Dzisiaj jest 21 maja 2024, 14:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 lip 2013, 8:06 
*

Rejestracja: 14 lip 2013, 15:41
Posty: 5
Pojazd:
Mam Agilkę 4t z 2011 - pierwszy właściciel, trzeci sezon. Jeśli chodzi o blokady, to ma wymienioną dyszę w gaźniku na większą, natomiast moduł i tulejka w wariatorze są tak jak były - zablokowane.

Skuter rozpędza się do GPSowego 47-49 km/h i to w zasadzie mi wystarcza. Jeżdżę głównie w korkach, więc i tak nie mam się gdzie za bardzo rozpędzić :) Natomiast boli mnie trochę jego słabe przyśpieszenie. Na zimno rozpędzenie się do tych 49 kmh zajmuje mu prawie 30 sekund, a po solidnym rozgrzaniu - 20-25 sekund.

Skuter świeżo po przeglądzie, gaźnik czysty i raczej dobrze wyregulowany.

Kilka pytań:

1) Podstawowa sprawa: czy ten typ tak ma, czy w tej konfiguracji przyspieszenie powinno być lepsze?
2) Na liczniku 9000 przejechane. Czy czas zmienić rolki? Czy to może wpłynąć na przyspieszenie?
3) Rozumiem, że seryjnie rolki są 6,5g. Czy danie rolek 5g zwiększy przyśpieszenie? Czy v-max spadnie, zakładając że jest teraz ograniczany blokadą wariatora, czy też strata v-max będzie wirtualna, w obszarze i tak blokowanym?
4) Czy zainstalowanie mu Malossi Multivar da lepsze przyspieszenie, zakładając, że wariator będzie dalej zablokowany?
5) Gdybym zdecydował się jednak na zdjęcie blokady z wariatora, to czy wpłynie to w *zauważalny* sposób na przyspieszenie? Czy tylko na v-max?
6) Czy jeżeli zdejmę mu blokadę z wariatora, a założę jakieś wybitnie lekkie rolki, to da się doprowadzić do sytuacji, by v-max spadł z powrotem do okolic 50kmh, ale za to zyskując jakieś kosmiczne przyspieszenie? :)
7) Jakieś inne sugestie? Ale nie chciałbym wymieniać cylindra.

Z góry dzięki za odpowiedzi!

-- 15 lip 2013, 9:06 --

Dzisiaj będę z nim w warsztacie. Więc jeśli ktoś mógłby podzielić się swoją wiedzą i odpowiedzieć chociaż na część z powyższych pytań, to przynajmniej będę wiedział jak z nimi w tym warsztacie gadać :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 lip 2013, 13:08 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Futomaki pisze:
1) Podstawowa sprawa: czy ten typ tak ma, czy w tej konfiguracji przyspieszenie powinno być lepsze?


50 ,4T norma przecież to nie 600 a poza tym masz blokady.

Futomaki pisze:
2) Na liczniku 9000 przejechane. Czy czas zmienić rolki? Czy to może wpłynąć na przyspieszenie?


Może wpływać ,koszt nie duży warto zobaczyć czy nie są ścięte oraz jaki jest stan paska.

Futomaki pisze:
) Rozumiem, że seryjnie rolki są 6,5g. Czy danie rolek 5g zwiększy przyśpieszenie? Czy v-max spadnie, zakładając że jest teraz ograniczany blokadą wariatora, czy też strata v-max będzie wirtualna, w obszarze i tak blokowanym?


Jaki sens zmieniania idealnej regulacji dla serii oraz polepszania osiągów które poprawisz zdejmując same blokady.

Futomaki pisze:
4) Czy zainstalowanie mu Malossi Multivar da lepsze przyspieszenie, zakładając, że wariator będzie dalej zablokowany?


Kolejny paradoks ,po co zakładać sportowe części do skutera który i tak chcesz zablokować. Lepiej zdejmij blokady niż wydawaj 250zł na wariator który chcesz zablokować.

Futomaki pisze:
5) Gdybym zdecydował się jednak na zdjęcie blokady z wariatora, to czy wpłynie to w *zauważalny* sposób na przyspieszenie? Czy tylko na v-max?


Praca powinna poprawić się w całym zakresie obrotów a wiec i prędkości.

Futomaki pisze:
6) Czy jeżeli zdejmę mu blokadę z wariatora, a założę jakieś wybitnie lekkie rolki, to da się doprowadzić do sytuacji, by v-max spadł z powrotem do okolic 50kmh, ale za to zyskując jakieś kosmiczne przyspieszenie? :)


W taki sposób doprowadzisz do mułów czyli mega start do 20 km/h a potem 20s opóźnienie czekając na 30km/h. Brak sensu i logiki.

Futomaki pisze:
7) Jakieś inne sugestie? Ale nie chciałbym wymieniać cylindra.


Poza cylindrem masz masę innych części których nie opłaca się zakupywać skoro chcesz i tak wszystko zablokować.

Podsumowując brak sensu i logiki w działaniach które przedstawiłeś. Zdejmij najpierw blokady sprawdź stan paska i rolek a jeżeli brakować ci będzie dalej osiągów pomyślisz o lepszych częściach.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 13:59 
*

Rejestracja: 14 lip 2013, 15:41
Posty: 5
Pojazd:
Sens i logika jest dla mnie taka, że chcę poprawić przyspieszenie, w miarę możliwości nie odblokowując go, czyli zachowując jego zgodność z dowodem rejestracyjnym. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 16:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
Od razu na wstępie powiem, że nie uzyskasz kosmicznego przyśpieszenia i lżejsze rolki jeszcze pogorszą sytuacje, ponieważ blokada na module nie pozwoli mu się wkręcić na wyższe obroty przez co nic nie zyskasz a tylko go jeszcze bardziej "przymuli".
Tak jak pisał MIMIK, nie ma sensu cokolwiek modyfikować, bez uprzedniego ściągnięcia blokad.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lip 2013, 20:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Piórek pisze:
Od razu na wstępie powiem, że nie uzyskasz kosmicznego przyśpieszenia i lżejsze rolki jeszcze pogorszą sytuacje, ponieważ blokada na module nie pozwoli mu się wkręcić na wyższe obroty przez co nic nie zyskasz a tylko go jeszcze bardziej "przymuli".


x2




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2013, 9:21 
*

Rejestracja: 14 lip 2013, 15:41
Posty: 5
Pojazd:
Jeszcze jedna sprawa z tym przyspieszeniem. Trochę go potestowałem i wygląda na to, że raz jest dobrze, a raz źle. Dajmy na to na pięć ruszeń ze świateł, dwa razy rozpędza się płynnie w około 20 sekund, a trzy razy zawisa gdzieś w okolicach 25kmh, powoli idzie do 40kmh i dopiero tam dostaje kopa i leci do 55kmh (wszystko licznikowe) - wtedy całość przyspieszenia zajmuje mu ok 30 sekund.

Jak jedzie dobrze, to słychać, że równo obroty rosną. Jak jest źle, to obroty bardzo szybko robią się wysokie i na tych wysokich obrotach zawisa, po czym w okolicach 40kmh słychać, ze obroty spadają, czuć aż szarpnięcie przodu i dostaje przyśpieszenia, a obroty znowu równomiernie rosną.

Coś to pomaga w diagnozie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2013, 16:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Futomaki, Sprawdź stan paska sobie i porównaj z oznaczeniem.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lip 2013, 7:06 
*

Rejestracja: 14 lip 2013, 15:41
Posty: 5
Pojazd:
Pasek jest podobno w porządku (był na przeglądzie dwa tygodnie temu). Coś mi się zdaję, że muszę się sam nauczyć przy nim grzebać. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2013, 21:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Futomaki, jaką masz szerokość paska? stan rolek?




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy