Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 17:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 lut 2009, 14:21 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
Po wymianie cylindra i tłoka na Metrakit MK Series 50cc moja Aprilia Rally lc nie wchodzi na wysokie obroty. Przy pełnym gazie jestem w stanie utrzymać ją bez używania hamulca. Jednak po postawieniu sqta na stópki osiąga on maksymalne obroty. Nie jestem mechanikiem ale według mnie jest to znaczna utrata mocy. Gaźnik czyszczony 2 razy ( po regulacji) , świeca sprawdzona (iskra prawidłowa) , zapłon nie ruszany (przed wymiana cylindra chodziła poprawnie), membrany są całe, prześwit wynosi ok 0,5 mm (przed remontem wyglądały tak samo i chodził). POMOCY!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 14:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
A może wyreguluj skuter? Myślę, że właśnie to jest przyczyną.




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 15:10 
**

Rejestracja: 23 lis 2008, 12:52
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań - komorniki
Pojazd:
bawiłeś się rolkami ? sprężyną centralną , sprężynkami ? Daj mu lżejsze rolki może to pomoże :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 16:18 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Dopóki nie uzyska mocy z samego cylka zabawy rolkami skończą się kompletnym rozstrojeniem napędu :???:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 16:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Mycen pisze:
Dopóki nie uzyska mocy z samego cylka zabawy rolkami skończą się kompletnym rozstrojeniem napędu :???:



Jeżeli dla przykładu rolki są za ciężkie i/lub sprężynki na sprzęgle za miękkie wówczas silnik nie da rady uzyskać obrotów/mocy/momentu obrotowego które pozwolą mu przyśpieszać. Będzie się zalewał etc. Więc pierwszą czynnością jaką bym zrobił to regulacja. Twardsze sprężynki na sprzęgle.




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 16:50 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
Mycen co masz na myśli z uzyskaniem mocy z samego cylindra, co robić według ciebie? W innym temacie przeczytałem , że należy zostawić skuter na 15min na wolnych obrotach, potem się przejechać po woli itp. ale czy to prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 17:34 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Najpierw powinien się trochę ,,dotrzeć"cylek.Żaden nowy cylek nie daje mocy.Nie ma go co gwałcić na początku na max gaz.Niech sobie trochę pochodzi.Dopiero potem można zacząć regulacje gaźnika do uzyskania obrotów a potem ewentualnie przekładni.Jak znam życie na pewno inni będą mieć inne zdanie.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 18:39 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
Czyli zostawić go na wolnych do czasu, aż nie nabierze mocy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 18:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 1:47
Posty: 341
Pojazd:
Jestem za Mycen.
Części muszą się dotrzeć tak z 500km spokojnie. Nie gazuj nim, nie zostawiaj na wolnych obrotach i jeździj macx 30-40 z wolnym startem. Po prostu nie pi**uj nim. :grin:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 20:52 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
O to właśnie chodzi bo że jest taki słaby że nie da rady ruszyć z miejsca.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 20:54 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Sprawdź komprę.Ale też troszeczkę niech pochodzi,byle nie za długo.
Ja stosuje taką metodę po wymianie cylka+tłoka.Zakrętarka na zimno,bez świecy kręcę wał do wyładowania 2 accu.Polewam ciut olejem.Po takim zimnym rozbiegu dopiero wyprowadzam i zapalam.Metodę ta stosowałem tez przy biegówce gdzie tłok na 3 pierścienie wymagał aby trochę przy nim pobiegać zanim raczył zapalić i jakoś sam iść.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 08 lut 2009, 21:00 przez Mycen, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 20:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 1:47
Posty: 341
Pojazd:
To go postaw, ale na nóżki i pogazuj lekko, ale lekko. Powininen trochę podymić. Nalej na pełen bak paliwa nakrętkę oleju(dolej do benzyny) i wtedy go zdejmij z nóżek i spróbuj pojechać. Jak nie to się odpychaj i dawaj gazu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 11:32 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
Ok dziś się pobawię, ale żeby nie zaczynać nowego tematu to mam do was jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czemu po zrobieniu remontu skuter dalej nie pali mi na starter, mechanik jak bylem u niego (przed remontem) na ogólnym sprawdzeniu (hamulce, światła itp) powiedział , że mam słabą kompresję i to jest przyczyną, a przecież teraz kompresja powinna być dobra nigdzie nie dmucha a on dalej nie pali. POMOCY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 12:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sty 2009, 19:16
Posty: 117
Pojazd:
a akumulator dobrze jest naładowany? trzyma jak go naładujesz? albo może jak byś go wyjął i przeczyscił szczotki w rozruszniku tez nieraz od tego nie kreci




_________________

APRILIA SR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 13:35 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
Ja miałem taki sam przypadek, skuter nie mógł w ogóle ruszyć, nawet ledwo co sam siebie uciągnął i przyczynął był zapchany tłumik. :lol: Sciąg tłumik i zobacz jak będzie chodził,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 13:38 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
Kręci jak szalony właśnie o to chodzi , ale nie może zaskoczyć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 13:42 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
czerwis93 pisze:
Kręci jak szalony właśnie o to chodzi , ale nie może zaskoczyć.


To wina napędu musisz się pobawić w regulacje, a sam robiłeś ten remont??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 13:47 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Za łatwo kręci, coś jest nie tak.Pierścienie :???:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2009, 13:56 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
Tak sam robiłem , pali z pierwszego kopa i chodzi płynnie. W innym temacie wyczytałem, że w zaworze membranowym nie może być wcale przerwy( między membranami a stelażem zaworu) ,a u mnie odstają ok 0,5mm( ale nie na całej powierzchni) . Może to jest przyczyna?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2009, 19:27 
*

Rejestracja: 08 lut 2009, 14:12
Posty: 9
Pojazd:
Problem rozwiązany. Okazało się że jedna z rolek przekręciła się podczas montażu, a co do odpalania na rozrusznik to wyczyściłem dokładnie zawór membranowy, płytki odwróciłem stronami i zaskoczył.

Dziaki za podpowiedzi i pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy