Dzisiaj jest 20 wrz 2024, 5:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 kwie 2016, 10:59 
*

Rejestracja: 15 lip 2015, 16:17
Posty: 79
Pojazd: Aprilia Rally LC 70
Witam. Jestem posiadaczem motoroweru Aprilia Rally z silnikiem minarelli horizontal LC. Mam problem z ładowaniem, a mianowicie jest ono bardzo słabe. Po zmierzeniu na zaciskach akumulatora wynosi ono około ~1,2V na wolnych obrotach a na wysokich do 7V. Także światła słabo świecą... Wymieniany był akumulator, regulator napięcia, iskrownik. Zostaje jeszcze koło magnesowe... Czy może ono jest uszkodzone? Dodam, że instalacja była sprawdzona cała i nie ma żadnego zwarcia. Wszystkie żarówki są takie jakie producent zaleca. Dodam jeszcze, że takie napięcie dociera także do regulatora napięcia. Z góry dziękuję za pomoc :).


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 kwie 2016, 21:50 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Musisz sprawdzić iskrownik. Jeśli tu nie podaje napięcia to do wymiany.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 kwie 2016, 6:30 
*

Rejestracja: 15 lip 2015, 16:17
Posty: 79
Pojazd: Aprilia Rally LC 70
robdk pisze:
Musisz sprawdzić iskrownik. Jeśli tu nie podaje napięcia to do wymiany.

Właśnie kolego iskrownik był wymieniany. Tak samo jest na starym i na nowym... Napięcia takie same są na iskrowniku, i na regulatorze...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 kwie 2016, 6:41 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Napięcia dochodzące z iskrownika do regulatora na wolnych powinny być w granicach 16V a na wysokich okolice 50V. Oczywiście ustaw miernik na napięcie zmienne przy tym pomiarze. Nie wiem jaka masz prądnicę czy jest to jednofazowa (np. w większości chińskich) czy trójfazowa. Nie pamiętam jak w jednofazowej ale w trójfazowej napięcia mierzymy między fazowe i nie ma połączenia do masy. Pewnie i w jednofazowej jest analogicznie więc musisz znaleźć miejsca do pomiaru, gdyż pomiędzy fazą a masa może nie wskazywać napięcia.
Jak masz umiejętności manualne to rozepnij kostkę iskrownika, zrób sobie zdjęcie i wypnij przewody od uzwojenia ładowania. Resztę zostaw byś mógł go odpalić. Jak odpalisz to pomierz napięcia na tych wypiętych przewodach. Sposób podłączenia wywnioskujesz na podstawie starego iskrownika.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 maja 2016, 9:46 
*

Rejestracja: 15 lip 2015, 16:17
Posty: 79
Pojazd: Aprilia Rally LC 70
Zmierzyłem. Na wolnych obrotach wynosi od 0.81V do 1.2V a na wysokich 6.8 do 8.1 max...
Czy koło magnesowe może mieć coś do tego? Trochę mnie to irytuje, bo prawie wszystkie części związane z ładowaniem zostały wymienione na nowe ( iskrownik, akumulator, regulator napięcia...). Jak wcześniej pisałem żadnego zwarcia nie ma... A tak trochę w nocy źle jechać, jeśli przy jeździe ~~50 km/h ma się światła na 1,5 metra długości i o pomarańczowo jasnym kolorze...

-- 01 maja 2016, 10:46 --

Ktoś mógłby pomóc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy