Witam.
Jestem nowy na forum głownie za sprawą brata, jest posiadaczem Aprili RS 50 z 2004r. w malowaniu Manuel Poggiali ( wersja czarna ). Jako iż, wcześniej nie użytkował silnika AM6 mam do Was parę w sumie drobnych pytań, a więc :
1. Gdy kupił RS obrotomierz nie działał, nic dziwnego linki brak... Ale to nic gdy wziąłem się za robotę obrotomierza oczom ukazała mi rzecz dziwna a mianowicie taka :
Na moje ten wałek ( jak on ''fachowo'' się nazywa ? ) jest do zmiany - wygląda na ułamane wejście pod linkę obrotomierza. Raczej bez zmiany się nie obejdzie...?
2. Kolejna rzecz to króciec wraz z zaworem membranowym - króciec ewidentnie z małym przelotem, zawór podobnie lecz w środku znajduje się plasticzek, który po wyciągnięciu posiada normalny rozmiar. Pytanie takie : Istnieją króćce odblokowane czy trzeba rozwiercać?
3. Następnie to akurat raczej drobiazg nad uszczelniaczem wałka zdawczego do skrzyni biegów znajduje się taka jakby plastikowa śrubka - u mnie ona jest ułamana - niestety

. Czy jest to jakiś kolejny spust oleju i czy można zastąpić ją zwykłą śrubką niklowaną?
4. Co mnie ciekawi to dziwne zachowanie temperatury na liczniku. Gdy zimny po nocy przekręcam kluczyk temperatura 60*C od razu - gdy czujnik nie podpięty również takie cuda - ZWARCIE w instalacji? Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
5. Ostatni już to problem z rozrusznikiem. Akumulator nowy, nie odpali na starter zachowuje się ciągle jakby był słaby. Tutaj w sumie mam dwie teorię albo padł regulator napięcia - w sumie i w pewnym sensie wyjaśniało by nie działający do końca czujnik temperatury i rozrusznik lub moja inna opcja to tak jak na foto. Widać delikatnie druciki które nie powinny być "gołe" tylko w izolacji.
Aczkolwiek rozebrałem dzisiaj rozrusznik i bendix. Bendix rozwalony do zmiany, jedna szczotka nie równo się ściera ponad połowę więcej od drugiej...
