Dzisiaj jest 29 lip 2025, 14:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2012, 21:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
kokseed, też coś zrób i będziesz "królem" a raczej "bosem" - przecież to łatwe ;)




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2012, 21:30 
**

Rejestracja: 26 wrz 2011, 18:19
Posty: 277
Pojazd:
kokseed, widział jak u mnie działa audio w s9 i dużo słuchaliśmy go w wakacje :twisted: i o elektronice ma pojęcie , a tyFicu, w większości tematów zgrywasz jakiegoś bosa , którym nie jestes.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2012, 21:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
piter9, patrząc na treść Twoich postów to nie dziwie się ze mnie tak oceniasz.


A odnośnie tematu. Autorze, rób jak chcesz tylko nie dopuszczaj rozładowania akumulatora poniżej 10,5V.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 9:22 
***

Rejestracja: 20 kwie 2010, 10:47
Posty: 651
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJ)
Pojazd: Renault Megane II
wiem o tym ficu gęstość elektrolitu nie może spaść poniżej 1.14g/cm3.




_________________

Obrazek
http://www.facebook.com/ScooterClubJG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 9:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
No ale wątpię byś przy sobie woził areometr (chyba tak to się nazywało) i to sprawdzał. Aktualnie w temacie akumulatorów jestem trochę głębiej bo kupiłem okazyjnie 2 aku 80Ah i próbuje je doprowadzić do jakiegoś stanu używalności, problem w tym że są to akumulatory pseudo bezobsługowe i nie można się dostać do elektrolitu.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 15:20 
***

Rejestracja: 20 kwie 2010, 10:47
Posty: 651
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJ)
Pojazd: Renault Megane II
W temacie akumulatorów też jestem głęboko. Chodzę do samochodowki ,a co do tych akumulatorów to do elektrolitu się nie dostaniesz nawet jak byś się dostał to on je zzelowany. Naladuj je natężeniem 0.1 Q20 przez 10 i po godzinnej przerwie prądem o wartości 0,05 Q20 przez kolejne 6 godzin




_________________

Obrazek
http://www.facebook.com/ScooterClubJG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 16:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
ronilus, napisałem pseudo bo nie ma korków a elektrolit normalnie widać przez półprzeźroczyste ścianki. Ładowałem już różnymi sposobami, zbudowałem nawet ładowarkę która ładuje w jednej połówce sinusoidy a rozładowuje (prądem 1/10 ładowania) w drugiej ale nie wiele to pomogło tym akumulatorom. Chciałem wylać elektrolit, zalać wodą destylowaną, ładować, później wlać elektrolit i znów ładować no ale dostępu do cel brak.
Wyniki jakie mam teraz to: około 11Ah jeden i ok 5Ah drugi. Rozładowuje prądem ok 4A do 10,5V. Układ automatycznie mierzy czas i wyłącza żarówki po spadnięciu napięcia poniżej 10,5V.

Kolejny w kolejce jest oryginalny 6 letni akumulator z mojego kymco, zasiarczony tak że widać tylko biały osad pod korkami. Załatwiłem go tak że zostawiłem włączony zapłon na baaardzo długo, a u mnie wraz z zapłonem włącza się komputerek który jakiś tam prąd jednak pobiera.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 16:34 
***

Rejestracja: 20 kwie 2010, 10:47
Posty: 651
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJ)
Pojazd: Renault Megane II
Ficu pisze:
Kolejny w kolejce jest oryginalny 6 letni akumulator z mojego kymco,
Obsługowy? Jak t ak to ładuj prądem o wartości 0,02-0,05 Q20 do oznak pełnego naładowania z przerwami 12 godzinnymi co 12 godzin ładowania. Małe natężenie powinno w miarę doprowadzić do użytku
Ficu pisze:
Chciałem wylać elektrolit, zalać wodą destylowaną, ładować, później wlać elektrolit i znów ładować no ale dostępu do cel brak.
jak byś wlał wodę destylowaną to później nie wlewaj elektrolitu bo on i tak jest wchłonięty w te blaszki ołowiowe




_________________

Obrazek
http://www.facebook.com/ScooterClubJG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 17:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Od kymco teoretycznie też bezobsługowy ale udało mi się wydłubać "korek". U niego widać że żyje, wyniki są coraz lepsze.

Cytuj:
Pierwszy polega na zastąpieniu elektrolitu w akumulatorze wodą destylowaną, a następnie na naładowaniu go do objawów pełnego naładowania. Wówczas opróżnia się go z cieczy, która powstała z wody destylowanej, ponownie napełnia nową porcją wody destylowanej, ponownie ładuje do pełna, opróżnia, napełnia nową porcją wody itd. Cykl można powtarzać kilka razy. Po ostatnim opróżnieniu i osuszeniu akumulatora np. przez pozostawienie w ciepłym miejscu na dobę lub dłużej, z otwartymi otworami do dołu (nad kuwetą lub innym naczyniem kwasoodpornym) dla odsączenia resztek wody destylowanej, napełnia się go elektrolitem o właściwej gęstości (1,14 g/cm3) i ładuje do pełna.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 19:59 
***

Rejestracja: 20 kwie 2010, 10:47
Posty: 651
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJ)
Pojazd: Renault Megane II
Ficu, tak kiedyś robiono jak ciężko było dostać akumulator (za czasów PRL) po takim zabiegu akumulator służył jeszcze przez kilka lat, teraz już mało kto tak robi bo tak dużo akumulatorów jest i w miarę tanich. Też tak powinno się robić np. jeżeli akumulator pozostawiamy sobie w garażu na kilkanaście miesięcy i nie mamy czasu lub możliwości jego ładowania. Tylko na koniec nie napełniamy elektrolitem zostawiamy suchy




_________________

Obrazek
http://www.facebook.com/ScooterClubJG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 20:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
ronilus, i tak nic nie stracę więc mógłbym spróbować. Za 2 te akumulatory dałem 50zł a na skupie dostanę za nie więcej. Póki co zaraz jadę w góry więc dalsza reanimacja akumulatorów będzie za tydzień.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy