie mają zielonego pojęcia na ten temat ;]




_________________

Malaguti F10
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273046
Piaggio NRG mc2
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 7c#2216053




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 0:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
AC jest ganione bo dzieciaki nie potrafią wyregulować gaźnika więc się przegrzewają np. z powodu za ubogiej mieszanki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 0:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2012, 20:38
Posty: 173
Lokalizacja: Siedlce<3
Pojazd:
Ja w ogóle nie wiem po jaki grom ten temat i co on ma wnosić? Zdania są podzielone i raczej nikt ich nie zmieni po przeczytaniu tego tematu:)
Do autora tematu raczej proponuję się zastanowić zanim założysz kolejny temat, który jest bez sensu :p
pozdrawiam




_________________

Pomarańczka By Kaczor ^^! Zapraszam!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=160




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 1:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2012, 13:47
Posty: 139
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
Ac nawet jeżeli nie katujesz to nie idzie z nim pojechać w dłuższe trasy... mam przykład u siebie gdyż przesiadłem się ze skutera ac na lc... ac po przejechaniu załóżmy ok 40 km bez przerwy strasznie traci na mocy i jest mułowate... i nic tu nie pomoże...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 1:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
Fighter! pisze:
ac po przejechaniu załóżmy ok 40 km bez przerwy strasznie traci na mocy i jest mułowate...


40 km to żaden dystans... widocznie mówisz o niewyregulowanym silniku lub chińczyku co jest dużo bardziej możliwe;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 2:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2011, 20:19
Posty: 805
Lokalizacja: Sokółka
Pojazd: Varadero 07, Sr 02, Fabia
Cytuj:
40 km to żaden dystans... widocznie mówisz o niewyregulowanym silniku lub chińczyku co jest dużo bardziej możliwe;)


oj nie wiem, ja bez postoju przejechałem 130km otisem z kmplem na pace i jakoś nic się nie grzało nie traciło mocy ;)

china nie gówno tylko zadbac o niego trzeba :D




_________________

>>Obejrzyj moją Apke <<
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=326386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 2:17 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Skoro powietrzaki są według ciebie takie dobre to dlaczego współczesne samochody i motocykle są chłodzone cieczą ?




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 9:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 wrz 2012, 8:38
Posty: 386
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Piaggio Zip I
Michalak, technika idzie do przodu;p no ja na ac 2t na full manecie (ok 80km/h) przejechałem wieczorem ok 15km, być może gaźnik za mały lub źle wyregulowany. Ale 4t się lepiej chłodzą bo mają zawory, 2t liczy tylko na gaźnik i cylinder który dobrze odprowadzi ciepło, dlatego mamy różne dystansy. Kto ma 4t to może przejedzie to 100km a ci co mają 2t to maks 50 przy dobrej regulacji gaźnika.




_________________

Projekt Piaggio Zip 93r.: [LINK]

FAN-PAGE CZYLI WIECEJ INFO W WAKACJE :[LINK]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 11:50 
Zbanowany

Rejestracja: 31 mar 2012, 17:23
Posty: 208
Lokalizacja: Czarnków
Pojazd:
Fighter!, Powiem ci tylko tyle , mam mine hori AC przejechałem 200km w tym kilka 5 minutowych przerw na fajke , nonstop 70km/h jechałęm nic sie nie działo , najwidoczniej jak ktoś nie umie zadbać o powietrzaka to tak jest .




_________________

Malaguti F10
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273046
Piaggio NRG mc2
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 7c#2216053




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 11:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2010, 18:49
Posty: 612
Lokalizacja: Radom
Pojazd: cpija sr xD
Ja miałem ac i potem lc . Na ac strasznie tracił moc po rozgrzaniu. Nawet v-max spadał a na lc mogę grzać cały czas i nie traci mocy ani v-maxu




_________________

Obrazek

cpi hussar minarelli lc s6 mk2 ported :D
cpi-lgt-malossi-sport-70cc-t75513-220.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 12:00 
Zbanowany

Rejestracja: 31 mar 2012, 17:23
Posty: 208
Lokalizacja: Czarnków
Pojazd:
manieqqq, Najwidoczniej lipny te n AC'ek ja mam nie narzekam ;]




_________________

Malaguti F10
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273046
Piaggio NRG mc2
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 7c#2216053




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 12:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Seryjne AC od LC nie odbiega znacząco, gdyby porównywać identyczne silniki LC i AC to wyniki byłyby bardzo podobne. AC jest ok, ale jako seria, przy tuningu ciężko jest zapewnić odpowiednie chłodzenie cylindra, pseudo chwytaki powietrza lub sportowe wiatraki nic nie dają i dlatego zaczynają się narzekania na AC.
Przy LC problem ten likwidujemy dając wydajniejszą pompę wody, robiąc dodatkowe nacięcia żeby chłodnica była lepiej owiewana powietrzem lub w ostateczności dokładając drugą chłodnicę.

Ktoś poruszył temat samochodów które w większości są chłodzone cieczą. Dzięki termostatowi silnik prawie cały czas pracuje w optymalnej temperaturze, nie ma większego znaczenia jaka jest temperatura powietrza, gdzie przy AC w -20°C silnik będzie wiecznie niedogrzany, a w +30°C będzie pracował w skrajnie wysokiej temperaturze.

AC - ok, gdy nie ruszamy cylindra.
LC - ok zawsze, nie ma nic lepszego niż termostat, sam niedawno przerobiłem na LC i wiem, że termostat plus odpowiednia chłodnica zapewnia optymalną temperaturę silnika (testowałem w temp 0°C jak i w 30°C, silnik prawie cały czas pracował w temperaturze roboczej).

Ponadto nie wiem dlaczego ludzie wywalają termostaty, u mnie bez termostatu, nawet w upały silnik się nie dogrzewał (przy tuningu), zawdzięczałem to dobremu przepływowi powietrza przez chłodnicę.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 13:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Ficu, w 100% się zgadzam. Co można powiedzieć jeszcze. Jako, że posiadam 2 pojazdy chłodzone cieczą, 1 powietrzem, w tym jeden który był AC i jest LC też coś wiem na ten temat.

Jeżeli chodzi o Ac. Lepsze jest do stuntu jeżeli ktoś chce zbić z wagi (chłodnica , płyny itd). Poza tym mamy chłodzenie w każdej pozycji, przy małej prędkości. W LC musimy mieć pęd powietrza lecący na chłodnice.
Ac jest też prostrze w obsłudze. W LC musimy się bawić z pompą itd przy rozbieraniu silnika. W Ac mamy mniej roboty.

Jak wiadomo LC posiada więcej opcji tuningu. Więcej części. Wszystkie High endy robione są na LC. Nie ma kłopotu z chłodzeniem i wykorzystujemy 100% mocy. Mało kto robi evo na AC.

Miałem ZX w Ac, teraz jest w LC. Nie miałem seryjnego LC więc nie porównuje seryjnych silników. Ale tak jak mówi Ficu to przy upałach u mnie w Zx pod siedzeniem było gorąco (jako że był stojący cylinder to odległość od kufra była niewielka). Robiłem częstsze przystanki żeby odpoczął. Nie ma seryjnie termometru. W seryjnych Lc'kach jak wiadomo mamy troche informacji i kontrolujemy prace silnika przez wskazówkę temp. na liczniku. Możemy spokojnie sobie jechać. Szczerze powiem, że przy dość wysilonym silniku jakim jest Racing moje p/g ma zazwyczaj 60/70 stopni. Nawet nie wiem czy to nie jest za mało. Termostat mam. Przy nawet większym "wysiłku" temperatura jest ta sama.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 13:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 13:38
Posty: 1668
Lokalizacja: Pasłęk
Pojazd: Bora VR5 2.3
Fighter!, Gaźnik był źle wyregulowany i łapał temp ...
Ficu, Boberko, jak kto dba tak ma :D wiadomo że ac w gorące dni ma gorzej ale ac też ma swoje zalety :P




_________________

Regulamin ! :D regulamin-forum-t3.html

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 13:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
Ja miałem mocnego racinga na AC i co? nic się nie stało... dwa sezony latania (mowa tu o dużych prędkościach itp...) i cylinder w trakcie sprzedaży był jak nowy.... Nie miałem problemu z przegrzewaniem się itp. Jak gdzieś jechałem, nie robiłem nigdy żadnych postojów bo były po prostu nie potrzebne... POLECAM SILNIKI AC mino złych opinii ludzi posiadających LC, którzy czują się lepszymi... :roll:

Co prawda sam przerobiłem AC na LC ale to dla tego, że lubię nowe i nietypowe rozwiązania, a nie dla tego że miałem problemy z AC...

tyle odemnie... Pozdro :mrgreen:

EDIT:

Ficu pisze:
Seryjne AC od LC nie odbiega znacząco, gdyby porównywać identyczne silniki LC i AC to wyniki byłyby bardzo podobne.


Masz racje, ale nie do końca ;)

Seryjne silniki różnią się mocą, zakresem obrotów i charakterystyką pracy...

Spójrzmy chociaż na kanały w cylindrach ;) W LC są minimalnie większe i są wyżej umiejscowione przez co mogą uzyskać większe obroty i moc...

Przełożenia w LC również są sporo dłuższe pozwalając rozwinąć większą prędkość ;)

Ale w czym problem przełożyć przełożenia do z LC do AC i zrobić porting kanałów lub kupic drugi cylinder? żaden problem ;D




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder


Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 13:39 przez m930x, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 13:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2012, 17:35
Posty: 104
Lokalizacja: żeszuf/BG
Pojazd:
Dwusuwowe jednostki AC w serii jakoś się grzeją lecz w normie. Po tuningu robi się porażka, zatarcia,puchnące tłoki itp albo myślą ludzie że mogą bić km bez postoju jak na serii. Otóż nie mogą,ale wszystko zależy od tego jak się dba. Mając porobione 4t nie miałem nigdy problemu z przegrzaniem a żadnych wiatraczków lepszych nie miałem. Często na pełnym się jeździło i nic mu nie było. Rekord 160km bez postoju w 2 osoby prawie cały czas na pełnym i po górkach.Temperatura silnika 127.9C Po około 100km sprężyny się nagrzały i zmiękły co zaowocowało gorszym zbieraniem się ale poza tym bez problemu. Na drugi dzień odpalił od strzała i śmigał elegancko.


Ostatnio zmieniony 25 lis 2012, 13:33 przez AeS, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 13:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ja swoim robiłem dystanse po 40km i cały czas była manetka odkręcona do końca i nie tracił mocy ani nic. problemy zaczynają się wtedy jak ktoś wstawi taki zestaw za 100zł + do tego dochodzi uboga mieszanka i cylek zatarty ... ja mam swój chłodzony powietrzem i nie powiem że to chłodzenie jest złe lub za słabe :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 13:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
AeS pisze:
Po tuningu robi się porażka, zatarcia,puchnące tłoki itp


Jak ktoś wstawia zestaw jak mówi bart1aerox100, za 100 zł to się nie dziw...
Nie porównuj skutera 4t bo on bardzo niskie kręci oboroty

Dajmy na to... Nasze poczciwe kamarki? Grzeją się wam tak bardzo? Jeździłem ogarem 200 nad jeziora itp i nic mu nie było.... Nigdy się nie przegrzał.... i chłodzony tylko tym co w powietrzu... nawet wiatraka nie miał...




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy