Dzisiaj jest 11 mar 2025, 18:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 kwie 2010, 18:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Witam.

Pewnie dużo osób zastanawiało się nie raz czy jego skuter jest odblokowany czy zablokowany przez moduł zapłonowy. I co to w ogóle oznacza.

Mianowicie moduły CDI jaki jest już od dawna montowany w zastępstwie kowadełek i krzywki oraz regulatora odśrodkowego zapłonu jest po prostu elektroniczną wersją tego mechanicznego rozwiązania.

Także kwestia wyprzedzenia zapłonu jest zapisana w pamięci tego układu scalonego i jest ona dostrojona do fabrycznego silnika skuterka. Nie pasuje jednak w 100% do silnika modyfikowanego.
Osiągi można poprawić mając moduł z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu albo tuningowy moduł zapłonowy który będzie przystosowany do naszego skuterka ze zmienionym cylindrem (jeżeli takowy w ogóle istnieje). Moim zdaniem kąt zależy on od tylu czynników i modyfikacji że powinien być dobierany indywidualnie do każdego "monstermotorka".

Więc jaki kąt ma być w naszym skuterze?
W przypadku benzyny liczy się tu moment samozapłonu w cylindrze. Kąt ma być na tyle wczesny żeby do niego nie dochodziło ale możliwie późny żeby maksymalnie sprężyć mieszankę przed wybuchem wywołanym iskrą. Dla ułatwienia dodam że im szybciej się kręci silnik tym wcześniej się musi zapalać mieszanka żeby miała czas na właściwe spalenie się.
Ile to jest wcześniej no to bym musiał zanudzać obliczeniami których efektem było by mniej więcej różnica paru stopni przed górnym martwym punktem w porównaniu do oryginału.
Należy jeszcze dodać różnice w sprężaniu w cylindrze względem fabrycznego a tuningowego co znowu daje nam trochę wcześniejszy kąt.

Więc jaka technika dobierania kąta garażowym sposobem? Zaznaczamy nominalny kąt i testujemy skuterek. Prędkość i przyspieszenie mierzymy w trzech przejazdach. Następnie zmieniamy kąt o 1' (stopień) i znowu testujemy trzema przejazdami i tak do skutku aż trafimy na optymalne ustawienie.

Niewłaściwy kąt jest szkodliwy dla układu korbowo-tłokowego i przy testach nie należy robić np 100km tylko kilka i zmiana.

Czego szukamy? Maksymalnych osiągów naszego silnika przy miękkiej pracy, bez samozapłonu mieszanki w całym zakresie obrotów.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Dla chętnych z trójmiasta oferuję pomoc.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 kwie 2010, 19:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
A co powiesz o zapłonie Ducati? Niestety stała płyta:/




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 kwie 2010, 21:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
No też się da przerobić. Wszystkie zapłony czytają obrót silnika, czyli miejsce położenia wału korbowego lub wałka rozrządu. To też się da ustawić.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy