Dzisiaj jest 26 lis 2024, 3:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Aprilia rs 50
Post: 17 lip 2012, 22:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
Witam
Dzisiaj nabyłem aprilie rs z 2007r która wymaga troszku dopieszczenia gdyż nie będeę ukrywał troche też stała i jak to zawsze bywa po kupnie, trzeba zrobić kilka rzeczy po swojemu a więc potrzebuje sie dowiedzieć kilku informacji a mw:
1. Przy wchodzeniu na obroty towarzyszy taki charakterystyczny gwizd jakby turbina w dieslu, co to może być? Ja osobiście myślę że to katalizator lecz chciałbym posłuchać waszych wypowiedzi :) Dodam że kolega miał wcześniej cos podobnego w aprili sr i nigdy nie dowiedział się co tak naprawdę tam gwiżdze :mrgreen:
2. Następnym pytaniem jest regulacja linki sprzęgła a mw. czy istnieje jeszcze inna regulacja oprócz regulacji przy klamce? Dodam że linka tak jakby jest już wyciągnięta ale może jeszcze coś z niej będzie :P
3. Kolejne i ostatnie pytanie, chodzi o kontrolkę luzu "N" która świeci się bez względu czy to bieg czy luz. Wiem że może być to czujnik lecz może jeszcze co innego? Albo jak to wogole wyjąć i sprawdzić :?:

Z góry dziękuje za waszą pomoc w tym temacie i licze na konkretne wypowiedzi :wink:
Jeżeli ktoś jest posiadaczem to bardzo bym prosił także o odezwanie się do mnie na pw :)


Ostatnio zmieniony 17 lip 2012, 22:42 przez Henio, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 19:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2010, 19:55
Posty: 447
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
2007 r to silnik P/G ? Dobrze mówie ?




_________________

TGB - Diabeł
RS - Szatan.

Aprilia : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1841573#1841573




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 19:56 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
koza_sky50 pisze:
2007 r to silnik P/G ? Dobrze mówie ?
Tak a jeszcze dokładniej D50B0




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 20:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
Tak dokładnie jest to już silnik derbiowski, można też powiedzieć piaggio D50B1. Przy pierwszym punkcie nie zlokalizowałem katalizatora także jak myślicie, co to może być?

Drugi punkt już nie dotyczy gdyż dzisiaj już pogrzebałem przy sprzęgle i jak narazie jest ok :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lip 2012, 23:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Co do gwizdu to wg. mnie to łożyska. Sam tak mam. Przed remontem, który byl w zimie nie miałem takiego odgłosu, po remoncie i wymianie łozysk - jest. Czyli wychodzi, że u Ciebie są one w dobrym stanie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2012, 12:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
bartexc, ile już km od remontu? U mnie słychać dopiero głośniej od 7tys wyżej

Przesyłam wam filmik z problemem
Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=6nO3rnY4mvU&feature=youtu.be


Ostatnio zmieniony 19 lip 2012, 13:18 przez Henio, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2012, 16:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
U mnie gwizd jest cichutki i słychać go przy dolnych obrotach. Podobnie jak Ty miałem przed remontem. Dla pewności sprawdź łożyska na wale, poruszając magnetem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2012, 19:11 
**

Rejestracja: 11 maja 2012, 14:00
Posty: 392
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Derbi GPR 125 4t
U mnie też jest gwizd ale tylko ledziutki , a tobie to strasznie buczy :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2012, 19:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
Według mnie tez jest troszku duży lecz czekam na mechanika do poniedziałku i oddam go do przeglądu.
bartexc, ile ciebie wyniósł remont? Sam robiłeś? Co było wymieniane?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2012, 19:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Ja robiłem generalkę, to wyszła mnie ok 600-700 zł, sam robiłem. Same łożyska i uszczelniacze wału to koszt ~50 zł, tyle, że musisz cały silnik rozbierać. Mechanik za robotę weźmie pewnie około 300 zł. Jak masz serwisówkę i trochę pojęcia o silnikach 2T, to sobie poradzisz. Wystarczy wolne południe, którego teraz pod dostatkiem :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2012, 20:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
bartexc, tzn wymieniałeś wszystko (sprzęgło, wał, cylinder+tłok itd) jeżeli robiłeś coś w skrzyni to ile tak mw za tryb trzeba dać?
Ja miałbym do wymiany uszczelniacze i łożyska i być może to jest wina łożysk jak podpowiadacie ewentualnie potrzebuje zmienić sprzęgło lecz to jest kwestia rozebrania i sprawdzenia tarcz lub dobrej regulacji :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lip 2012, 20:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Henio, Wał, wszystkie łożyska i simmeringi w silniku, szlif i nowy tłok, uszczelki silnika. Ściągnij lewy dekiel, ten plastikowy, pokręć i poruszaj na boki magnetem. Jak słychać takie chrupanie przy kręceniu lub jest luz przy ruszaniu, to łożyska do wymiany. Najlepiej tak sprawdzić i wiesz na czym stoisz. Jak nie ślizga sprzęgło, to nie musisz grzebać w koszu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2012, 0:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
Jutro troszku tam zerkne tak jak mi doradzasz aczkolwiek w tej chwili pomyślałem też ze przeważnie rozwalonym łożyskom towarzysza wibracje a tu ich niema. A co do sprzęgła, chodzi o to ze ono nie do końca odbija jak trzeba, czy to może być wina sprezynek?? I w sumie jest jeszcze jeden problem za który podejrzewam właśnie sprzeglo a mw gdy redukuje biegi czuje delikatne chrupotanie także może być to wina sprzęgła aczkolwiek napiscie co o tym sadzicie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2012, 9:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Naciąg linkę przy klamce sprzęgła. Nie zawsze wibruje, u mnie np nie wibrował, a łożyska były nieźle wyruchane. Jak siedzą łożyska z koszyczkiem metalowym, to przy zużyciu słychać je bardziej niż z teflonem. Najlepiej sprawdź tak, jak pisałem.


Ostatnio zmieniony 20 lip 2012, 9:28 przez bartexc, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2012, 23:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
Rozebrałem sprzęgło i się okazało że od tamtej strony łożysko jest do wymiany. Jak to jest z wymianą, czy ściąganie ściągaczem nie potrzebuje rozpołowienia silnika?? Jakie łożyska i uszczelniacze idą do tego silnika? Może dacie jakieś linki (ktoś wymieniał) :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2012, 15:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Musisz rozpołowić silnik, inaczej nie wyjmiesz łożysk. Poszukaj na forum wymiarów, sam kiedyś podawałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lip 2012, 13:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2012, 15:50
Posty: 170
Lokalizacja: Zbk
Pojazd:
W tym tygodniu mechanik będzie wymieniał łożyska wraz z uszczelniaczami lecz mam jeszcze pytanie do posiadaczy gdyż nie miałem podpiętego czujnika temperatury ale też paliła mi się stale kontrolka od luzu i mogło być to inaczej połączone gdyż mam wolną jedną kostke. Pytanie jest do posiadaczy rs 50 w nowej budzie

Z jakim kolorem kabla łączy się czujnik temperatury a z jakim czujnik luzu?? :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy